مصوبات تازه کرونایی اعلام شد

به گزارش وبلاگ همه خوبا، وزیر کشور از تغییر محدودیت های رنگ بندی های کرونایی متناسب با شرایط موجود در صورت تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا اطلاع داد.

مصوبات تازه کرونایی اعلام شد

به گزارش ایسنا، احمد وحیدی در سرانجام جلسه قرارگاه ستاد مقابله با کرونا در جمع وبلاگ همه خوبا گفت: یکی از موضوعاتی که در جلسه امروز قرارگاه مورد بحث نهاده شد سفر های آخر سال بود که چند بخش را شامل می گردد. نخست شرایط مسافرین بعلاوه افرادی که در حوزه حمل و نقل نقش دارند و افرادی که در اماکن اقامتی ارائه خدمات می نمایند، مطرح شد که نظر بعضی اعضا این بود با توجه به اینکه فاصله زیادی از تزریق دز دوم واکسن گذشته است باید ضرورت تزریق دز سوم را برای این افراد دنبال کنیم.

وی اضافه نمود: موضوع دیگر افرادی است که در این ایام مسافرت می نمایند و اماکن اقامتی که پیش بینی شده شاید به حد کافی نباشد؛ لذا مقرر شد در ستاد های استانی این موضوع مورد پیگیری قرار گیرد و اماکنی که می توانند با رعایت پروتکل های بهداشتی ارائه خدمات داشته باشند از قبل اعلام شوند. بعلاوه اجتماعاتی که در مکان های مسقف محدودیت های آن ها اعلام شده بود بار دیگر مورد تاکید نهاده شد، موضوعی که پیشتر معین و ابلاغ شده است.

وزیر کشور ادامه داد: در مورد رنگ بندی ها در دوره قبلی رنگ های قرمز، نارنجی و زرد و آبی برای شهر ها در نظر گرفته شده بود، اما با توجه به اینکه شرایط متفاوت شده برای مثال تمام محدودیت هایی که برای رنگ قرمز در قبل وجود داشت در حال حاضر اعمال نمی گردد؛ لذا آنالیز شد تا متناسب با شرایط موجود محدودیت ها برای شرایط قرمز و در مجموع رنگ بندی ها در نظر گرفته گردد که این موضوع جمع بندی شد و مقرر شد که برای تصویب به ستاد ملی کرونا ارسال گردد.

وی تاکید نمود: در جلسه امروز گزارش هایی از مدارس، دانشگاه ها، اصناف، بخش حمل و نقل عمومی و مراقبت ها در مرز ها ارائه شد و در خلال آن تاکید شد که در حوزه اصناف پروتکل ها به صورت کامل رعایت شوند و تذکرات لازم به اصناف داده گردد. امیدواریم با این تذکرات احتیاج به برخورد جدی تر وجود نداشته باشد و شرایط ابلاغی بطور کامل شامل تزریق واکسن و یا داشتن تست PCR منفی رعایت گردد.

وحیدی در بخش دیگری از صحبت های خود به موضوع ارتقای ایمنی و رعایت پروتکل های بهداشتی در مترو اشاره نمود و اضافه نمود: این موضوع در جلسه امروز مورد بحث نهاده شد. اقداماتی در حوزه تهویه و بعلاوه اتصال به سامانه فروش بلیت مترو به سامانه ایران من مورد بحث نهاده شد. البته اقداماتی در این راستا شروع شده است. بعلاوه در حوزه حمل و نقل هوایی رعایت و کنترل افراد برای تزریق واکسن PCR منفی مورد تاکید نهاده شد که اعلام شد این موضوع در حال کنترل است.

وی اضافه نمود: گزارشی از آموزش و پرورش ارائه شد که در آن عنوان شده بود که در این مدت چهار فوتی داشتند که این چهار فوتی ربطی به بازگشایی مدارس نداشته و گزارشی از فوت دانش آموزان بر اثر بازگشایی نداشته ایم؛ لذا تاکید شد که مراکز آموزشی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی فعالیت خود را ادامه دهند. این موضوع در مورد دانشگاه ها نیز به همین شکل است.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی در مورد اتصال سامانه بلیت فروشی مترو به سامانه ایران من نیز گفت: وزارت کشور در این خصوص مسئله ای ندارد و تنها بخشی از کار ها برای این اتصال درمترو باقی است که بخش فنی مترو در حال اجرا اقدامات ضروری است. سامانه ایران من مسئله ای ندارد و آماده پاسخگویی است.

منبع: فرارو

به "مصوبات تازه کرونایی اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصوبات تازه کرونایی اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید