برای اکران فیلم کوتاه، پاتوق طراحی کنید

به گزارش وبلاگ همه خوبا، پویا نبی معتقد است: ایجاد یک پاتوق برای اکران فیلم های کوتاه، مخاطبان بیشتری را جذب می کند، بر همین اساس برای اکران آن باید پاتوق های خاصی در گروه هنر و تجربه طراحی شود.

برای اکران فیلم کوتاه، پاتوق طراحی کنید

در بسته بهاریه فیلم کوتاه گروه هنر و تجربه پنج فیلم روی پرده های سینماست که یکی از آن ها خوابگردها نام دارد. این فیلم کوتاه 16 دقیقه ای به نویسندگی و کارگردانی پویا نبی است.

این کارگردان در گفت وگو با وبلاگ همه خوبا، درباره نحوه شکل گیری و ساخت خوابگردها گفت: خوابگردها سومین فیلم کوتاه من است. مقدمات تولید آن از اواخر سال 95 شروع شد و تیر ماه 96 به پایان رسید.

او افزود: من اصولاً داستان ها و فیلم هایی که با جریان سیال ذهن همراه هستند و کمی روحیه تجربه گرایی دارند، را بیشتر می پسندم. ایده اولیه فیلم خوابگردها با مطالعه بخشی از کتاب تفسیر خواب نوشته زیگمونت فروید در ذهنم شکل گرفت. این کتاب به وجوه مشترک واقعیت و خواب می پردازد؛ به اینکه چقدر از چیزهایی که در واقعیت می بینیم، از رویاهای ما نشأت می گیرد.

نبی درباره داستان این فیلم کوتاه گفت: در خوابگردها پسری وجود دارد که نمی داند چطوری، چه زمان و به چه نحوی وارد یک عمارت تاریخی فروریخته شده و زمان برای او متوقف مانده است. قصه فیلم از جایی شروع می شود که این ساختار روزمره پسر جوان با آمدن یک دختر بهم می ریزد. هرچه قصه جلوتر می رود، فضا دیوانه کننده تر می شود.

او با بیان اینکه با توجه به میزان تبلیغات و فصل اکران، استقبال مردم از این بهاریه فیلم کوتاه خوب بوده است افزود: برای همه اعضای این گروه اکرانی مهم بود که فیلم هایی را در یک بسته اکرانی بچینیم که تفاوت دیدگاه داشته باشند. برای مثال انیمیشنی با درون مایه طنز در این بسته قرار گرفته است یا وجود فیلمی مثل خوابگردها که کاملاً فرم گرا است و یا فیلم زونا که قصه ای کلاسیک دارد.

نبی افزود: این چینش به این دلیل انجام شد که وقتی مخاطب این بسته اکرانی را در سینما می بیند، حداقل از یک یا دو فیلم خوشش بیاید. همچنین برخی از چهره های مهم فرهنگی مانند لیلی گلستان، رامبد جوان، همایون اسعدیان، حسین مهدویان، هومن بهمنش، علیرضا شجاع نوری و … از پکیج بهاریه فیلم کوتاه حمایت کردند.

کارگردان فیلم کوتاه ماه عسل با اشاره به اینکه ایجاد یک پاتوق برای اکران فیلم های کوتاه، مخاطبان بیشتری را جذب می کند افزود: دراین یک ماهی که گروه ما اکران داشته، تمام سینماها را رصد کرده ایم و طبق بررسی هایمان فروش ما در خانه هنرمندان بیشتر بوده و در سینما فرهنگ کمتر، این موضوع نشان می دهد که اکران فیلم کوتاه در یک سری جاها پتانسیل بیشتری دارد، بنابراین برای اکران آن باید پاتوق های خاصی در گروه هنر و تجربه طراحی شود.

او افزود: من اگر در شکل گیری چارت بندی فیلم های هنر و تجربه به ویژه فیلم های کوتاه تصمیم گیرنده بودم، بخش عمده ای از انرژی و تبلیغاتم را روی جاهایی می گذاشتم که پتانسیل بیشتری در جذب مخاطب دارند مانند خانه هنرمندان.

نبی در پایان گفت: در حال حاضر یک سردرگمی برای مخاطبان وجود دارد، چراکه هنر و تجربه مانند بدنه اصلی سینما نیست که مردم هر سانسی بتوانند فیلم های کوتاه اکرانی آن را ببینند. به نظرم با تبلیغات مناسب تر و ایجاد پاتوق برای فیلم های کوتاه و تمرکز بر همان پاتوق می توان مخاطبان بیشتری را جذب کرد.

عوامل فیلم خوابگردها عبارتند از تهیه کننده و کارگردان: پویا نبی، نویسندگان: پوریا شجاعی و پویا نبی، مدیر فیلمبرداری: علی قاضی، طراح نور: آرش رمضانی، تدوین: سهراب خسروی، طراحی و ترکیب صداها: سید علیرضا علویان، طراح چهره پردازی: عباس عباسی، صدابردار: رشید دانشمند، طراح صحنه: کامیاب امین عشایری، طراح لباس: رعنا امینی، مدیر تولید: محمد یمینی، مدیر تدارکات: امیر اسکندری، جلوه های ویژه میدانی: آرش آقابیک، جلوه های ویژه بصری: حسن پیله ور، دستیار اول و برنامه ریز: هانیه بساتینی، عکاس: مریم تختکشیان، منشی صحنه: فرشته حجازی، تصحیح رنگ و نور: هوتن حق شناس، بازیگران: ایمان صیاد برهانی و شادی کرم رودی، بازیگران خردسال: آرمان مرادی و صبا محمدی، گروه فیلمبرداری: آرش رمضانی، ادیب سبحانی، مصطفی صادقی و اکبر دهقان، استدیو کم: عاطف امیری، گروه چهره پردازی: مسعود علمداری و آرزو کی قباد، دستیار صحنه: وهاب یحیی زاده، دستیار لباس: فرشته ملکان، دستیار صدابردار: سعید زند، دستیار تدوین: مجتبی اصفهانی، گروه صداگذاری: رضا غرابی تهرانی و منصوره اسماعیلی، مدیر فنی صدا: خشایار بابایی زاده، گروه تدارکات: علی اویسی، صادق ابراهیمی، مصطفی خلج، کاظم شریفی و جواد نوروزی، سرمایه گذار و مجری طرح: انجمن سینمای جوانان ایران.

در ادامه می توانید تیزر این فیلم کوتاه را ببینید:

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "برای اکران فیلم کوتاه، پاتوق طراحی کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای اکران فیلم کوتاه، پاتوق طراحی کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید