دو هفته ژاپن گردی(بخش چهارم)

به گزارش وبلاگ همه خوبا، این متن خلاصه ای از سفر دو هفته ای من به ژاپن است. بعد از فرود آمدن در فرودگاه ناریتا در حومه توکیو، 6 روز را در توکیو، 4 روز در کیوتو و در شهرهای ناگویا، اوزاکا و هیروشیما یک روز را گذراندم.

برای هر یک از شهرها مطالب و پیشنهادهای جداگانه ای تهیه نموده ام و سپس در خصوص ژاپن و سفر به آن نظر کلی خود را نوشته ام. اما در همین ابتدا بگویم که من روشی نادرست هر چند کاربردی را برای به خاطر سپردن واحد پول ژاپن به کار بردم که در آن هر 100 ین ژاپن معادل 1 دلار آمریکاست. هر چند به طور دقیق تر، 120 ین معادل 1 دلار آمریکاست، اما وقتی اعداد را گرد می کنید بهتر می توانید حساب و کتاب داشته باشید.

دو هفته ژاپن گردی(بخش چهارم)

پا در راستا کمتر عبور شده ماتسو بگذارید

قطار سریع السیری در راستا توکیو به هیروشیما وجود دارد، اما برای مسافرانی که وقت بیشتری دارند، ارزش این را دارد که قطار خود را تغییر داده و به سمت ماتسو در سواحل شمال شرقی هونشو غربی حرکت نمایند. در ساحل یک دریاچه و احاطه شده به وسیله رودخانه ها و کانال ها، قلعه و خندق دورتادور آن خودنمایی می نمایند، که در آن حوالی می توان موزه ها (مانند موزه تاریخ ماتسو)، رستوران ها، فروشگاه ها و یک چایخانه با تاریخ تاسیس 1779 وجود دارد.

سفرهای روز از ماتسو می تواند شامل موزه آداچی، با باغی که برترین نمونه هنر ژاپنی است که در دهه 1860 ساخته شده است، و معدن نقره ایوامی گینزان، که جزو آثار میراث یونسکو بوده و نمایشگری از کارهای معدنی در دوران فئودالی است، باشد.

تماشای رژه لباس های محلی

فستیوال ها در ژاپن اهمیت زیادی داشته و جشن های موضوعی مختلفی در خصوص مذهب، تاریخ یا فرهنگ این کشور در تمام طول سال برگزار می شوند. در بیشتر این جشن ها شرکت نمایندگان با لباس های محلی، از رقاصان اوبون که لباس های یوکاتا (کیمونو با جنس پنبه) می پوشند تا مردانی با کت های هپی و روپوش که در خیابان های شهر پرچم های بزرگ را تکان می دهند.

برترین فستیوال مربوط به لباس های محلی، جیادی ماستوری کیوتو (فستیوال اعصار) است که 22ام اکتبر هر سال به یادبود مرکز شدن هیان کیو (نام قبلی کیوتو) در سال 794 برگزار می گردد، و حدودا 2000 نفر با پوشیدن لباس های محلی این رویداد تاریخی به قدمتی بیش از 1000 سال را جشن می گیرند.

با وجود قلعه معروف شهر در پس زمینه، اوشیرو ماستوریِ هیمجی (جشن قلعه) در اوایل آگوست، با یک رژه 1000 نفری با لباس های رزم جشن گرفته می گردد. شونکی ریتایسای (جشن بزرگ بهار)، که 17 و 18 مِی در نیکو برگزار می گردد، بازسازی از انتقال توکوگاوا ایه یاسو برای دفن در معبد توشوگو است که راهبان شینتو بر اسب سوار شده و بیش از 1000 مرد در لباس رزمجویان سامورایی آن ها را همراهی می نمایند.

گردش در بزرگراه ناکاسندو

در دوران شوگون، اربابان فئودال در سراسر ژاپن بایستی هر یک یا دو سال یک بار، به ادو (توکیو امروزی) مسافرت می کردند. بزرگراه ناکاسندو یکی از دو راستا پیاده روی بین کیوتو و ادو بود که اربابان و همراهان سامورایی شان در طول راستا از شهرها عبور نموده و برای استراحت توقف می کردند.

می توانید با پیاده روی در این راستا روح دوران قدیم ژاپن را زنده کنید و از روستاهای تاریخی ماگومه و تسوماگو نیز تماشا کنید. راستا پر از رودهای خروشان و آبشارها؛ عبادتگاه ها، مزارع و منظره ها به یاد ماندنی است. در نزدیک به سه ساعت گردش، می توانید از مسافرخانه ها و رستوران هایی سنتی و قدیمی که پذیرای مسافران در دو طرف راستا هستند، بهره ببرید.

منبع: الی گشت

به "دو هفته ژاپن گردی(بخش چهارم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو هفته ژاپن گردی(بخش چهارم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید