کشف یک شمشیر 1000 ساله در رودخانه ای واقع در لهستان

به گزارش وبلاگ همه خوبا، ایسنا/ براساس آخرین گزارش های منتشر گشته، کشف یک شمشیر 1000 ساله در رودخانه ای واقع در لهستان صورت پذیرفت.

کشف یک شمشیر 1000 ساله در رودخانه ای واقع در لهستان

یک اکتشاف قابل توجه در کف رودخانه ای در لهستان اجرا شده است و کارشناسان گمان می نمایند قدمت این شمشیر به حدود هزار سال قبل باز می شود و این احتمال وجود دارد که به وایکینگ ها تعلق داشته باشد. هر چند تأیید قطعی اصالت این شمشیر فقط با انجام آزمایش های بیشتر امکان پذیر است.

انشنت اوریجینز در گزارشی نوشت روی این شمشیر قرون وسطایی حکاکی های مرموزی وجود دارد و میتوان آن را یکی از هشت سلاح مشابهی در نظر گرفت که تا به امروز در لهستان کشف شده است. این اکتشاف در رودخانه ویستولا و زمانی صورت گرفت که کارگران مشغول لایروبی بندر ووتس واوک (Włocławek) بودند.

آنالیز های اولیه این سلاح نشان می دهد با وجود قرن ها زنگ زدگی همچنان مستحکم است. مورخان معمولا منشأ این نوع سلاح هایی را که تیغه آنها مستقیم و متقارن است، شمال غربی اروپا شناسایی می نمایند.

پس از آنالیز دقیق تر این شمشیر و استفاده از اشعه ایکس ری معین شد حکاکی زیر لایه های زنگ زدگی پنهان شده است. این حکاکی که عبارت U[V]LFBERTH است، در حقیقت نشانی است که روی تقریباً 170 شمشیر قرون وسطایی که بیشتر در شمال اروپا کشف شده اند، وجود دارد. قدمت این شمشیرها به قرن های نهم، دهم و یازدهم بر می شود و بعضی از کارشناسان معتقدند عبارت حکاکی شده روی این ششمیرها نوعی نام به زبان فرانکی است که احتمالاً نشان دهنده منشأ سلاح هاست. با این حال، هنوز اطلاعات زیادی درباره این سلاح ها و محل ساخت آنها وجود ندارد و همه کارشناسان نیز موافق نیستند این شمشیرها با وایکینگ ها مرتبط باشند.

محققان تحقیق و آنالیز درباره این شمشیرها را ادامه خواهند داد و این اثر تاریخی پس از بازسازی در نهایت در موزه ووتس واوک به نمایش گذاشته خواهد شد.

منبع: همگردی

به "کشف یک شمشیر 1000 ساله در رودخانه ای واقع در لهستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف یک شمشیر 1000 ساله در رودخانه ای واقع در لهستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید