برترین مقاصد برای سفر در تعطیلات عید فطر 1402

به گزارش وبلاگ همه خوبا، با فرا رسیدن تعطیلات چند روزه در ایام مختلف سال، مسافرت ها هم رونق می گیرند و افراد مختلف سعی می نمایند با خانواده یا دوستان خود به مقاصد دلخواهشان بروند. چند سالی ست تعطیلات عید فطر از یک روز به دو روز افزایش پیدا نموده و فرصت مناسبی برای مسافرت فراهم شده است. از طرف دیگر مصادف شدن عید فطر سال 1402 با شکوفایی طبیعت و فصل بهار، لذت سفر در این تعطیلات را چندین برابر نموده است. در ادامه برترین مقاصد را برای سفر در تعطیلات عید فطر معرفی می کنیم. با خبرنگاران همراه باشید.

برترین مقاصد برای سفر در تعطیلات عید فطر 1402

تضمین برترین قیمت بلیط هواپیما، بلیط قطار و رزرو هتل در تمامی نقاط جهان فقط در وبلاگ همه خوبا .

ما سفر خود را ابتدا از شهرهای ایران شروع نموده و به شما نیز پیشنهاد می کنیم تا جهانگردی را از داخل کشور شروع کنید. کشور ایران جاذبه های طبیعی و تاریخی عجیبی دارد که در هیچ کجای جهان نمی توان مانند آنها را مشاهده کرد.

1-سفر به شیراز جنت تراز

عید فطر سال جاری در ماه اردیبهشت است و اردیبهشت برترین فصل برای سفر به شیراز که پیشنهاد می کنیم به هیچ وجه آن را از دست ندهید. در ماه اردیبهشت دیگر شلوغی نوروز شیراز را نمی بینید و البته مسافرت شما همزمان خواهد بود با باز شدن گل های محمدی و نسترن و پیچ علاءالدوله که همگی یک نمایشگاه گل فصلی در این شهر راه اندازی می نمایند. از تماشای های شیراز بعد از باغ ارم، باغ دلگشا، باغ جهان نما، باغ نظر، باغ عفیف آباد و باغ نارنجستان قوام به آرامگاه حافظیه، آرامگاه سعدیه، خواجوی کرمانی، هفت تنان، اَرسَن وکیل و ارگ کریمخانی میرسیم که هر کدام در نوع خود بی نظیر و تماشای و تکرار نشدنی هستند.

این شهر علاوه بر جاذبه های طبیعی، امامزادگان معروف و واجب و تعظیمی نیز دارد. البته ناگفته نماند که در کنار جاذبه های طبیعی، تاریخی، مذهبی و فرهنگی، خوراکی ها و تنقلات لذیذ شهر شیراز شاید پنجمین جاذبه جهانگردی این شهر محسوب شوند. انواع غذاهای سنتی، آش ها، حلیم ها و حلوا ها در کنار فالوده و بستنی سنتی شیرازی و عرقیات خوش رنگ و خوش طعم و معطر آن از جمله جاذبه هایی هستند که نمی توان در شهر شیراز آنها را نادیده گرفت. سفر در تعطیلات عید فطر به شیراز بدون شک فراموش نشدنی خواهد بود.

2- سفر ترکمن صحرای نجیب

سفر در تعطیلات عید فطر به ترکمن صحرا یک انتخاب بدون نقص است. منطقه ای خوش آب و هوا و زیبا در شمال شرق کشور که بخش هایی از خراسان شمالی و گلستان را نیز شامل می گردد. شهر های ترکمن نشین این منطقه گنبد کاووس، بندر ترکمن، آق قلا، کلاله، سیمین شهر و چند شهر دیگر هستند که در کنار یکدیگر اقلیم ترکمن صحرا را تشکیل داده اند. تمامی شهر ها در ترکمن صحرا جهانگرد پذیر بوده و این منطقه اقامتگاه هایی دارد که برای طبیعت گردان و جهانگردان تجهیز شده است. اما بیشتر مسافران مایل هستند که در یورت اقامت نمایند.

یورت به عبارتی خانه افراد ترکمن است که کلبه ای گرد بوده و استعاره از روزگار و فلک را به بیننده القا می نماید. ناگفته نماند که در یورت ها جایگاه افراد خانواده معین است و هر کسی در جایگاه خود می نشیند. منطقه ترکمن صحرا بشدت وسیع است و بدون شک منطقه ها تماشای زیادی برای دوستداران طبیعت و ماجراجویان دارد. طبیعت گردی در این منطقه خالی از لطف نیست است و به شما پیشنهاد می کنیم که اگر برای سفر در تعطیلات عید فطر ترکمن صحرا را انتخاب کردید، حتما این یک شب را در چادر و یا کیسه خواب و در زیر آسمان پرستاره سپری کنید.

3- سفر تالش و سوباتان، ییلاق ایران

ییلاق سوباتان یکی از منطقه ها بسیار تماشای و مجذوب کننده تالش است که در زبان تالشی آن را سووتون نیز می نامند. سوباتان در شمال غربی تالش قرار گرفته و پوشیده از چمن زار ها و گلزار های سرسبز و زیباست که در کنار دام ها، اسب ها و چشمه های گوارا یک نقاشی بی نظیر طبیعی را خلق نموده است. طبیعت بکر ایران که از هر گوشه آن زیبایی، خود را نمایان میکند. کلبه های چوبی با پنجره های قدیمی در کنار جاده هایی که هر دو طرف آن ها گل های وحشی روییده و صدای پرندگان که بی وقفه در حال خواندن هستند، همگی در کنار هم شما را به یک ییلاق و خوش آب و هوا دعوت می نمایند.

در این منطقه خبری از آلودگی صوتی، آنتن های موبایل و دکل های برق نیست و یکی از مقاصد بی نظیر جهانگردی برای سفر در تعطیلات عید فطر محسوب می گردد. سوباتان در زبان محلی به معنای مکان فرو رفتن آب است و به روایتی در این منطقه چشمه ای وجود داشته که آب آن بعد از جوشیده شدن از دل زمین دوباره به درون خاک فرو می رفته است. در این منطقه شما با صدها خانواده دامدار و عشایر روبه رو هستید که در آرامش وصف ناپذیر طبیعت زندگی روزمره خود را میگذرانند و به دور از هرگونه هیاهو و شلوغی و اضطراب زندگی شهری روزگار می گذرانند.

4- کردستان و جشنواره های لذیذ

فصل بهار خصوصا اردیبهشت ماه، یکی از اوقاتی است که شما می توانید در آن زیبایی های وصف ناپذیر کردستان را ببینید. فصل بهار در کردستان همراه است با جشن ها و جشنواره های متعددی که به واسطه آن مردم به دور یکدیگر جمع می شوند و به پایکوبی و پایکوبی می پردازند. استان کردستان در یک منطقه کوهستانی با رودخانه ها، کوه ها، دریاچه ها، یخچال های طبیعی دست نخورده و بکر و دشت های سرسبز قرار گرفته و در کنار مردم خونگرمی که دارد، یک مقصد سفر مناسب محسوب می گردد. فصل بهار و اردیبهشت ماه دقیقا زمان برگزاری جشن ها و جشنواره های متعددی است که مردم در کردستان به بهانه آنها به دور یکدیگر جمع می شوند و در حال خوب یکدیگر شریک هستند

برای مثال یکی از جشن هایی که در اردیبهشت ماه در این منطقه برگزار می گردد جشنواره غذا های بهاری است که شرکت نمایندگان از تمام نقاط استان کردستان به سنندج سفر می نمایند و با غذا های گوناگون و محلی و بعلاوه شیرینی های مجذوب کننده و لذیذ منطقه، این جشنواره را برگزار می نمایند. به همین خاطر سفر در تعطیلات عید فطر به کردستان را از قلم نیاندازید.

5- لرستان، گنجینه تاریخ طبیعی ایران

بدون شک سفر در تعطیلات عید فطر به لرستان بسیار خاطره انگیز خواهد بود. لرستان در پیچ و خم زاگرس و در دل صخره ها و تپه های بلند آن که پاسبان بخشی از تاریخ، فرهنگ و زیبایی های ایران است، قرار گرفته. منطقه ای به شدت خوش آب و هوا در فصل اردیبهشت که با چشمه ها و آبشارهای بی نظیر خود پذیرای شما خواهد بود.

این استان را بزرگترین منطقه لر نشین کشور می دانند که به راحتی و در عرض چند روز می توانید با گشت و گذار در آن، تمامی زیبایی هایش را ببینید. شما در این سفر تنها به یک کوله پشتی و بلیت نیاز خواهید داشت و البته یک برنامه سفر دقیق که بتواند تمام زیبایی های این منطقه را به شما نشان دهد. به شما توصیه می کنیم اگر به لرستان سفر کردید شهر های بروجرد، خرم آباد و پلدختر را از قلم نیاندازید و حتما از جاذبه های طبیعی، تاریخی و فرهنگی آنها تماشا کنید.

6- ملاقات با شیرین و فرهاد در کرمانشاه

در غربی ترین نقطه ایران، کرمانشاه قرار گرفته که با رودهای خروشان و آب و هوای کوهستانی هر ساله مسافران و جهانگردان بیشماری را به سمت خود دعوت می نماید. سفر در تعطیلات عید فطر به کرمانشاه، بدون شک یک تجربه کاملا متفاوت خواهد بود. کرمانشاه از آن منطقه های است که حتماً باید در طول عمر خود یک بار از آن تماشا کنید. شهری که جاذبه های تاریخی، طبیعی و خصوصا غارهای آن در طول تاریخ مثال زدنی هستند.

برترین زمان برای سفر به کرمانشاه، اردیبهشت و ماه های بعد از آن است که هوا رو به گرمی میرود و معتدل است. در این استان نیز شما با آیین ها و جشنواره های متعددی روبرو هستید که چهره ای متفاوت از این منطقه را به شما نشان خواهند داد. مراسم سنتی و آیینی، صنایع دستی بومی، موسیقی و نمایش و پخت آش ها و شیرینی ها که همگی از جاذبه های جهانگرد پذیر و مثال زدنی این منطقه محسوب می شوند.

7- سفر به شهر بادگیرها، یزد

شهر یزد را قدیمی ترین شهر خشتی ایران نیز می نامند که به دلیل آثار تاریخی مجذوب کننده و یادگارهای طبیعی، به شدت مورد توجه جهانگردان و مسافران است. اگر می خواهید برای سفر در تعطیلات عید فطر شهر یزد را انتخاب کنید باید بگوییم اردیبهشت یزد هنوز هم برای سفر کردن مناسب است و آب و هوای معتدلی دارد. این شهر کویری در فصل بهار هنوز گرم نیست و آب و هوای متبوع آن شما را به وجد خواهد آورد.

اگر قصد دارید در اردیبهشت ماه و تعطیلات عید فطر به یزد سفر کنید، مطمئن باشید که با قدم زدن در خیابان ها و ملاقات از آثار تاریخی و جاذبه های جهانگردی این شهر برترین تعطیلات را برای خود رقم خواهید زد. شهر یزد در اردیبهشت ماه دیگر شلوغی نوروز را ندارد و به دلیل خلوتی یک مکان مناسب برای سفر محسوب می گردد. ناگفته نماند که همچون سایر شهرهای ایران در شهر یزد نیز با غذاها و شیرینی های لذیذ و خوشمزه ای رو به رو هستید که پیشنهاد میکنیم امتحان کردن آن ها را از قلم نیاندازید.

8- سفر به دل عجائب ایران، کندوان تبریز

روستای کندوان تبریز که دقیقاً در 60 کیلومتری جنوب غرب شهر تبریز قرار گرفته، تنها روستای صخره ای جهان است که در کنار روستای صخره ای میمند هنوز هم زندگی در آنها جریان دارد و سالانه مسافران و جهانگردان مشتاق زیادی را به سمت خود میکشاند. قدمت این روستا به هفت هزار سال پیش برمیگردد که به دلیل زیبایی های بکر و خاص آن سبب شده جز آثار ملی ثبت گردد و یکی از عجیب ترین روستاهای کشور ایران نیز محسوب می گردد.

در این منطقه کوهستانی شما با آب و هوای بسیار خنکی روبرو هستید که البته ماه اردیبهشت و سفر در تعطیلات عید فطر به این منطقه یک انتخاب بی نظیر و تکرار نشدنی خواهد بود. این روستا حاصل گدازه ها و مواد مذاب به جای مانده از آتشفشان است که طی سال های متمادی و البته با دخالت انسان به این شکل و شمایل درآمده است. خانه ها در این روستا به شکل کله قند هستند و به دلیل شباهت به کندوی عسل به روستای کندوان معروف شده اند.

9- یک سفر لوکس به کیش

بدون شک اگر قصد دارید تا برای سفر در تعطیلات عید فطر جزیره کیش را انتخاب کنید، دلتنگ آبتنی و غواصی هستید. شنا کردن در آب های گرم و وسوسه نماینده خلیج فارس می تواند یک انگیزه قوی باشد تا شما را به سمت خود دعوت کند. ضمن اینکه به هیچ عنوان دست خالی از بازار های لوکس و رنگارنگ جزیره کیش بر نخواهید گشت. بدون شک فصل بهار و اردیبهشت ماه یکی از زمان های مناسبی هستند که شما می توانید به این جزیره سفری خاطره انگیز داشته باشید.

در اردیبهشت ماه تعطیلات نوروز تمام شده، از شلوغی و هیاهوی نوروز خبری نیست و شما به راحتی می توانید در این جزیره گردش نموده، خرید کنید و از سرگرمیات رنگارنگ و متنوع آن لذت ببرید. البته از قلم نیاندازید که آب و هوای این جزیره همواره مرطوب است و هیچگاه سرد نمی گردد، پس به راحتی می توانید در کوچه پس کوچه های این جزیره زیبا قدم بزنید و خستگی خود را در ساحل و در همجواری با صدای امواج دریا از تن بیرون کنید.

جهت رزرو سریع و آسان تور کیش، بلیط هواپیما کیش یا رزرو تک هتل کیش به صفحه اصلی وبلاگ همه خوبا مراجعه کنید:

10- مشهد و سلامی از راه دور به حضرت رضا علیه السلام

شهر مشهد همواره پر از زائر و مسافر است و شما هیچ وقت نمی توانید بگویید که چه زمانی دقیقاً این شهر خلوت خواهد بود. اما اگر شهر مشهد را برای سفر در تعطیلات عید فطر انتخاب نموده اید باید بگوییم انتخاب مناسبی است. هم زیارتی مقبول و دلنشین دارید و هم سیاحتی به یادماندنی که بدون شک برای شما پر خاطره خواهد بود. اردیبهشت ماه برترین زمان برای سفر به شهر مشهد است.

خلوتی نسبی این شهر در کنار آب و هوای دلنشین و مطبوع آن سبب می گردد که هم دستان خود را به ضریح برسانید و هم بدون واهمه از شلوغی، خرید های جالبی داشته باشید. ناگفته نماند که در شهر مشهد دو پارک آبی که از سرگرمیات هیجان انگیز این شهر به حساب می آیند نیز می توانند سفری پر خاطره را برای شما رقم بزنند. در کنار آن به شما توصیه می کنیم که حتما به روستای هزار ساله کنگ و چالیدره مشهد نیز سفر کنید و از تماشا جاذبه های طبیعی این منطقه ها در اردیبهشت ماه لذت ببرید.

11- سفری به وسعت تمام جهان در اصفهان

تصور من این است که اگر خواننده این مقاله هستید حتماً یک بار به اصفهان سفر نموده اید اما اگر چنین نیست باز هم لازم نیست نگران باشید چون سفر در تعطیلات عید فطر به اصفهان برترین انتخاب خواهد بود. شهری نام آشنا که مقصد جهانگردان داخلی و خارجی فراوانی است و جاذبه های بی نظیری دارد. تابستان ها در اصفهان گرم و زمستان ها بسیار سرد هستند اما فصل بهار و خصوصاً اردیبهشت ماه در این شهر تماشای است.

هنوز هوا آنچنان گرم نشده و قدم زدن در خیابان ها برای تماشا جاذبه های زیبای این شهر برای شما آزار دهنده نخواهد بود. این شهر به مقدار تمام جهان جاذبه تاریخی دارد و در کنار شیراز، تبریز، یزد، کرمانشاه، زنجان، ایلام و سایر شهرهای ایران گنجینه ای گرانبها از تاریخ ایران را در خود حفظ نموده است. اصفهان نیز خوراکی ها و شیرینی های لذیذی دارد که به هیچ عنوان نباید آنها را از دست بدهید و امتحان کردن آن ها بعد از یک ماه روزه داری بدون شک خالی از لطف نخواهد بود.

بعد از ایرانگردی می خواهیم سری هم به کشورهای دیگر بزنیم و چند مقصد سفر متفاوت در سایر نقاط جهان را برای سفر در تعطیلات عید فطر به شما معرفی کنیم، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

با فرا رسیدن تعطیلات چند روزه در ایام مختلف سال، مسافرت ها هم رونق می گیرند و افراد مختلف سعی می نمایند با خانواده یا دوستان خود به مقاصد دلخواهشان بروند. چند سالی ست تعطیلات عید فطر از یک روز به دو روز افزایش پیدا نموده و فرصت مناسبی برای مسافرت فراهم شده است. از طرف دیگر مصادف شدن عید فطر سال 1402 با شکوفایی طبیعت و فصل بهار، لذت سفر در این تعطیلات را چندین برابر نموده است. در ادامه برترین مقاصد را برای سفر در تعطیلات عید فطر معرفی می کنیم. با وبلاگ همه خوبا همراه باشید.

مالدیو

مجمع الجزایر مالدیو کشوری جزیره ای در اقیانوس هند(در جنوب غربی هند) است. مالدیو را با سواحل زیبا و بی نظیر، جزایر مرجانی، جهانی زیر آب شگفت انگیز، صخره های باشکوه و ورزش های آبی می شناسند. این کشور یکی از مجذوب کننده ترین مقاصد توریستی برای سفر در تعطیلات عید فطر است. هر ساله جهانگردان زیادی برای تماشا طبیعت بهشتی این کشور راهی مالدیو می شوند. از جاذبه های مالدیو می توان به خیابان ماجدهی ماگو، موزه ملی، زیردریایی نهنگ، دریاچه Dhadimagi Kilhi، گالری هنر ملی، پل دوستی چین و مالدیو، مسجد آدینه ماله، بنای یادبود سونامی، بازار ماهی ماله، کاخ مولی آگه، ساحل Bioluminescent، ساحل جزیره ولیگاندو، جزیره هوواهندو با سواحل شنی نرم سفید، ساحل کرومبا و جزیره خورشید اشاره نمود.

هند

هند کشوری در جنوب آسیاست که به عنوان پرجمعیت ترین دموکراسی جهان شناخته می گردد. این کشور دارای منظره ها طبیعی بی نظیری است و به دلیل داشتن پیشینه تاریخی غنی، اماکن تاریخی و مذهبی بسیار مجذوب کنندهی در آن وجود دارند. سفر در تعطیلات عید فطر به هند پر رمز و راز، یکی از مجذوب کننده ترین سفرهایی است که می توانید تجربه کنید. تاج محل را می توان مشهورترین اثر تاریخی هند دانست اما این بنای بی نظیر تنها جاذبه هند نیست. اماکن تاریخی و جاذبه های طبیعی دیگری مانند شهر مقدس وارانسی، هارمندیر صاحب مشهور به معبد طلایی آمریتسار، شهر طلایی جیزآلمر، قلعه سرخ در دهلی نو، مسجد مکه در حیدرآباد، قلعه عامر در جیپور، سواحل گوا، پارک ملی پریار و غارهای الورا در اورنگ آباد در این کشور وجود دارند که جهانگردان می توانند از آن ها بازدید نمایند.

کوالالامپور

کوالالامپور مرکز کشور مالزی و بزرگ ترین شهر این کشور است که مساحتی حدودا 243 کیلومترمربعی دارد. این شهر زیبا و مدرن امروزه به یکی از مجذوب کننده ترین شهرهای جهان برای سفر تبدیل شده و جهانگردان با هر سلیقه ای از سنتی تا مدرن می توانند از گشت و گذار در کوالالامپور لذت ببرند. بازارهای محلی، غذاهای خیابانی، آسمان خراش های بلند و خیره نماینده و معابد این شهر همگی بسیار تماشایی هستند.

از تماشای های شهر زیبای کوالالامپور می توان به برج های دوقلوی پتروناس، معبد سری ماهاماریامان، پارک پرندگان کوالالامپور، موزه ملی، تم پارک سانوی لاگون، آکواریوم کی ال سی سی، بازار مرکزی، ایستگاه راه آهن کوالالامپور، هوتانگ، مرکز بازدید رویال سلانگور، برج کوالالامپور، پارک پروانه های کوالالامپور، سوریا کی ال سی سی، خیابان الور، مسجد جامع، باغ وحش ملی، محله چینی ها، ایستانا نگارا و موزه سکه می بانک اشاره نمود. به طور کلی برای افرادی که علاقه مند به تماشا زندگی اقوام، ادیان و زبان های مختلف در کنار یکدیگر هستند سفر در تعطیلات عید فطر به مالزی و شهر کوالالامپور تجربه ای فراموش نشدنی خواهد بود.

سنگاپور

سنگاپور کشوری در جنوب شرق آسیاست. این کشور مدتی مستعمره بریتانیا و در دوره ای هم مستعمره ژاپن بوده، به همین خاطر فرهنگ آسیایی و اروپایی را به وضوح می توان در منطقه ها مختلف آن مشاهده کرد. سنگاپور پر از موزه های تاریخی و هنری است و جهانگردان با شگفتی های زیادی در این کشور روبرو می شوند. از طرف دیگر به دلیل استفاده از زبان انگلیسی در این کشور، جهانگردان راحت تر با مردم ارتباط برقرار می نمایند و به مقاصد دلخواهشان می رسند.

سفر در تعطیلات عید فطر به سنگاپور می تواند شما را با زیبایی ها این کشور مانند قبرستان بوکیت برو، معبد تیان هوک کنگ، پل هلیکس، معبد سری مرایمان، کلیسا و موزه چانگی، کلیسای جامع سنت اندرو، چرنده سنگاپور(بلندترین چرخ و فلک سنگاپور)، گاردنز بای دی بی، محله چینی ها، هند کوچک، باغ وحش سنگاپور، فورت کانینگ پارک، خیابان اورچارد، اسکله کلارک، موزه تمدن های آسیایی، جزیره پولائو اوبین، باغ های خلیج، یونیورسال استودیوی سنگاپور، پارک مرلیون و باغ وحش نایت سافاری آشنا کند.

تایلند

تایلند را می توان گوشه ای از بهشت دانست. بهشتی که این روزها حسابی بین جهانگردان محبوب شده است. به خصوص جزیره پوکت در جنوب غربی تایلند که بزرگ ترین جزیره این کشور است انواع جاذبه ها از سواحل شنی با آب های شفاف و تماشایی، معابد باشکوه تا پارک های سرگرمیی مختلف و سرگرمیات آبی متنوع را در خود جای داده است. در تایلند می توان برترین سرگرمیات را تجربه کرد و به تماشای برترین منظره ها نشست. از تماشای های این کشور زیبا می توان به مجموعه جهانگردی گرند پالاس تایلند، معبد سپیده دم، معبد سفید، معبد وات فو، پناهگاه حقیقت، معبد بودای بزرگ، جزیره پوکت، جزیره کوچانگ، جزیره کوسامویی، سواحل بی نظیر، پارک پادشاهی ببرها، دهکده فیل ها، رفتینگ و کانو سواری و فستیوال ها و جشنواره های مختلف اشاره نمود.

دبی

دبی یکی از مهم ترین مقاصد جهانگردان ایرانی است. به خصوص سفر در تعطیلات عید فطر به این شهر می تواند فرصت خوبی برای بازدید از زیبایی های دبی باشد. این شهر گرمسیری و بیابانی با بیابان های وسیع و زیبا، ساختمان های بلند و مدرن، مراکز خرید مجهز، سواحل تماشایی و سرگرمیات آبی بسیار مجذوب کننده تجربه ای بی نظیر را برای مسافران به ارمغان می آورد. مسافران این شهر می توانند در سفرشان از برترین امکانات و خدمات ارائه شده در دبی استفاده نمایند. از جاذبه های این شهر مدرن می توان به برج خلیفه، دبی مال، موزه دبی، محله قدیمی بستکیه، خانه شیخ زاید آل مکتوم، خور دبی، مسجد جمیرا، مجموعه بازارهای دیره، بزرگراه شیخ زاید، دهکده میراث و غواصی دبی، آکواریوم دبی، برج العرب، ساحل جمیرا، مرکز خرید امارات، سرزمین ماجراجویی آی ام جی، اپرای دبی، منطقه هنری السرکل و مجتمع سرگرمیی و سرگرمی دبی پارک اند ریزورت اشاره نمود.

استانبول

استانبول یکی از تاریخی ترین شهرهای ترکیه است و مسافران این شهر زیبا و کهن می توانند در کوچه پس کوچه های این شهر قدم زده و به دل تاریخ سفر نمایند و یا طعم خوشمزه ترین غذاها و نوشیدنی ها را در رستوران ها و کافه های این شهر بچشند. اگر استانبول را برای سفر در تعطیلات عید فطر به عنوان مقصد انتخاب کنید از تماشا مساجدش حسابی هیجان زده می شوید و فرهنگی مشابه فرهنگی ایرانیان را در آنجا مشاهده می کنید. ایاصوفیا، آب انبار باسیلیکا، قصر توپ کاپی، کاخ دلما باغچه، روملی حصار، برج گالاتا، جزایر پرنس، بازار استانبول، کلیسای چورا و مسجد رستم پاشا معروف ترین جاذبه های شهر استانبول هستند.

وان

وان ترکیه یکی دیگر از شهرهایی است که برای ایرانیان مقصد مجذوب کنندهی محسوب می گردد. انتخاب این شهر به عنوان مقصد برای سفر در تعطیلات عید فطر فرصت مناسبی برای تماشای جاذبه های شهر و خرید است. حتی می توان به صورت زمینی هم به این شهر سفر کرد و کوله باری از خاطرات خوش را با خود به خانه آورد. شهر وان در شرق ترکیه واقع شده است و تورهای مختلف وان به وسیله شرکت های جهانگردی برگزار می شوند که در صورت تمایل می توانید از آن ها بهره ببرید. وان با قدمتی 3400ساله یکی از کهن ترین شهرهای ترکیه است و آثار تاریخی و طبیعی زیادی را در خود جای داده است. از تماشای ترین جاذبه های این شهر زیبا می توان به دریاچه وان، جزیره آکدامار، کلیسای ارمنی صلیب مقدس، شهر تاریخی احلات وان، موزه وان، کتیبه خشایار شاه، پارک کورتولوش، قلعه وان، آبشار مرادیه و پارک آبی چاقداش اشاره نمود.

انتالیا

آنتالیا یکی دیگر از مقاصدی است که می توانید آن را برای سفر در تعطیلات عید فطر انتخاب کنید. این شهر بین ایرانیان بسیار محبوب است و بسیاری برای پایین آوردن هزینه سفر به آنتالیا ابتدا به وان رفته و سپس بلیط هواپیما برای این شهر خریداری می نمایند. مسافران در سفرشان به آنتالیا می توانند از استراحت و سرگرمی در هتل های درجه 1، تماشای اماکن باستانی و خوردن غذاهای خوشمزه لذت ببرند. آنتالیا یک شهر زیبا و ساحلی در جنوب غربی ترکیه است و در آن امکانات سرگرمیی و رفاهی زیادی را برای جهانگردان فراهم شده است. در سفرتان به آنتالیا می توانید از جاذبه هایی مانند کاله ایچی، دروازه هادریان، اسکله قدیمی آنتالیا، مسجد ییولی مناره، منار شکسته، آسپندوس، شهر باستانی پرگا، موزه آنتالیا، موزه مینی سیتی و موزه و خانه آتاتورک بازدید کنید.

منبع: الی گشت

به "برترین مقاصد برای سفر در تعطیلات عید فطر 1402" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین مقاصد برای سفر در تعطیلات عید فطر 1402"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید