عدالت فرهنگی، شعار بنیادی وزارت ارشاد است

به گزارش وبلاگ همه خوبا، خبرنگاران/مرکزی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: عدالت فرهنگی شعار بنیادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت مردمی است.

عدالت فرهنگی، شعار بنیادی وزارت ارشاد است

محمدمهدی اسماعیلی شامگاه پنجشنبه 19 اسفندماه در خاتمه سفر به شهرستان زرندیه در گفت وگو اظهار کرد: به همین دلیل اهتمام جدی در این وزارتخانه وجود دارد تا عقب افتادگی ها در بخش های مختلف به لحاظ زیرساختی جبران شود.

وی اضافه کرد: در بازدید از شهرستان زرندیه مسائل زیرساختی مانند سایر شهرهای کشور وجود داشت و تلاش می کنیم در گام نخست الزامات اولیه را که شامل تکمیل زیرساخت ها و حمایت از موسسات و فعالان فرهنگی است به خاتمه برسد.

او گفت: تلاش خواهیم کرد که با تخصیص اعتبارات، مجمتع فرهنگی زرندیه تکمیل شود. حمایت از موسسات مردمی از اولویت های کاری وزارت ارشاد است و مدیر کل ارشاد استان مرکزی این ماموریت را بر عهده خواهد داشت.

وزیر ارشاد شرح داد: حمایت از فعالان فرهنگی هنری و رسانه ای از طریق صندوق اعتباری هنر را پیگیری می کنیم و تلاش خواهیم کرد بخش از مطالبات را در فرصت کوتاه حل و فصل کنیم.

وی اضافه کرد: تکمیل زیرساخت های فرهنگی، افزایش نیروی انسانی مطابق الگو و همچنین افزایش قابل ملاحظه اعتبارات در شهرستان های استان مرکزی را دنبال خواهیم کرد.

اسماعیلی همچنین گفت:تلاش می کنیم با فراهم کردن ارز مورد نیاز برای سال آینده، افزایش یارانه کاغذ را انجام دهیم.

استاندار استان مرکزی نیز گفت: در سفر وزیر ارشاد از طرح های نیمه تمام حوزه فرهنگ بازدید شد و در خصوص تزریق بودجه برای تکمیل پروژه ها برنامه ریزی لازم صورت گرفت و مقام عالی وزارت ارشاد با برخی ظرفیت های استان مرکزی به ویژه ساوه و زرندیه از نزدیک آشنا شدند.

فرزاد مخلص الائمه اضافه کرد: اهالی فرهنگ و هنر نیز در نشست صمیمی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بیان دغدغه ها و مسائل خود پرداختند و تصمیماتی در خصوص برطرف مسائل اتخاذ شد.

وی با اشاره به اینکه حوزه فرهنگ یکی از اولویت ها و کانون های توجه دولت سیزدهم است، شرح داد: در بودجه سال آینده تمهیدات مطلوبی در حوزه فرهنگ اتخاذ شده است و امیدواریم با گشایش و رشد اقتصادی، اتفاقات اثرگذاری در حوزه فرهنگی و هنری کشور رقم بخورد.

او گفت: در این سفر علاوه بر تخصیص اعتبار ملی برای حوزه فرهنگ شهرستان زرندیه و نیز تکمیل مجتمع نیمه کاره فرهنگی و هنری مقرر شد سینمای ساوه نیز با مشارکت شهرداری و وزارت ارشاد احداث شود و تجهیز آن نیز از طریق وزارت ارشاد صورت گیرد.

استاندار مرکزی در پاسخ به پرسشی مبنی بر پرداخت مطالبات کارگران نیز گفت: تاکید دولت بر این است که هیچ حقوق معوقه ای وجود نداشته باشد و براساس ارزیابی های اجرا شده در حال حاضر هیچ یک از مجموعه های دولتی حقوق معوق ندارند.

او شرح داد: مطالبات کارگران شهرستان های ساوه و زرندیه نیز به طورکامل پرداخت شده است اما چند واحد تولیدی در اراک حدود دو ماه حقوق معوق دارند، که پرداخت خواهد شد و همچنین درخصوص شرکت های وابسته به نهادهای غیردولتی که در زمینه سهامداری مسائلی دارند باید اصلاحات لازم صورت گیرد تا مسائل آنها برطرف شود.

گفتنی است وزیر ارشاد در سفر به زرندیه از مجتمع فرهنگی هنری نیمه کاره شهر مامونیه مرکز شهرستان زرندیه بازدید بعمل آورد و از نزدیک با ظرفیت ها، توانمندی ها و مسائل این شهرستان در حوزه فرهنگ و هنر آشنا و سپس در جلسه نشست اصحاب فرهنگ و هنر این شهرستان شرکت کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "عدالت فرهنگی، شعار بنیادی وزارت ارشاد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عدالت فرهنگی، شعار بنیادی وزارت ارشاد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید