یمن ، شایعاتی درباره مخالفت شورای انتقالی با عقب نشینی از عدن

به گزارش وبلاگ همه خوبا، برخی رسانه های یمنی گزارش کردند که شورای انتقالی جنوب یمن که نیروهایش روز گذشته کاخ ریاست جمهوری در عدن را تصرف کردند، درخواست عربستان برای عقب نشینی را رد کرده است.

یمن ، شایعاتی درباره مخالفت شورای انتقالی با عقب نشینی از عدن

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ همه خوبا، هانی بن بریک نایب رئیس شورای انتقالی جنوب درخواست عربستان سعودی برای عقب نشینی نیروهای شورا از مواضع تازه تصرف شده در شهر عدن مقر دولت مستعفی در جنوب یمن را رد کرد.

شورای انتقالی جنوب، گروهی تحت حمایت امارات است که سال 2017 تشکیل شد و شبه نظامیان وابسته به آن موسوم به الحزام الامنی دیروز شنبه، مواضع متعلق به دولت عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور دولت مستعفی یمن را (که در ریاض مستقر است) بعد از چهار روز درگیری نظامی، تصرف کردند.

طبق گزارش وبگاه خبری تعز آنلاین، هانی بن بریک در سخنانی تلویزیونی اعلام کرد که درخواست عربستان سعودی و ائتلاف عربی برای عقب نشینی از مواضع تازه تصرف شده در عدن را رد می کند. او تأکید کرده که نیروهای شورای انتقالی عقب نشینی نمی کنند حتی اگر عربستان همه مردم را بمباران کند.

رسانه های یمنی گفتند بن بریک در کنار عیدروس الزبیدی رئیس شورا، امروز در نماز عید قربان شهر عدن حاضر شده است.

طبق ادعای برخی رسانه های یمنی، اگر سخنان بن بریک تکذیب نشود، موضع او در تعارض آشکار با درخواست ریاض و خبری است که عربستان سعودی بامداد امروز اعلام کرد و در آن گفته شده که نیروهای شورای انتقالی عقب نشینی از برخی مواضع از جمله کاخ ریاست جمهوری معاشیق در محله کریتر عدن، را آغاز کرده اند.

تعز آنلاین نوشت، برخی منابع مطلع، شایعات عقب نشینی شبه نظامیان وابسته به شورای انتقالی را که تحت حمایت امارات است، رد کرده اند و گفته اند که این نیروها از مقرهای نظامی و مدنی که در شهر عدن تصرف کرده اند، عقب نشینی نکرده اند.

در عین حال، نزار هیثم سخنگوی شورای انتقالی بامداد امروز با درخواست شب گذشته عربستان برای آتش بس در عدن موافقت و برای گفت وگو اعلام آمادگی کرد اما هیچ سخنی از عقب نشینی به میان نیاورد.

شبه نظامیان وابسته به شورای انتقالی جنوب پس از چهار روز جنگ با نیروهای دولت عبد ربه منصور هادی در عدن، شنبه دهم اوت 2019 (19 مرداد 1398) این استان را به کنترل خود درآورده و کاخ ریاست جمهوری المعاشیق را تصرف کردند. ساعاتی بعد، ائتلاف سعودی با انتشار بیانیه ای ضمن اعلام آتش بس از ساعت یک بامداد شنبه، از شورای انتقالی خواست که از مواضع تازه تصرف کرده، عقب نشینی کند.

ق

منبع: خبرگزاری فارس

به "یمن ، شایعاتی درباره مخالفت شورای انتقالی با عقب نشینی از عدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یمن ، شایعاتی درباره مخالفت شورای انتقالی با عقب نشینی از عدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید