5 افسانه قدیمی در خصوص حفاظت از چشم ها که صحت علمی ندارند

به گزارش وبلاگ همه خوبا، از بین حواس 5 گانه خود، از دست دادن کدام یک برای شما سخت تر است؟ معمولا جواب بیشتر افراد از دست دادن توانایی تماشا است. بینایی ما به قدری گرانبها است که اسطوره و افسانه های زیادی درباره اینکه چه چیزهایی می توانند به چشم ما آسیب وارد نمایند و چه کارهایی باعث محافظت از آنها می گردد، وجود دارد. در ادامه به این 5 افسانه رایج اشاره می کنیم که اکنون دانشمندان به این نتیجه رسیدند که این گفته های قدیمی صحت علمی نداشته اند.

5 افسانه قدیمی در خصوص حفاظت از چشم ها که صحت علمی ندارند

افسانه اول: تمرینات چشمی، نیاز به عینک را به تعویق می اندازد

تمرینات چشمی دید و منظره ما را بهبود نمی بخشد یا نیاز برای عینک را کاهش نمی دهند. دید و منظره شما به عوامل زیادی از جمله شکل و حالت کره چشم و سلامتی بافت های چشم بستگی دارد. هیچ کدام از این ها نمی تواند به طور قابل ملاحظه ای با تمرینات چشمی تغییر یابند.

افسانه دوم: مطالعه در تاریکی و نور کم، چشمان شما را ضعیف می نماید

نور کم به بینایی شما صدمه وارد نمی نماید. با اینحال چشمان شما در تاریکی به سرعت خسته می گردد. هنگام خواندن کتاب برترین راه این است که نور به طور مستقیم بر روی صفحات تابیده گردد. یک چراغ مطالعه رومیزی برای خواندن و خسته نشده چشم ها، می تواند یک روش ایده آل باشد.

افسانه سوم: هویچ برترین غذا برای چشمان است

هویج حاوی ویتامین A است که در واقع برای چشم ها مفید است. اما میوه های تازه و سبزیجات برگ سبز که حاوی ویتامین های آنتی اکسیدان بیشتری مانند C و E هستند، از هویج نیز برای چشم ها بهتر هستند. آنتی اکسیدان ها بعلاوه از چشم ها در برابر آب مروارید و بیماری دژنراسیون ماکولا یا لکه زرد که در افراد مسن رخ می دهد و باعث کوری می گردد، جلوگیری می نمایند. با همه این اوصاف انتظار نداشته باشید که این میوه و سبزیجات مسائل بینایی پایه ای مانند نزدیک بینی یا دوربینی را درست نمایند یا از بوجود آمدن این مسائل جلوگیری نمایند.

افسانه چهارم: بهتر است که همواره بر روی چشمتان عینک نباشد. هرازگاهی آنها را در بیاورید تا چشمانتان استراحت نمایند

اگر شما برای مطالعه یا تماشا از فاصله دور نیاز به عینک دارید، پس از آن بهره ببرید. استفاده نکردن از عینک و لنز نه تنها ربطی به استراحت چشم ها ندارد بلکه باعث خستگی و وارد شدن فشار به چشمان شما می گردد. با اینحال استفاده نکردن از عینک یا لنز دید چشمان شما را بدتر نمی نماید.

افسانه پنجم: خیره شدن به کامپیوتر در طول روز برای چشمان شما مضر است

استفاده از کامپیوتر به چشمان شما صدمه وارد نمی نماید و زل زدن به مدت طولانی به کامپیوتر تنها چشمان شما را خسته می نماید. افرادی که مدت زیادی پای کامپیوتر می نشینند و به آن خیره می شوند معمولا کمتر پلک می زنند و این باعث خستگی، خشکی و ناراحتی چشم ها می گردد. برای جلوگیری از چنین خستگی سعی کنید نور مانیتور خود را تنظیم کنید، هر 20 دقیقه یک بار به چشمان خود استراحت دهید و به طور منظم پلک بزنید تا چشمانتان خسته و خشک نگردد.

منبع: فوت و فن

به "5 افسانه قدیمی در خصوص حفاظت از چشم ها که صحت علمی ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 افسانه قدیمی در خصوص حفاظت از چشم ها که صحت علمی ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید