مسائل و یافته های زیست محیطی در سرفصل دروس دانشگاهی گنجانده می شود

به گزارش وبلاگ همه خوبا، وزیر علوم گفت: لازم است در سرفصل دروس دانشگاهی کاربردی همچون مهندسی کشاورزی، مهندسی معدن و مواردی از این قبیل، مسائل و یافته های زیست محیطی گنجانده شوند.

مسائل و یافته های زیست محیطی در سرفصل دروس دانشگاهی گنجانده می شود

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ همه خوبا به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در چهارمین جلسه شورای راهبری مدیریت سبز دانشگاه ها با تاکید بر لزوم ورود اندیشمندان دانشگاهی در حل مسائل زیست محیطی کشور گفت: لازم است در سرفصل دروس دانشگاهی کاربردی همچون مهندسی کشاورزی، مهندسی معدن و مواردی از این قبیل، مسائل و یافته های زیست محیطی گنجانده شوند.

در این نشست که پیش ازظهر امروز در دفتر وزیر علوم برگزار گشت، دکتر غلامی با اشاره به اینکه دانشگاه ها در بحث مدیریت سبز عملکرد مناسبی داشته اند، گفت: محیط های دانشگاهی به علت علم به کار و آگاهی بیشتر درخصوص مسائل زیست محیطی، فضای مناسبی برای اعمال مدیریت سبز و انتقال آن به بخش مدیریتی دانشگاه، اعضای هیئت علمی، دانشجویان و کارکنان است و می توان از اعمال مدیریت سبز در دانشگاه ها به عنوان یک دستاورد علمی یاد کرد و باید سهم علم و فناوری دانشگاه ها در این موارد دیده شود.

وزیر علوم با بیان اینکه اعمال مدیریت سبز به عنوان یک فرهنگ مدیریتی در دانشگاه ها جا افتاده است، گفت: این مساله باید در محیط کلان کشور هم جا بیفتد که در محیط های دانشگاهی مباحث فرهنگی، آموزشی و زیست محیطی فراوانی وجود دارد که باید از این پتانسیل به بهترین نحو در راستای حل مسائل کشور استفاده شود. البته تعامل دانشگاه ها در این خصوص مناسب بوده و لازم است این همکاری ها و تعاملات و روال شکل گرفته و تجربیات به دست آمده در راستای اعمال مدیریت سبز در دانشگاه ها تثبیت شوند.

لزوم ارتباط بیشتر دانشگاه ها با شهرداری ها و سایر سازمان های شهر

وی اضافه کرد: معمولاً با تغییر مدیریت ها برخی موارد اجرا شده به فراموشی سپرده می شوند و یا با تأخیر دوباره انجام می شوند، ولی در خصوص اعمال مدیریت سبز در دانشگاه ها و ایجاد دانشگاه سبز، اگر موارد اجرا شده تثبیت شوند، زحمات کشیده شده و فعالیت های انجام یافته زودتر به مرحله نهایی و بهره برداری می رسند.

وزیر علوم بر لزوم ارتباط بیشتر دانشگاه ها با شهرداری ها و سایر سازمان های شهری تاکید کرد و گفت: ارتباط دانشگاه ها با شهرداری ها و سایر سازمان های خدماتی شهری باید همیشه هماهنگ بوده و مسئولان شهری دانشگاه ها را همانند یک شهرک در نظر بگیرند و به آنها خدمات ارائه دهند.

وی اضافه کرد: در راستای انجام پروژه های مشترک دانشگاه ها با شهرداری نیز در هفته پژوهش و فناوری امسال، شهرداری تهران در کتابی تحت عنوان شهر هوشمند، بیش از یک هزار کار تحقیقاتی را که دانشگاه ها می توانند در انجام آنها همکاری کنند نام برده که چندین مورد از این امور به مرحله قرارداد هم رسیده است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "مسائل و یافته های زیست محیطی در سرفصل دروس دانشگاهی گنجانده می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسائل و یافته های زیست محیطی در سرفصل دروس دانشگاهی گنجانده می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید