نگاهی به جوسازی آمریکا درباره آزمایشگاه ویروس ووهان

به گزارش وبلاگ همه خوبا، سازمان بهداشت جهانی و دانشمندان و متخصصان بهداشت عموما معتقدند هیچ مدرکی دال بر آن نیست که ویروس کرونای جدید از آزمایشگاه منشاء گرفته باشد.

نگاهی به جوسازی آمریکا درباره آزمایشگاه ویروس ووهان

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ همه خوبا به نقل از رادیو بین المللی چین، شبکه فاکس نیوز آمریکا 19 آوریل در گزارشی مدعی شد که ویروس کرونا در پژوهشگاه ویروس ووهان وابسته به فرهنگستان علوم چین فراوری شده و آمریکا باید در این مورد تحقیقات گسترده و همه جانبه بکند.

مردم شاهدند که از زمان شیوع ویروس کرونا، پژوهشگاه ویروس ووهان هدف اتهامات مکرر سیاستبازان و رسانه های آمریکا قرار گرفته و دلایلشان عمدتاً از این قرار بوده است:

اول اینکه فاصله بین این پژوهشگاه و بازار محصولات آبی هوا نان که موارد قطعی ابتلا به این ویروس در آنجا قبل از اماکن دیگر شناسایی شد، نسبتا نزدیک است؛ همچنین اولین آزمایشگاه بیولوژیک سطح چهار (پی 4) خاک اصلی چین در این پژوهشگاه وجو دارد. بنا به حدس آنان این پژوهشگاه نقص مدیریت ایمنی و امنیتی داشته و در نهایت منجر به فرار و شیوع ویروس شده است.

دوم اینکه آنان به دروغ مدعی هستند که این پژوهشگاه مشغول تحقیق و فراوری سلاحهای بیولوژیک است و می گویند حتی اگر این ویروس یکی از سلاحهای بیوشیمیایی چین که عامدانه به کار گرفته نباشد، باز هم نشانگر پیشی دریافت چین از آمریکا در زمینه تحقیقات ویروس است.

معلوم است که چنین اتهامات پر از حدس و گمانی و استنتاجات آنها پوچ و بی معنی و کاملاً بی پایه است و همگی از بافته های خیال است.

نخست این که پژوهشگاه ویروس وو هان با محافل علمی آمریکا و فرانسه همکاری نزدیک دارد، در میان آنها آزمایشگاه پی 4 یکی از پروژه های مهم علمی و فنی دولتهای چین و فرانسه است و سطح تخصصی آن قابل شک و تردید نیست.

چندی پیش یوان جی مینگ محقق این پژوهشگاه به نقل از مسؤول آزمایشگاه ملی گالوِستون آمریکا یکی از پژوهشگاههای برتر بین المللی در زمینه تحقیق بیماریهای واگیر اظهار کرد که آزمایشگاه پژوهشگاه ویروس ووهان همانند آزمایشگاههای کشورهای اروپا و آمریکا مدیریت سختگیرانه ای دارد.

بی بی سی چندی پیش در گزارشی نوشت: اگر آزمایشگاه ویروس کشوری در پروژه های بین المللی شرکت کند، باید با درجه امنیت بیولوژیک بین المللی منطبق باشد، تست ویروسها هم باید با استانداردهای دنیای همخوانی داشته باشد. می توان گفت اینها اعتماد و تائید محافل علوم بین المللی به مدیریت علمی و امنیت پژوهشگاه ویروس وو هان را نمایندگی می نماید.

در حقیقت پس از شیوع ویروس کرونا، پژوهشگاه ویروس ووهان به کارهای تحقیقاتی خود ادامه داده است. به عنوان یکی از سه نهاد ویژه و کارشناسی چین توالی ژنی کروناویروس را به اطلاع سازمان بهداشت دنیای رسانده و برای تشخیص روشهای تست و تحقیق و تهیه واکسن را در اولین فرصت بنا نموده است.

ثانیا، بالاخره ویروس کرونا یک مولود طبیعی است یا محصولی مصنوعی؟ جریان اصلی محافل علمی دنیا در این باره قضاوت واضحی دارند. سازمان بهداشت دنیای و دانشمندان و متخصصان معروف بهداشت عمومی عموما معتقدند هیچ مدرکی دال بر آن نیست که ویروس کرونای جدید از آزمایشگاه منشاء گرفته باشد. 27 دانشمند درجه یک دنیا 18 فوریه در مجله لانست با انتشار بیانیه مشترکی مخالفت خود را با نظریه توطئه درباره منشاء دریافت کرونا از آزمایشگاه را اعلام کردند. پیتر داساک رییس اتحادیه سلامت بیولوژیک آمریکا و بیماری شناس صریحا خاطر نشان کرد که اتهام به اصطلاح منشاء دریافت کروناویروس از آزمایشگاه کاملاً پوچ و بی اساس است.

تدروس آدهانوم مدیر کل سازمان بهداش دنیای 20 آوریل هشدار داد، وحشتناکترین زمان به زودی فرا می رسد، وی از طرفها دعوت کرد ویروس را وسیله تقابل و فرصت جویی سیاسی تلقی نکنند. در واقع شیوع ویروس کرونا بدبختی مشترک پیش روی انسان است، همبستگی و همکاری قویترین سلاح برای غلبه بر آن است و دشمن آمریکا ویروس است نه چین.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "نگاهی به جوسازی آمریکا درباره آزمایشگاه ویروس ووهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به جوسازی آمریکا درباره آزمایشگاه ویروس ووهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید