مصاحبه با مدیر آکادمی طلا و جواهر سازی طلافنون

به گزارش وبلاگ همه خوبا، مدیر آکادمی طلا و جواهر سازی طلافنون درباره مجموعه خود توضیحاتی داده است که در ادامه می خوانید.

در ابتدا برای ما خودتان را معرفی کنید.

من بهزاد محمد زاده هستم مدیرعامل مجموعه طلافنون ایران.

مصاحبه با مدیر آکادمی طلا و جواهر سازی طلافنون

از چه زمانی در رشته طلا سازی فعالیت دارید؟

بنده از سن هفت سالگی نزد پدرم آموزش دیده و از 14 سالگی نزد ایشان مشغول به آموزش طلا و جواهرسازی شدم. ولی چون شغل خانوادگی است تقریبا 45 ساله که آموزش طلا و جواهر سازی را در ایران انجام میدهیم، یعنی از سال 55. اولین آکادمی طلا و جواهرسازی در ایران و خاورمیانه هستیم. این شغل، شغل پدری است.

شکل گیری آکادمی طلا سازی طلافنون چگونه و به چه نحوی بوده است؟

خدمتتون عرض کنم که قدیم شغل طلا و جواهرسازی خانوادگی بوده و به ارث میرسیده است. یعنی از پدر به پسر. و کسانی که به این شغل علاقه مند بوند باید حتما به صورت پادویی و شاگردی در مغازه ها یا کارگاه های طلا سازی کار میکردند بین 5 سال تا 7 سال تا استاد کار بشوند. بخاطر همین احتیاج جامعه به صورتی بود که پدرم احساس کرد که می تواند با راه اندازی آکادمی طلا و جواهر سازی خیلی از جوان هایی که آرزو دارند به صنعت طلا و جواهر سازی، به این رشته ملحق بشوند این کار را انجام داد در ایران و آکادمی طلا و جواهر سازی را در ایران راه اندازی کرد. بخاطر اینکه بسیاری از جوان ها در بازار پادویی می کردند و در نتیجه وقت و انرژی هدر می رفت، پدرم آکادمی را راه اندازی کرد تا جوان ها آموزش ببینند و بتوانند کارگاه طلا سازی داشته باشند یا یک طلا فروشی رو اداره نمایند. بخاطر همین این رخ داد.

آقای محمدزاده هدف آکادمی طلافنون چی هست؟

هدف آکادمی طلا سازی طلافنون، کارآفرینی است. کارآفرینی به این معنا که هنرجویانی که دوره های طلا سازی را به اتمام می رسانند ، جذب بازار کار بشوند. یکی از هدف های بزرگ مجموعه این است. تا الان این هدف را دنبال نموده و توانسته پیروز گردد برای اینکه هنرجوها بتوانند جذب بازار کار بشوند. یکی از هدف های مهم طلافنون این است و توانسته پیروز گردد و سالانه تعداد بسیاری هنرجو هستند که به وسیله طلافنون توانستند جذب بازار کار شوند و با سند و مدرک میتوانیم ارائه دهیم که چه تعداد از هنرجوهای طلافنون هم در تهران هم شهرستان توانستند جذب بازار کار شوند.

آقای محمدزاده در چندین شهر کشور و در تهران شعبه آموزش طلا سازی دارید ، راجع به این شعبه ها شرحاتی ارائه دهید؟

آکادمی طلا سازی طلافنون چهار شعبه در شهرستان دارد از قبیل شیراز، آمل، کرمان و مشهد. این شعبه ها در شهرستان می باشند. هفت شعبه نیز در تهران دایر می باشد که عبارتند از سعادت آباد دو شعبه ، فرشته دو شعبه ، تهرانپارس ، اقدسیه و میرداماد که جدیدا به شعباتمون اضافه شده است. این شعباتی است که ما در داخل تهران و شهرستان ها داریم.

چه رشته هایی در داخل آکادمی طلا سازی طلافنون تدریس می گردد؟

تمام رشته های طلا و جواهر سازی به صورت کامل در تمام شعبات آموزش داده می گردد و بستگی به احتیاج شخص دارد که بخواهد از کدام رشته استفاده نماید. آکادمی طلافنون همه رشته ها را در تمام شعبات آموزش می دهد که هنرجویان می توانند آموزش ببینند.

چه مدرک یا مدارکی به فارغ التحصیلان آکادمی طلافنون تعلق می گیرد؟

مدارکی که به هنرجوها می دهیم بسیار است. از قبیل مدرک دانشگاهی، مدرک فنی حرفه ای طلا سازی، مدرک آکادمی طلافنون که به دو زبان فارسی و انگلیسی ترجمه می گردد، مدرک صنایع دستی، مدرک اتحادیه فراوری نمایندگان، مدرک انجمن صنف طلا فروشان و.. مدارک مختلفی داریم بستگی به این دارد که چه نوع مدرکی را تقاضا نمایند، تقدیم می کنیم.

آیا برای فارغ التحصیلانتان بعد از آموزش طلا سازی شرایطی فراهم می گردد که در بازار آغاز به فعالیت نمایند؟

همانطور که همواره گفته ام یکی از هدف هایی که آکادمی طلا سازی طلافنون دارد این است که ما به هنرجو یاری می کنیم برند سازی نمایند. به این صورت نیست که ما هنرجو را به کارگاه های مختلف معرفی کنیم. ما به هنرجو یاری می کنیم که از همان روز اول که مشغول آموزش طلا سازی و جواهر سازی می گردد، برند خودش را داشته باشد پیج خودش را داشته باشد و این از هدف های ما است. اگر هنرجو پشتکار خوبی داشته باشد و زحمت برای کارش بکشد مطمئنا به نتیجه می رسد و واقعا دیدیم و داریم کسانی که جذب بازار کار شدند و توانستند کار نمایند و از بزرگ ترین برند ها هستند. ما هنرجوهایی داریم که الان 40، 50 تا شعبه دارند. هنرجو داریم 30 تا شعبه دارد. هنرجو داریم بزرگترین کارگاه فراوریی را در تهران دارد. هنرجو داریم که خارج از ایران مشغول به کار است.هنرجو داریم که در ترکیه، کشور فرانسه و آمریکا مشغول به کار هستند. هم داخل ایران و هم خارج از ایران. بستگی به پشتکار هنرجو دارد. هرچقدر پشتکار هنرجو بیشتر باشد مطمئنا به نتیجه می رسد. ما خودمان 30 درصد قضیه هستیم. 70 درصد قضیه خود هنرجو است که می تواند به نتیجه برسد در غیر این صورت یک هنرجو بگوید من آمدم آموزش طلا سازی یاد گرفتم ولی کاری انجام ندهد مطمئنا به نتیجه نمی رسد ولی هنرجوهایی داریم که الان برترین برندها را دارند، برترین نمونه کارها را انجام می دهند در ایران. در ایران معروف شدند، کار می سازند، فراوریی دارند. نتیجه این است که هنرجو با پشتکار به این مسئله رسیده است.

درواقع یعنی شما فرمول آموزش طلا سازی را به هنرجوها می دهید و با پشتکار خود به نتیجه میرسند؟

بله و خود آکادمی طلافنون تا آخرین لحظه از این هنرجوها حمایت می نماید. یعنی هنرجو را رها نمی نماید. به هنرجو یاری می نماید که به نتیجه ای که می خواهد برسد.

در راستای همین صحبت ها، شما یک سری حمایت ها هم در جهت حمایت از این هنرجوها انجام می دهید، برای ما راجع به این مورد نیز شرح دهید؟

آکادمی طلا سازی طلافنون سالانه تقریبا بین دو تا سه نمایشگاه برای هنرجوها برگذار می نماید که این کار دلیل دارد. دلیلش این است که خیلی از هنرجوهای ما تا الان پشت ویترین نرفتند، تا الان با مشتری رودررو نشدند. تا الان هدفی برای فراوری کار نداشته اند. ما به هنرجو به وسیله برگذاری نمایشگاه ها یاری می کنیم تا بتواند کار خودش را فراوری کند، پشت ویترین بگذارد و آغاز کند با مشتری بحث کردن و چانه زدن و در نتیجه جنس را بفروشد. این امر باعث می گردد هنرجو به اعتماد به نفس کامل برسد تا بتواند برترین کارش را ارائه دهد و این استارت اولیه یک هنرجو می باشد. ما همواره هنرجو را حمایت می کنیم تا بتواند به بازار هدفی که دارد برسد و این هدف از نمایشگاه هایی که برگذار می کنیم آغاز می گردد. کسانی که در نمایشگاه شرکت می نمایند اصولا کسانی هستند که بعدا جذب بازار کار می شوند. ما سالانه حدود دو تا نمایشگاه تهران و شهرستان برگذار می کنیم که بالغ بر 300، 400 نفر از هنرجوهای ما در این نمایشگاه شرکت می نمایند و جذب بازار کار می شوند.

جناب محمدزاده در آخر چه توصیه ای دارید برای کسانی که می خواهند وارد هنر و صنعت طلا سازی شوند؟

به یاد لایوی که چند وقت پیش برگذار کردیم افتادم. خیلی از افراد می ترسند. بسیاری ترس دارند که وارد بازار کار بشوند و نتوانند پیروز شوند. بسیاری سوال می پرسند که این بازار کار اشباع نشده است؟ ما می توانیم در این بازار کار وارد شویم؟ من یک توصیه ای دارم برای همه این افراد. مطمئن باشند که جا برای همه هست. شاید خیلی از دوستان ما از شنیدن این حرف من راضی نشوند اما جا برای همه هست. هر شخصی که ایده داشته باشد هر کسی که نوآوری داشته باشد پیروز می گردد. مطمئنا اگر کسی می خواهد وارد این بازار کار گردد، حتما با یک انگیزه و با یک برنامه ریزی دقیق وارد این بازار گردد. بدون برنامه وارد این بازار نشوید. اگر برنامه ریزی کنید اگر ترس را کنار بذارید مطمئنا پیروز می شوید. من دیدم کسانی که رشته طلا و جواهر سازی را انتخاب کردند ، برنامه ریزی خوب انجام دادند و به پیروزیت رسیدند. هنرجو با آموزش طلاسازی مطمئنا با توجه به پشتکاری که خودش دارد به نتیجه می رسد. مطمئنا به نتایج خوبی می رسند.

آیا سوالی هست که من نپرسیده باشم از شما و دوست داشته باشید راجع بهش صحبت کنید؟

سوال که خیلی زیاد است ولی همواره یک آرزو دارم برای همه جوان ها. واقعا بزرگ ترین آرزویم این است که کسانی که در آکادمی طلافنون دوره های آموزش طلا سازی را می گذرانند، بتوانند برند بشوند. این بزرگ ترین راضیی من است و راضیی تیم من که ببینیم هنرجوهای طلافنون برند شدند چون باعث افتخار ما است. اگر این اتفاق بیفتد مطمئنا این یکی از افتخارات ما است و در این راستا حتما به هنرجوهای آکادمی طلافنون یاری می کنیم که بتوانند به آرزوهای قشنگ خودشان برسند.

خیلی ممنونیم از شما. به امید دیدارهای مجدد و مصاحبه های بیشتر.

مرسی از شما خدانگهدارتان.

منبع: فرارو

به "مصاحبه با مدیر آکادمی طلا و جواهر سازی طلافنون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصاحبه با مدیر آکادمی طلا و جواهر سازی طلافنون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید