راهنمای سفر به رم، شهری با تاریخی زیبا در قلب اروپا

به گزارش وبلاگ همه خوبا، یکی از شهرهای بخش مرکزی و غربی ایتالیا که برای چندین قرن مرکز توجه دنیا بوده، رم است که بر روی تاریخی چند هزار ساله بنا شده است. در حال حاضر آرزوی هرگردشگری است که سفر به رم را تجربه کند و این شهر تاریخی، زیبا و بناهای تاریخی بسیاری را در بین هزینه های سفر به رم ببیند. جاذبه های گردشگری رم دروازه ای برای گردشگران هستند تا اطلاعاتی در مورد اروپا به دست بیاورند.

راهنمای سفر به رم، شهری با تاریخی زیبا در قلب اروپا

اطلاعات اصلی برای سفر به رم

زبان مردم در این شهر تماشای، ایتالیایی بوده و واحد پول آن ها به مانند سایر بخش های اروپا، یورو می باشد. نکات ارائه شده می توانند راهنمای خوبی برای لذت بردن از جاذبه های دنیاگردی رم باشند.

هزینه های سفر به رم مجذوب نماینده و تماشای

هزینه اسکان

برای اقامت در ایتالیا با هزینه کم این کشور امکانات مقرون به صرفهی برای دنیاگردان فراهم نموده که می توان به اردوگاه ها که هزینه اقامت 5 یورو و خوابگاه های عمومی که 20 تا 40 یورو دارند، اشاره نمود. اگر کمی به اتاق های گرانتر بخواهیم اشاره کنیم که چندان خوب نیستند، باید قیمتی برابر 50 یورو پرداخت. اما اگر می خواهید برای اقامت به جایی مناسب بروید، پیشنهاد ما برایتان در رم این است که می توانید خانه اجاره کنید و از افراد محلی و هم از هتل ها نیز بهره ببرید که برای صرفه جویی در هزینه های سفر به رم مناسب می باشد. در رم هتل های لوکسی وجود دارد که برای دو اتاق خواب مبلغی برابر 140 یورو باید پرداخت اما اتاق هایی که برای یک شب مبلغ 40 یورو می گیرند هم پیدا می گردد در صورتی که در مکان های پر دنیاگرد گرانتر هم است.

میانگین هزینه خوراک

در رم برای غذا خوردن با توجه به بودجه ای که دارید قیمت های متنوعی وجود دارد که برای یک غذای عالی باید هزینه زیادی پرداخت. مانند غذا خوردن در یک رستوران خوب که برایتان 23 یورو خرج دارد و به همان نسبت در منطقه ها پربازدید 9 یورو به این مبلغ افزوده می گردد البته با وجود تمام این هزینه های گران می توان در رم غذای مقرون به صرفه نیز خورد و در طول روز تنها 14 یورو هزینه کرد. این غذاها را در منطقه هایی مثل سیزدهم رم با نام Trastevere می توان میل کرد. از این غذاها با قیمت مناسب می توان به پیتزا، پانینی و اسنک که 3 تا 5 یورو هستند و فست فود که تنها 9 یورو هزینه دارد، اشاره نمود.

هزینه حمل و نقل

در رم راه های حمل و نقل مختلفی دارند که دارای بلیت های متفاوتی نیز هستند که به توضیح زیر است: بلیت های یک سفره که تنها 75 دقیقه اعتبار دارند با نام Biglietto semplice B.I.T و قیمتشان 1.5 یورو است، بلیت های یک روزه که یک روز (24 ساعت) اعتبار دارند با نام Biglietto giornaliero B.I.G و قیمتشان 6 یورو است، بلیت های سه روزه که مناسب دنیاگردان هستند و سه روز اعتباردارند با نام Biglietto per 3 giorni B.T.I که هزینه آن ها 16.5 یورو است و بلیت های هفت روزه با نام Biglietto settimanale C.I.S که یک هفته اعتبار دارند و قیمتشان 24 یورو است.

نکاتی برای صرفه جویی در هزینه ها

سکونت در خارج از شهر

دغدغه هر دنیاگردی در سفر در وهله اول اقامت و بعد غذا است و اگر بودجه محدود دارد، برترین راه برای اسکان و غذا در اطراف شهر و حومه رم است که قیمتی پایین دارند و برای لذت بردن از جاذبه های دنیاگردی رم احتیاجی به نگرانی نیست زیرا با قطار به راحتی می توان در رم گشت و به شهر آمد.

غذاهای مقرون به صرفه میل کنید

قیمت های متفاوتی در غذاهایی چون پیتزا و ساندویچ با غذاهای شیک رستوران دارد زیرا گران هستند و برترین مکان برای غذاهای مقرون به صرفه اطراف رودخانه و محله Trastevre است.

خرید کارت دنیاگرد

یکی از جاذبه های دنیاگردی رم موزه ها هستند که برای صرفه جویی در هزینه گشت و گذار و ورود به این مکان ها بهتر است از کارت های موجود در رم مانند کارت های رفت و آمد، باستان شناسی یا بلیت های چهار موزه بهره ببرید که بسیار در هزینه ها به شما یاری می نمایند.

کارهایی که باید در رم انجام داد

بازدید از شهر واتیکان

یکی از شهرهایی که دارای جاذبه های تماشای است و برای بازدید از آن باید نصف روز وقت صرف کرد واتیکان بوده و از جاذبه های این شهر می توان به قصر سلطنتی t. Peters Basilica، کلیسای Sistine Chapel و بسیاری موزه های دیگر اشاره نمود.

بازدید از کلیساها

یکی از جاذبه های تماشای رم موزه ها است که برای تماشاشان چندین روز زمان ضروری است. در این بناها آثار هنری، معماری، مجسمه ها و شیشه های رنگی وجود دارد.

گشت و گذار در استیا آنتیکا (Ostika Antica)

یکی از منطقه های باستانی رم که ساختار پیچیده ای دارد و دارای خیابان های قدیمی است که فروشگاه ها و خانه هایی در این خیابان وجود دارد اما در حال حاضر تنها ویرانه هایی از آن به جای مانده، استیا آنتیکا است. دنیاگردان می توانند نصف روز خود را به تماشای این مکان بپردازند.

بازدید از پانتئون (Pantheon)

یکی از بناهای بسیار تاریخی که حفاظتش در دنیا کم نظیر بوده و در طول زمان تغییرات کمی داشته همینطور دارای طراحی داخلی شگفت انگیز با کف سنگ مرمر است که 2000 سال قدمت دارد، پانتئون می باشد. یک مکان عالی برای بازدید است و بسیار برای دنیاگردان سرگرم نماینده بوده و حاوی تاریخی غنی است. با توجه به تغییرات کم در حال حاضر بسیار به قبل خود شباهت دارد.

بازدید از آمفی تئاتر کلسئوم (Colosseum)

یکی از مکان هایی که در سفر به رم بازدیدش بسیار توصیه می گردد و قدمتی 2000 ساله دارد، آمفی تئاتر کلوسئوم است. این بنای مشهور بزرگترین آمفی تئاتر در امپراتوری رم بوده است.

قدم زدن در انجمن پالاتین هیل (Palatine Hill)

مانند هر شهر دیگری رم نیز احتیاج به یک مرکز فرماندهی و انجمن داشت که این مرکز بسیار در نزدیکی آمفی تئاتر کلسئوم است و Palatine hill نام دارد و به راحتی می توان از آن بازدید کرد. این مکان که جز یکی از مکان های شگفت انگیز رم است و به علت بزرگی و پیچیدگی بهتر است در زمان بازدید راهنما داشته باشید تا معانی هر یک از خرابه هارا بدانید. در Palatine طبقه اشراف زندگی می کردند.

پرسه زدن در پله های اسپانیایی (Spanish Steps)

در سال 1720 در رم راه پله بزرگ و بلندی ساخته شد که بسیار در بین مردم محبوبیت پیدا کرد. این راه پله که گاهی مردم روی آن می نشینند و رفت و آمد مردم را تماشا می نمایند، Spanish Steps نام دارد.

تماشا آب نمای تروی (Trevi)

یکی از زیباترین جاذبه های رم که جمعیت زیادی دور آن جمع می شوند به خصوص زوج های جوان که فضا را رمانتیک می نمایند، آب نمای تروی است که در دنیا هم معروف بوده است. یکی از رسومات قرار گرفتن در این فضا انداختن دو سکه در آب است که معنی آن ها یکی برای عشق دومی برای بازگشت به رم می باشد. این مکان که در شب ها بسیار شلوغ می گردد، برترین زمان بازدیدش برای اینکه خلوت باشد، در زمان قبل از نهار است تا بتوان زیبایی های این بنا را به وضوح دید.

بازدید از موزه های هنری

یکی از شهرهایی که در آن آثار هنری فراوانی وجود دارد، رم است که عاشقان هنر را به سمت خود می کشد و برای آغاز آثار گالری ملی D Arte Moderna که چند شاهکار ایتالیایی در این مکان نگهداری می گردد، برترین مکان است.

بازدید از هفته فرهنگی

موزه های دولتی در رم به صورت بلیتی هستند و باید برای ورود پول پرداخت اما 10 روز در ماه به نام هفته فرهنگی یا La Settimana dei وجود دارد که به صورت مجانی هستند و برای بازدید دنیاگردان بسیار مناسب اند زیرا برترین شرایط برای صرفه جویی در هزینه هایشان است.

مشاهده نمایش

در زمان های خاصی از سال شهر رم به غیر از کنفرانس هایی که در مجتمع های ساخته شده مخصوص، برنامه هایی دارند میزبان اپراها و کنسرت های دنیای در استادیم المپیک، سالن Viale Pietro de Coubertin و Parco Della Musica نیز هستند که به وسیله نوازندگان دنیای برگزار می گردد.

بازدید از قلعه سنت آنگلو (Sant Angelo)

یکی از قلعه هایی که در رم ساخته شده و مربوط به قرن اول میلادی است که طبق نوشته های رمز دار داوینچی گذرگاهی در آن وجود دارد که به واتیکان متصل می گردد، قلعه سنت آنگلو می باشد. این بنا که زمانی برای اقامت پاپ و افراد او بوده، آرامگاه امپراتور هادریان (Hadrian) نیز است.

گردش در کاتاکومب (Catacombs)

سه تونل مردگان در رم وجود دارد که به وسیله مجسمه ها و نقاشی های دیواری آراسته شده اند و مردم می توانند از آن ها تماشا نمایند. این سه تونل Praetextatus، تونل سان سباستین (San Sebastian) و سان کلیستو (San Callisto) نام دارند.

منبع: همگردی

به "راهنمای سفر به رم، شهری با تاریخی زیبا در قلب اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به رم، شهری با تاریخی زیبا در قلب اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید