برترین زمان سفر به بلگراد؛ بارسلونای منطقه بالکان در صربستان

به گزارش وبلاگ همه خوبا، برترین زمان سفر به بلگراد، مرکز سفید صربستان و واقع بر تقاطع رودهای دانوب و ساوا بر اساس آب و هوا چه زمانی از سال است؟

برترین زمان سفر به بلگراد؛ بارسلونای منطقه بالکان در صربستان

بلگراد، مرکز کشور صربستان کمتر از دو میلیون نفر جمعیت دارد. این شهر که در نقطه تقاطع رودخانه های دانوب و ساوا واقع شده، همواره به عنوان یک قطب میان اروپای شرقی و غربی بوده است و گردشگران با تورهای صربستان برای تماشا طبیعت و فرهنگ فوق العاده آن، راهی این شهر می شوند.

بلگراد دارای فرودگاه بین المللی و رویدادهای فرهنگی متعدد است. اگرچه معروفیت آن از پراگ و بوداپست کمتر است، اما بلگراد مکان های تماشای بسیاری با هزینه های کمتر سفر به نسبت همسایگانش، به گردشگران پیشنهاد می نماید.

با پای پیاده می توانید در تمام شهر به گشت و گذار بپردازید و وقتی که خسته شدید، از اتوبوس برای تردد در مسیرها بهره ببرید. تراموای شماره دو در سراسر شهر می چرخد و یک راه مناسب برای بازدید از تمام جاذبه های گردشگری بلگراد است.

گردش شهری خود را با کاوش در محله اسکادارلیا (Skadarlija)، معادل صربستانی مون مارتر (تپه ای در شمال پاریس) آغاز کنید؛ مکانی که جو بوهمیایی آن درست به میزان گالری های هنری و رستوران های فوق العاده در خیابان های سنگفرش شده آن، شما را مجذوب خود خواهد نمود.

سپس به سمت دژ کالامگدن (Kalemegdan Fortress)، قدیمی ترین و بزرگ ترین پارک شهری با چشم میزانای خیره نماینده از دانوب و هوایی تازه که شهر در غالب اوقات از آن بهره مند است، بروید. به تحسین میدان جمهوری (Republic Square) در مرکز شهر، ساختمان تئاتر ملی بلگراد و خانه مرکزی ارتش صربستان (House of the Army) بپردازید.

ساختمان های مذهبی بلگراد نیز مانند کلیسای سنت ساوا (St. Sava Cathedral)، بزرگ ترین کلیسای ارتودوکس در دنیا به همراه سردر بی نظیر مرمر و گرانیتی آن، تنها صومعه فعال در کشور و مسجد بایراکلی بلگراد (Bajrakli)، ساخته شده در زمان اشغال عثمانیان، ارزش بازدید را دارند.

از موزه های محبوب شهر مانند موزه نیکولا تسلا (Nikola Tesla Museum) که به این مخترع فوق العاده صربستانی تقدیم شده و دارای یک مجموعه مهم از اشیای علمی است، غافل نشوید. افراد جوان عاشق زندگی شبانه پر رونق مرکز خواهند شد؛ جایی که به آن بارسلونای بالکان می گویند.

برترین زمان سفر به بلگراد بر اساس آب و هوا

برترین زمان سفر به بلگراد، فصل بهار و اوایل پاییز در ماه های مارس تا می (10 اسفند تا 10 خرداد) و سپتامبر تا اکتبر (10 شهریور تا 9 آبان) است. بلگراد دارای اقلیم نیمه گرمسیری است. تابستان های این شهر گرم و معتدل و زمستان ها سرد و یخبندان هستند.

ایده آل ترین شرایط آب و هوایی و گردشگری در شهر بلگراد از نهم آوریل تا اول جولای (20 فروردین تا 10 تیر) است.

دمای میانگین در بلگراد در زمان های مختلف سال بسیار فرق دارد. با توجه به رطوبت، هوا در نیمه ای از سال سرد و در نیمه دیگر دلپذیر است. احتمال بارش باران و یا برف در تمام سال احتمال دارد. بلگراد در میان دیگر مقاصد گردشگری دنیای، از نظر آب و هوا، رتبه 34 از 100 را دارا است.

اگر در پی سفر در گرم ترین ماه های سال هستید، در ماه جولای، آگوست و ژوئن به این شهر بروید. گرم ترین زمان سال در میانه ماه جولای (اواخر تیر) با دمای میانگین 32.1 درجه سانتی گراد و حداقل دمای 20.1 درجه سانتی گراد در شب ها است.

برترین زمان سفر به بلگراد بر اساس دمایی که حس می کنید

حس ما از آب و هوا تنها به دمای محیط بستگی ندارد. دمای بالا در اندازه رطوبت زیاد بیشتر بر ما تاثیر می گذارد و دماهای پایین زمانی که بادهای قوی می وزند، سرمای بیشتری را به ما القا می نمایند. در حقیقت می توان گفت که دمایی که ما حس می کنیم، به شدت به دو متغیر رطوبت و بادهای سرد بستگی دارد.

برترین زمان سفر به بلگراد بر اساس بارش باران یا برف

اگر در پی سفر در آب و هوای خشک هستید، در ماه های با احتمال بارش موثر نیست (بارش موثر به بارش بیش از 25.4 میلی متر در ماه گفته می گردد) یعنی آگوست، آوریل و جولای به بلگراد بروید. کمترین احتمال بارش باران در اواخر ماه ژانویه و اوایل فوریه (اوایل تا اواسط بهمن) است.

چه زمانی می توانید با بارش برف در بلگراد روبه رو شوید؟

گزارشات هواشناسی نشان می دهند که احتمال بارش برف در ماه فوریه به خصوص در اوایل تا اواسط ماه (اواخر بهمن) بسیار بالا است. برترین زمان اسکی در بلگراد، میانه های ماه فوریه (اواخر بهمن) است.

برترین زمان سفر به بلگراد بر اساس رطوبت و وزش باد

بلگراد دارای ماه های مرطوب زیادی است. کم رطوبت ترین ماه سال با رطوبت نسبی 47 درصد، ماه آگوست و مرطوب ترین ماه سال با رطوبت نسبی 73.4 درصد، دسامبر است.

وزش باد در بلگراد، معمولا آرام است. پربادترین ماه های سال، فوریه و سپس مارس و نوامبر هستند. باد ماه فوریه با سرعت 10.6 کیلومتر بر ساعت، یک نسیم سبک به شمار می آید. ماکزیمم سرعت ثبت شده باد در بلگراد، در اواخر ماه ژانویه و اوایل فوریه، 18.3 کیلومتر بر ساعت است که یک باد آرام به شمار می آید.

برترین زمان سفر به بلگراد بر اساس جمعیت گردشگران

شلوغ ترین ماه های گردشگری بلگراد، جولای و سپس ژوئن و آگوست است. قیمت هتل ها و بلیط های هواپیما در این ماه ها در حداکثر میزان خود قرار دارند؛ البته اگر از چند ماه قبل مکان اقامتی و پرواز مورد نظر خود رار رزرو کنید، می توانید کمی هزینه های خود را کاهش دهید.

خلوت ترین ماه گردشگری بلگراد، ژانویه است؛ زمانی که با مقرون به صرفه ترین قیمت هتل ها روبه رو می شوید.

برترین زمان سفر به بلگراد بر اساس فصول

فصل بهار: ماه های مارس تا می (10 اسفند تا 10 خرداد)

ترکیب رطوبت و دما در فصل بهار، منجر به آب و هوایی معتدل می گردد. دمای میانگین در این فصل در محدوده 10 تا 25 درجه سانتی گراد است و هرچه که به تابستان نزدیک تر می شویم، هوا گرم تر می گردد. بارش باران با میانه 4 تا 7 روز بارش موثر در ماه در بهار، معمول است.

فصل بهار دومین زمان شلوغ گردشگری بلگراد است؛ و همین موضوع این فصل را زمانی ایده آل برای گشت و گذار با حضور کم گردشگران دیگر می نماید.

فصل تابستان: ماه های ژوئن تا آگوست (11 خرداد تا 9 شهریور)

ماه های میانی سال در فصل تابستان، میزبان آب و هوایی معتدل و به صورت مطلوبی گرم هستند. این ماه ها با 4 تا 7 روز بارش موثر در ماه، اندازه بارش میانهی را تجربه می نمایند.

ماه های ژوئن تا آگوست، فصل داغ گردشگری از نظر حضور گردشگران در بلگراد هستند، بنابراین ممکن است با افزایش قیمت در هزینه هتل ها و پروازها روبه رو شوید.

فصل پاییز: ماه های سپتامبر تا نوامبر (10 شهریور تا 9 آذر)

دمای میانگین در فصل پاییز در محدوده 8.9 تا 26.3 درجه سانتی گراد است که با توجه به اندازه رطوبت و وزش باد، به شما احساس سرما القا خواهد نمود. حدودا در هر ماه به صورت میانگین 5 روز بارش موثر برف و یا باران وجود دارد. با توجه به آب و هوا، پاییز یکی از زمان های خلوت گرشگری بلگراد است، بنابراین قیمت هتل ها و بلیط های هواپیما کاهش می یابد.

فصل زمستان: ماه های دسامبر تا فوریه (10 آذر تا 9 اسفند)

هوا در فصل زمستان با دمای میانگین 4.2 تا 10.8 درجه سانتی گراد در بلگراد بسیار سرد است. به صورت میانگین 5 تا 6 روز بارش موثر برف و باران در این زمان از سال وجود دارد.

فصل زمستان، فصل خلوت گردشگری بلگراد است.

برترین زمان سفر به بلگراد بر اساس فستیوال ها و رویدادها

فستیوال ها و رویدادهای فصل بهار

فست (FEST)

فست یا فستیوال بین المللی فیلم بلگراد، هر سال در یک چهارم اول سال (معمولا در آدینه آخر ماه فوریه تا انتهای هفته اول مارس) برگزار می گردد. اولین فستیوال فست در سال 1971 در سالن ترید یونیون (Trade Union Hall) با شعار دنیای شجاع نو برگزار گردید. فست با فیلم مش (Mesh) از رابرت آلتمن آغاز به فعالیت کرد.

اگرچه این فستیوال فیلم بیش از 40 سال است که برگزار می گردد، اما هر سال با انرژی به وظیفه بزرگ فرهنگی و آموزشی خود در توسعه افق فیلم ها برای تمامی هواداران هنر فیلمسازی متعهد بوده است. فست، یک رویداد کلیدی در تقویم فرهنگی بلگراد است.

تا به امروز، فست بیش از 4 میلیون بازدیدنماینده داشته و چهار هزار فیلم دنیای با پیش نمایشی از یک فیلم یوگسلاو/صرب را نمایش داده است.

این تنها جشنواره فیلم در کشورهای سوسیالیستی بود که ستارگان بزرگ هالیوودی مانند جک نیکلسون، کریک داگلاس، رابرت دنیرو، دنیس هپپر، پیتر فوندا و کارگردانان معروفی چون فرانسیس فورد کوپولا، رومان پولانسکی، پیر پاولو پازولینی و غیره را به سمت خود جذب نموده است.

فستیوال فیلم کوتاه و مستند بلگراد (Belgrade Festival of Documentary and Short Film)

فستیوال فیلم کوتاه و مستند بلگراد، یک مسابقه در آخرین ماه مارس است که هر سال در بلگراد برگزار می گردد و 4 تا 5 روز به طول می انجامد. فیلم ها به ژانرهای مختلفی مانند فیلم کوتاه، مستند، فیلم متحرک و تجربی، فراوری شده در تکنیک فیلم و ضبط ویدئو، تقسیم می شوند. علاوه بر این، این فستیوال بعلاوه میزبان آثار قدیمی تر پخش شده در فستیوال های خارجی است.

شب موزه ها (THE NIGHT OF MUSEUMS)

شب موزه ها یک رویداد ویژه است که هر سال در ماه می در بلگراد و دیگر شهرهای اصلی کشور صربستان، برگزار می گردد. موزه ها، گالری ها و دیگر نمایشگاه ها در این شب با برنامه های متفاوتی میزبان مردم خواهند بود. در شب موزه ها، رویدادهای منحصر به فرد و جالب، اجراها، کنسرت ها، شوهای مد و نمایشگاه های هیجان انگیز در کنار برنامه همیشگی موزه ها و نمایشگاه ها برگزار می شوند. اگر در این زمان از سال در بلگراد بودید، به هیچ وجه این تجربه را از دست ندهید.

فستیوال بین المللی موسیقی نو رینگ رینگ (International Festival of New Music Ring Ring)

رینگ رینگ، یک فستیوال بین المللی موسیقی نو است که هر سال در ماه می در دهه اخیر در بلگراد برگزار گردیده است. این فستیوال شامل چندین اجرای گروهی از سراسر دنیا با تنوع در موسیقی سنتی و تغییرات مشهور و محبوب در این ژانر موسیقی است. قیمت بلیط ها برای هر شب یا برای کل جشنواره مناسب و به آسانی در دسترس هستند.

فستیوال ها و رویدادهای فصل تابستان

تیبا، ماجراجویی بین المللی تئاتری بلگراد (International Theatrical Belgrade Adventure)

ماجراجویی بین المللی تئاتری بلگراد، یک مسابقه بین المللی تئاترهای حرفه ای برای بچه ها است که هر سال در ماه ژوئن به مدت 10 روز در سالن تئاتر دراما بلگراد (Belgrade Drama Theatre)، سالن تئاتر بوشکو بوها (Boško Buha) و دیگر سالن های شهر، برگزار می گردد.

فستیوال موسیقی اگزیت (Exit)

فستیوال موسیقی اگزیت از سال 2000 در دومین هفته ماه جولای به مدت 4 روز در قلعه پترو وارادین (Petrovaradin Fortress) در نووی ساد (Novi Sad) در 75 کیلومتری بلگراد برگزار می گردد.

اگزیت، بزرگ ترین رویداد موسیقی صربستان است. این فستیوال موسیقی هر سال 250 تا 350 هزار نفر از جوانان را گرد هم می آورد. اگزیت پس از کسب جایزه در مسابقات برترین فستیوال های اروپا در انگلستان، در میان گردشگران بسیار محبوب و مشهور شده است.

بلف (BELEF)

بلف یا فستیوال تابستانی بلگراد شامل سه موضوع هنری است؛ تئاتر (تئاتر و پایکوبی هنری)، هنرهای تصویری (ویدئو، هنر، تاسیسات، اجرا و چاپ) و موسیقی. بلف میخواهد تا همه هنرمندان خلاق هنری تئاتر و پایکوبی، هنرهای تجسمی و موسیقی را به بلگرادی ها معرفی کند.

این فستیوال در کالمگدان، آدا سیگانلیا (Ada Ciganlija)، خیابان های بلگراد و میادین، تئاترها و دیگر سالن های شهر، در ماه های ژوئن و جولای هر سال برگزار می گردد.

فستیوال هنر گیتار (GUITAR ART FESTIVAL)

فستیوال هنر گیتار بلگراد یک فستیوال بین المللی گیتار کلاسیک 5 روزه است که از سال 2001 به صورت سالیانه در بلگراد برگزار می گردد.

این فستیوال شامل هر دو کلاس عملی و سخنرانی های نظری با نوازندگان حرفه ای بین المللی، نمایشگاه ها، کنسرت ها و رقابت های گیتاریست های جوان می گردد.

فستیوال هنر گیتار بلگراد پس از دو دهه فعالیت، یکی از پنج فستیوال بزرگ و برجسته بین المللی هنر گیتار نوازی در دنیا به شمار می آید.

فستیوال هنر گیتار در این سال ها تبدیل به مرکز پیشرو در نمایش، کنسرت، و بعلاوه تبادل دانش، تمرین و تجربه در میان گیتاریست های سراسر دنیا شده و یک مفهوم ویژه ارائه موسیقی گیتار، ارزش ها و گرایش های معاصر ارائه نموده است. بلگراد در همه جا، به عنوان مرکز دنیای گیتار و رویدادهای موسیقی شناخته می گردد.

یکی از ماموریت های اصلی فستیوال هنر گیتار پشتیبانی، ارتقا و ارتقای استعدادهای جوان و نوظهور است. این فستیوال بر مرزهای گیتار کلاسیک و مخاطبان حرفه ای غلبه نموده است. هر سال، برنامه فستیوال با ارائه موسیقی کلاسیک، فلامینگو، فادو و جاز با دقت انتخاب می گردد. بیش از 135 هزار نفر تا به امروز به کنسرت های این فستیوال رفته اند و بیش از 350 کنسرت از موزیسین های 50 کشور سازماندهی شده است.

فستیوال تابستانی جاز (Summertime Jazz Festival)

فستیوال تابستانی جاز بلگراد هر سال در اواخر ماه ژوئن یا اوایل جولای در ساوا سنتر در بلگراد برگزار می گردد.

فستیوال ها و رویدادهای فصل پاییز

بیتف (BITEF)

بیتف یا فستیوال بین المللی تئاتر بلگراد یکی از فستیوال های تئاتری است که هر سال در بلگراد سازماندهی می گردد. این فستیوال از سال تاسیس در 1967 به صورت مداوم با حمایت از آخرین گرایش های تئاتر برقرار بوده است. تاریخچه بیتف را می توان تاریخ تئاتر مدرن خواند. فستیوال بین المللی تئاتر بلگراد در چندین سالن تئاتر در شهر بلگراد در ماه سپتامبر برگزار می گردد و معمولا 15 روز به طول می انجامد.

بیتف 2018 در ساعت 10:30 شب 13 تا 22 سپتامبر (22 تا 31 شهریور 1397) برگزار خواهد شد.

فستیوال بین المللی بچه ها (International Children Festival)

فستیوال بین المللی بچه ها یا شادی در اروپا (Joy of Europe)، بزرگ ترین و قدیمی ترین ابراز بین المللی خلاقیت بچه ها است. این فستیوال میخواهد به بچه ها سراسر اروپا اجازه دهد تا با یکدیگر ارتباط برقرار نمایند و خلاقیت هنری خود را نشان دهند.

این رویداد، در مرکز فرهنگی بچه ها بلگراد، ساوا سنتر، آدا سیگانلیجا و گالری ها در هفته اول اکتبر برگزار می گردد و یک هفته به طول می انجامد. در این زمان بچه ها از سراسر اروپا به بلگراد می آیند و بازی می نمایند، آهنگ می خوانند و زمان خوبی را با هم سپری می نمایند.

فستیوال شادی در اروپا، یک فستیوال پایکوبی و موسیقی است که از سال 1969 با هدف تبادل فرهنگ برگزار گردیده است.

فستیوال شادی در اروپا 2018 در تاریخ 2 تا 5 اکتبر (10 تا 13 مهر 1397) برگزار خواهد شد.

بموس (BEMUS)

بموس یا فستیوال موسیقی بلگراد، یک فستیوال بین المللی موسیقی کلاسیک است که از سال تاسیس در 1969 به صورت سالیانه در نیمه اول ماه اکتبر به مدت 15 روز در بلگراد در سالن های مرکز فرهنگی ساوا (Sava centre)، بنیاد ایلیجا کلاراک (Foundation of Ilija M. Kolarac) و دیگر ساختمان های تئاتر شهر، برگزار می گردد.

اگرچه در این فستیوال توجه ویژه ای به ارتقای هنرمندان محلی و فراوریات آن ها شده، اما بموس معروفیت اولیه خود را به ارائه برنامه های خارجی مجذوب کننده مدیون است. بلگراد در این فستیوال میزبان بعضی از معروف ترین تکنوازان و گروه ها از جمله ارکستر سمفونی گوتنبرگ (تاسیس در سال 1905)، ارکستر فیلارمونیک مونیخ، ارکستر رای تورین، ارکستر فیلارمونیک نیویورک و غیره بوده است.

علاوه بر هنرمندان مشهور دنیا، بموس درهای خود را برای سالن های کنسرت و جوانانی که در آغاز کار خود هستند، باز می نماید.

برنامه این فستیوال بسیار گسترده است و شامل چندین کنسرت موسیقی کلاسیک و بعلاوه اپرا، کر، ارائه موسیقی سنتی، موسیقی قومی و بعلاوه قطعات فراوری موسیقی معاصر و کارگاه های آموزشی بچه ها است.

بموس پس از فستیوال اگزیت، دومین فستیوال مهم موسیقی صربستان به شمار می آید.

فستیوال جاز (JAZZ FESTIVAL)

فستیوال جاز بلگراد هر سال در آخرین هفته ماه اکتبر به مدت 5 روز در بلگراد برگزار می گردد. قبل از فرا رسیدن کنسرت های ستارگان مهمان، این فستیوال، برنامه نمایشگاه های عکس، برنامه های فیلم و کارگاه های موسیقی جاز به مخاطبین ارائه می نماید.

فستیوال سالن اکتبر (OCTOBER SALON)

فستیوال سالن اکتبر، یک رویداد نماینده بین المللی در زمینه هنرهای تجسمی است. این فستیوال با اسپانسری شهر بلگراد از سال 1960 به صورت سالیانه در ماه های سپتامبر تا اکتبر برگزار می گردد.

در طول تاریخ آن، فستیوال سالن اکتبر، مفهوم و شکل سازمان را تغییر داد و در سال 2004 این رویداد تبدیل به رویدادی بین المللی و یکی از مهم ترین مراجع هنر صربستانی و منطقه ای شد.

هدف این رویداد، ارائه و تثبیت مهم ترین دستاوردهای نو نویسندگان داخلی و خارجی در زمینه هنرهای تجسمی است. از برنامه های فستیوال سالن اکتبر می توان به یک نمایشگاه، میزهای گرد، کارگاه ها، سخنرانی ها، راهنماهای حرفه ای، اجرای نمایش ها و جلسات متعدد میان هنرمندان داخلی و خارجی، مربیان، منتقدان، نظریه پردازان و مورخان هنر، نمایندگان رسانه ها و دوستداران هنر، اشاره نمود.

نمایشگاه کتاب (BOOK FAIR)

نمایشگاه کتاب بلگراد یک رویداد بین المللی کتاب با حضور ناشران و فروشندگان کتاب است. این نمایشگاه که هر سال در انتهای ماه اکتبر تا اوایل ماه نوامبر برگزار می گردد، به مدت یک هفته در سالن های نمایشگاهی بلگراد (Belgrade Fair) برقرار است. هدف این نمایشگاه ارائه کردن آثار ناشران داخلی و ناشران خارجی بین دو نمایشگاه است.

نمایشگاه کتاب بلگراد یکی از قدیمی ترین و مهم ترین رویدادهای ادبی در منطقه است. هدف اصلی آن، ایجاد پلت فورمی برای ناشران، نویسندگان، کتابفروشی، کتابداران، توزیع نمایندگان کتاب، شرکت های چندرسانه ای و دیگر شرکت نمایندگان است تا بتوانند ارتباط برقرار نمایند، تجارب را مبادله نمایند، معاملات تجاری انجام دهند و سایر اشکال همکاری تجاری و فرهنگی را ایجاد نمایند. علاوه بر برنامه های انتشاراتی، یک رویداد گستره از جمله همایش ها، کنفرانس های میزگرد، جلسات با نویسندگان، پانل های بحث عمومی و کارگاه های آموزشی نیز در نمایشگاه برگزار می گردد.

برای بازدیدنمایندگان یعنی هواداران کلمات نوشته شده، نمایشگاه کتاب فرصتی است برای پیدا کردن و خرید کتاب ها با قیمت های ویژه در یک مکان و بعلاوه ملاقات با نویسندگان مورد علاقه خود و کشف موارد نو و شرکت در یکی از برنامه های بسیار نمایشگاه.

نمایشگاه کتاب یوگسلاوی در سال 1956 شهر زاگرب برگزار گردید و در سال 1957 به بلگراد نقل مکان کرد. بیش از 190 هزار بازدیدنماینده در این نمایشگاه حضور به هم می رسانند.

فستیوال ها و رویدادهای فصل زمستان

فست (FEST)

نمایشگاه بین المللی گردشگری (INTERNATIONAL TOURISM FAIR)

نمایشگاه بین المللی گردشگری هر سال در ماه فوریه در بلگراد برگزار می گردد و در نوع خود، بزرگ ترین در کشور و اروپای جنوب شرقی است.

هر سال، تعداد رو به رشدی از شرکت نمایندگان خارجی (250 شرکن نماینده خارجی از 43 کشور) در این نمایشگاه حضور پیدا می نمایند. این رویداد عضوی از انجمن گردشگری و نمایشگاه های تجاری اروپا (ETTFA) و سازمان تجارت دنیای نمایشگاه های تجاری (ITTFA) است.

خیابان با دل باز (OPEN HEART STREET)

خیابان با دل باز، یک فستیوال در آغاز سال نو در بلگراد است که از سال 1989 در این شهر برگزار می گردد و به وسیله بسیاری از بازیگران، خوانندگان، بازیگران خیابانی مورد توجه قرار گرفته است.

در طی این فستیوال سنتی برنامه های تداتر، پایکوبی، موسیقی، آتش بازی و یک رژه کارناوالی برگزار می شوند.

صربستان؛ آب و هوا و اقلیم

در ادامه، جداولی از میانگین بارش و دما در ماه های مختلف سال و بعلاوه به تفکیک هفته های مختلف، به شما ارائه خواهیم کرد تا برترین زمان سفر را به صورت دقیق، انتخاب کنید و چمدانی متناسب با زمان انتخابی خود ببندید.

ماه دما (سانتی گراد) اندازه بارش (سانتی متر)
ژانویه2.84.8
فوریه5.64.6
مارس11.14.6
آوریل17.85.3
می22.87.4
ژوئن26.19.7
جولای28.36.1
آگوست28.35.6
سپتامبر24.45.1
اکتبر17.85.6
نوامبر10.66.1
دسامبر5.65.6

اقلیم کشور صربستان، قاره ای و معتدل است.

این کشورر زمستان هایی سرد و به خصوص در کوهستان ها با سرمای شدید زیر -15 درجه سانتی گراد و تابستان هایی گرم و آفتابی را تجربه می نماید.

ماههفته اول (دما و بارش)هفته دومهفته سومهفته چهارم
ژانویه2.1 سانتی گراد- 4.6 سانتی متر1.4 سانتی گراد- 4.4 سانتی متر0.7 سانتی گراد- 4.2 سانتی متر0 سانتی گراد- 4 سانتی متر
فوریه4.9 سانتی گراد- 4.6 سانتی متر4.2 سانتی گراد- 4.5 سانتی متر3.5 سانتی گراد- 4.5 سانتی متر2.8 سانتی گراد- 4.4 سانتی متر
مارس9.7 سانتی گراد- 4.6 سانتی متر8.4 سانتی گراد- 4.6 سانتی متر7 سانتی گراد- 4.6 سانتی متر5.6 سانتی گراد- 4.6 سانتی متر
آوریل16.1 سانتی گراد- 5.1 سانتی متر14.5 سانتی گراد- 5 سانتی متر12.8 سانتی گراد- 4.8 سانتی متر11.1 سانتی گراد- 4.6 سانتی متر
می21.6 سانتی گراد- 6.9 سانتی متر20.3 سانتی گراد- 6.4 سانتی متر19.1 سانتی گراد- 5.8 سانتی متر17.8 سانتی گراد- 5.3 سانتی متر
ژوئن25.3 سانتی گراد- 9.1 سانتی متر24.5 سانتی گراد- 8.6 سانتی متر23.6 سانتی گراد- 8 سانتی متر22.8 سانتی گراد- 7.4 سانتی متر
جولای27.8 سانتی گراد- 5.2 سانتی متر27.2 سانتی گراد- 4.3 سانتی متر26.7 سانتی گراد- 3.4 سانتی متر26.1 سانتی گراد- 2.5 سانتی متر
آگوست28.3 سانتی گراد- 5.5 سانتی متر28.3 سانتی گراد- 5.4 سانتی متر28.3 سانتی گراد- 5.2 سانتی متر28.3 سانتی گراد- 5.1 سانتی متر
سپتامبر23.4 سانتی گراد- 5 سانتی متر22.5 سانتی گراد- 4.9 سانتی متر21.5 سانتی گراد- 4.7 سانتی متر20.5 سانتی گراد- 4.6 سانتی متر
اکتبر16.2 سانتی گراد- 5.5 سانتی متر14.5 سانتی گراد- 5.4 سانتی متر12.9 سانتی گراد- 5.2 سانتی متر11.2 سانتی گراد- 5.1 سانتی متر
نوامبر8.8 سانتی گراد- 6 سانتی متر7 سانتی گراد- 5.9 سانتی متر5.2 سانتی گراد- 5.7 سانتی متر3.4 سانتی گراد- 5.6 سانتی متر
دسامبر4.4 سانتی گراد- 5.5 سانتی متر3.1 سانتی گراد- 5.4 سانتی متر1.9 سانتی گراد- 5.2 سانتی متر0.6 سانتی گراد- 5.1 سانتی متر

برترین زمان سفر به صربستان، بین ماه های می تا سپتامبر (11 اردیبهشت تا 8 مهر) است؛ زمانی که برترین شرایط آب و هوایی بر کشور حکفرمایی می نماید.

چه زمانی به بلگراد برویم

ماهحداقل دمای میانگینحداکثر دمای میانگینحداقل دمای ثبت شدهحداکثر دمای ثبت شدهتعداد روزهای بارانی
ژانویه0615-1717
فوریه1-624-2317
مارس3127-2512
آوریل8183-3013
می132233217
ژوئن162783610
جولای183011389
آگوست183010406
سپتامبر152553612
اکتبر9192-3211
نوامبر5136-238
دسامبر1612-1813

هزینه روزانه توریستی در بلگراد

هزینه یک روز اقامت در بلگراد حدودا 356 دلار است. هزینه های تخمین زده شده برای یک نفر در یک روز شامل موارد زیر است:

1. برانچ (وعده صبحانه که دیر خورده می گردد و جای دو وعده ناهار و صبحانه است) در رستوران سه ستاره

2. شام در رستوران سه ستاره

3. یک شب اقامت در هتل سه ستاره

این هزینه ها بسته به این که در ماه های داغ سال یا کمتر توریستی به بلگراد سفر می کنید، تغییر می نماید. تخمین هزینه بالا در ماه های داغ در بلگراد اجرا شده است تا برای برنامه ریزی در سفر، به عنوان منبع از آن بهره ببرید.

منبع: کجارو / belgradeatnight.com / aboutbelgrade.com / myguidebelgrade.com / holidayme.com / thebesttimetovisit.com / besttimetogo.com / championtraveler.com

به "برترین زمان سفر به بلگراد؛ بارسلونای منطقه بالکان در صربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین زمان سفر به بلگراد؛ بارسلونای منطقه بالکان در صربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید