تک تیرانداز آمریکایی همچنان خبرساز

به گزارش وبلاگ همه خوبا به نقل از لس آنجلس تایمز، تایا کایل بیوه کریس کایل نویسنده رمان تک تیرانداز آمریکایی به یک دعوی قضایی 1.8 میلیون دلاری علیه بنیاد شوهرش پاسخ می دهد.

تک تیرانداز آمریکایی همچنان خبرساز

هیات منصفه فدرال آمریکا در اوایل سال 2014 رای داده بود که بنیاد کایل می تواند به عنوان زننده افترا مجرم باشد و رای خود را به نفع جسی ونتورا فرماندار سابق ایالات مینسوتا صادر کرد که گفته بود کایل در کتاب بیوگرافی پرفروش خود درباره او دروغ گفته است.

کایل سال گذشته جان خود را در یک تیراندازی در ایالت تگزاس از دست داد. بیوه کایل که مسئول اجرایی کارهای بنیاد او نیز هست، به تازگی درخواست استیناف خود را در دادگاه هشتم استیناف ثبت کرد.

فیلم تک تیرانداز آمریکایی که توسط کلینت ایستوود کارگردانی شده و بردلی کوپر در نقش اول آن حضور دارد، روز کریسمس در سالن های سینما به صورت محدود به نمایش درآمد.

هفته پیش همسر کایل به فاکس نیوز گفته بود مجبور است بیشتر خرج های دادگاه را از جیب خود پرداخت کند. اما ونتورا مطمئن است که او می تواند از پس این خرج ها بربیاید و به مجری رادیویی گفت: او حالا دارد میلیون ها دلار پول درمی آورد. تا همین الان هم میلیون ها دلار از فروش کتاب به دست آورده است. احتمالاً از خود من هم بیشتر پول دارد.

دعوی قضایی ونتورا بر پایه این ارسال شده که کریس کایل داستان روبرو شدن با او در یک کافه در منطقه سن دیگو را کاملاً از روی قوه تخیل اش نوشته و این موضوع حقیقت ندارد. کایل در کتابش نوشته که در این دیدار سال 2006، او به خاطر نظرات بی احترامانه ونتورا درباره سربازان نیروی ویژه ارتش ایالات متحده و همچنین جورج دبلیو بوش به او مشت زده است. کایل ابتدا در کتابش از ونتورا به عنوان سرشوره ای یاد نموده بود، اما بعدها خودش تاکید نمود که در حقیقت داشته به او که در گذشته یک کشتی گیر حرفه ای نیز بوده، اشاره می کرد.

کریس کایل تفنگدار تک تیرانداز آمریکایی که 38 سال داشت و 4 سال در عراق خدمت نموده بود و به خاطر کشتار عراقیان به عنوان شیطان رمادی شناخت می شد و برای سرش جایزه معین شده بود، پس از اتمام دوره اش در جنگ به سلامت به خانه بازگشت اما در یک برنامه تیراندازی محبت آمیز در تگزاس کشته شد.

او که از اعضای گروه سیل بود، با انتشار کتابی با عنوان تک تیرانداز آمریکایی: زندگینامه خودنوشت مرگبارترین تک تیرانداز در تاریخ نظامی آمریکا به شهرت سرسید. او در این کتاب درباره چگونگی کشتن قربانیانش در عراق سخن گفته بود و از کشتن 150 نفر پرده برداشته بود. این کتاب در ژانویه 2012 یعنی دقیقا سه سال پیش منتشر و با استقبال زیادی روبه رو شده بود. کایل با این کتاب به شهرت رسید و در برنامه های تلویزیونی حضور یافت.

کایل که پسر یک خادم کلیسا بود، در اولین برنامه امضای کتابش، آن را برای 1200 نفر امضا کرد و شاهد فروش 850 هزار نسخه از کتابش به صورت چاپی یا کتاب الکترونیک بود. او دو مدال نقره و 5 مدال برنز برای حضورش در جنگ دریافت نموده بود.

او در این کتاب عراقی هایی را که کشته بود، یک مشت وحشی نامیده بود و بارها تاکید نموده بود که ارزش زندگی او و دیگر آمریکایی ها بیشتر از زندگی عراقی ها بود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تک تیرانداز آمریکایی همچنان خبرساز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تک تیرانداز آمریکایی همچنان خبرساز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید