یمن: حملات ائتلاف متجاوز سعودی به صعده و حجه ادامه دارد

به گزارش وبلاگ همه خوبا، مقامات یمنی از کشته وزخمی شدن شماری از غیرنظامیان در52 بار حمله هوایی ائتلاف سعودی به استان های مرزی صعده و حجه طی 24 ساعت گذشته خبر دادند و گفتند، ائتلاف سعودی به دلیل جدی نبودن در صلح و آتش بس با پاسخ محکم ارتش و کمیته های مردمی روبرو خواهد شد.

یمن: حملات ائتلاف متجاوز سعودی به صعده و حجه ادامه دارد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ همه خوبا، سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن جمعه شب اظهار داشت، ائتلاف متجاوز سعودی-آمریکایی همچنان به تشدید مداوم حملات خود در جبهه های مرزی ادامه می دهد و نیروها و مزدوران آن تحت پشتیبانی هوایی گسترده سعی می کنند به سمت استان های صعده و حجه پیشروی کنند.

به گزارش وبگاه خبری المسیره یمن، این مقام نظامی یمن تاکید کرد: با وجود اینکه دشمن سعودی با بیش از 52 نوبت حمله هوایی به استان های صعده و حجه و برجای گذاشتن شماری شهید و مجروح از بین غیرنظامیان سعی در پیشروی در این جبهه ها را داشت، اما به فضل الهی ناکام ماند.

التهاب در جبهه های مرزی شمال غرب یمن طی روزهای اخیر شدت گرفته و حملات عربستان و مزدورانش به مناطق مسکونی در این مناطق شماری قربانی از بین غیرنظامیان برجای گذاشته است.

هشام شرف وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن هم ادامه حملات ائتلاف سعودی به خانه های شهروندان یمنی را محکوم کرد.

شرف در اظهاراتی تاکید کرد: ائتلاف متجاوز سعودی با نقض آشکار قوانین بین المللی حقوق بشر و توافقنامه های ژنو شهروندان یمنی را بمباران می کند که تازه ترین آن بمباران خانه ای در منطقه العشه شهر باقم در استان صعده بود.

شرف گفت حمله ائتلاف به غیرنظامیان این پیام را مخابره می کند که ائتلاف عربی در حرکت به سمت صلح و اجتناب از حمله نظامی به شهروندان جدی نیست.

وزیر خارجه یمن از فرستاده سازمان ملل، مجموعه کشورهای ناظر بر روند ایجاد راهکار سیاسی در یمن و بخصوص پنج کشور عضو شورای امنیت، کشورهای اتحادیه اروپا و دیگر کشورهای تاثیرگذار خواست بر کشورهای ائتلاف عربی برای تضعیف نکردن اقدامات اعتماد سازی فشار آورند.

وی با تأکید بر لزوم تعهد برای جلوگیری از هدف قرار دادن غیرنظامیان، توقیف نکردن کشتی های حامل مشتقات نفتی و بازگشایی فرودگاه بین المللی صنعا ، شرح داد: مردم یمن ، ارتش و کمیته های مردمی در صورتی که کشورهای متجاوز در جهت صلح و آتش بس جدی نباشند متعهد به دفاع از خودشان هستند.

.

منبع: خبرگزاری فارس

به "یمن: حملات ائتلاف متجاوز سعودی به صعده و حجه ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یمن: حملات ائتلاف متجاوز سعودی به صعده و حجه ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید