هلسینکی، فنلاند: مرکز طراحی دنیا

به گزارش وبلاگ همه خوبا، در سال 1390، هلسینکی به عنوان مرکز طراحی دنیا نامیده شد. با خبرنگاران همراه باشید تا نگاهی به طراحی ها و معماری های این شهر در فنلاند داشته باشیم.

هلسینکی، فنلاند: مرکز طراحی دنیا

هلسینکی مرکز و بزرگ ترین شهر کشور فنلاند است. این شهر پرجمعیت و شلوغ یکی از مقصدهای مجذوب نماینده گردشگری اروپا محسوب می گردد. هلسینکی از نظر کیفیت زندگی در زمره برترین ها واقع شده است، این شهر بسیار زیبا، خیره نماینده و البته گران است.

موزه ها، سالن های متفاوت تئاتر، هنر و طراحی، موسیقی و جشنواره های این شهر از مجذوب نمایندهیت های گردشگری آن هستند اما شاید مهم ترین علت و زیباترین این مجذوب نمایندهیت ها معماری ها و طراحی های خاص و متفاوت آن باشد.

در سطح این شهر معماری های بی نظیر مدرنی را خواهید دید که در روز و زیر نور خورشید درخشش چشم گیر و شب هنگام نیز نمای فوق العاده ای دارند. این شهر مرکز شاهکارهای معماری است.

هلسینکی یکی از شهرهای اروپایی است که اغلب به وسیله گردشگران نادیده گرفته می گردد. عاشقان غذا به کپنهاگ، هواداران خرید به استکهلم و عاشقان طبیعت به اسلو سفر می نمایند و هلسینکی توقف گاهی برای مسافران خسته شمال اروپا است. اما اگر عاشق معماری های مدرن و خاص باشید، این شهر باید در لیست سفر شما در اولویت قرار بگیرد.

سازمان طراحی دنیای از این شهر به عنوان مرکز طراحی دنیا در سال 1390 نام برد و از آن پس پروژه های معماری و طراحی بسیاری در جهت توسعه و توسعه در این شهر انجام شد. در این مقاله نگاهی به شهر هلسینکی و طراحی های خاص آن خواهیم داشت.

سالن فنلاندی

این سالن مرکز اجرای برنامه های فرهنگی و کنفرانس های شهر است. به وسیله آلوار آلتو پدر سبک نوگرایی فنلاندی در سال 1349 ساخته شده است و در مقابل خلیج تولو واقع شده است. کنسرت ها، نمایش ها و گالری های هنری بسیاری در آن اجرا می گردد.

کلیسای سکوت

این کلیسا محلی برای دعا و عبادت در میان شلوغی شهر است و به همین علت سکوت نام گرفته است. به وسیله معمار میکون سومان طراحی شده است و ارتفاع آن به 12 متر می رسد. ساخت این سازه در سال 1390 به اتمام رسید.

سونا کولتوری

این سونا که به سونای فرهنگی نیز معروف است در مقابل دریا به وسیله توماس تویون و نونه سوبوی در سال 1390 ساخته شده است. نام این سونا از کتاب 1925 نوشته معمار آلوار آلتو گرفته شده است چراکه این سونا فرهنگ فنلاندی را نمایش می دهد، سونای فرهنگی نامیده می گردد.

موزه طراحی

این موزه قلب ناحیه طراحی شهر است که در آن پروژه های مختلف هنری به نمایش گذاشته می گردد. هنرمندان و طراحان برجسته ای در این موزه گالری داشته اند.

منطقه طراحی هلسینکی

این منطقه در شهر، قلب خلاقیت و طراحی است که در آن نمونه های معماری مدرن چشم گیری وجود دارد. در این منطقه بیش از 200 فروشگاه هنری، استودیوهای طراحی و گالری های مختلف وجود دارد. هم چنین برندهای معتبر در این منطقه شعبه دارند.

بازار هلسینکی

در این بازار هنرمندان و فروشندگان به عرضه مواد غذایی و اجناس دست ساز هنری می پردازند.

کلیسای جامع هلسینکی

این کلیسا بین سال های 1208 تا 1230 ساخته شده است و به کلیسای سنت نیکولاس نیز معروفیت دارد. طراح اصلی آن کارل لویینگ انجل بوده است که بعدها به وسیله معمار ارنست لورمن تغییرات و بازسازی های در آن انجام شد.

مجلس سنا

این کاخ دولتی یکی از قدیمی ترین سازه های هلسینکی است که در سال 1135 برای برگزاری جلسه های سیاسی و علمی و مذهبی ساخته شده است.

کافه قصه

این کافه، برترین سوپ ماهی شهر را سرو می نماید و در سالن بازار قدیم شهر واقع شده است.

بازار قدیم شهر

این بازار قدیمی در سال 1266 ساخته شده است و در آن فروشگاه های بسیاری از مواد غذایی، اجناس هنری و برندهای لباس واقع شده است.

پارک اسپلاندی

این پارک در حومه شهر واقع شده است و به اسپا نیز معروف است و در سال 1196 افتتاح شده است. طراح این پارک کارل لویینگ انجل بوده است. در اطراف پارک، رستوران ها و سالن های اجرای موسیقی و نمایش بسیاری وجود دارد.

منطقه کرونوکا

در این ناحیه از شهر، فروشگاه های بسیاری از عتیقه ها و اجناس دست ساز هنری وجود دارد. بسیاری از برندهای معروف هم چون ساموجی در این منطقه شعبه دارند.

بازار هتلاتی

این بازار در ماه های گرم سال و در تابستان فعالیت دارد و در میان مردم محلی برای خرید اجناس نو و دست دوم برندهای طراحی بسیار محبوب است.

سونا لویلی

این سونا سازه چوبی دارد که به وسیله معمار آوانتی طراحی شده است و نمونه کامل مدرنیسم فنلادی است.

هتل های کمپ

مجموعه کمپ شامل ده هتل پنج ستاره است که طراحی داخلی و نمای بی نظیری دارد.

هتل کلوس کی

تانوو

اژدهای سفید تانوو که به وسیله آی ویوی طراحی شده است در لابی هتل سنت جورج استفاده خواهد شد. این هتل تا سال آینده 1397 افتتاح می گردد.

منبع: کجارو / travelandleisure.com

به "هلسینکی، فنلاند: مرکز طراحی دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هلسینکی، فنلاند: مرکز طراحی دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید