محله های معروف مالمو سوئد

به گزارش وبلاگ همه خوبا، مالمو سوئد شهری چند فرهنگی

سوئد که یکی از کشورهای محبوب اسکاندیناوی است بسیار به شما برای سفر پیشنهاد می گردد و البته بازدید از مالمو، نیز جزو برنامه آن هایی می باشد که می خواهند سوئد را کشف نمایند. مالمو سومین شهر بزرگ سوئد است که در جنوب این کشور و جنوبی ترین قسمت استان اسکونه جای گرفته است. مالمو پر از آدم هایی با فرهنگ های مختلف است و معروفیت چند فرهنگی مالمو سوئد بدان معنی است که فرقی ندارد از چه محله ای بازدید می کنید، شما قرار است که با مردم مختلف روبرو شوید. این مردم دلیلی هستند که مالمو، جالب ترین شهر سوئد شناخته می گردد. در ادامه با خبرنگاران باشید تا بعضی از محله ها و خیابان های مجذوب کننده مالمو سوئد را بشناسیم.

محله های معروف مالمو سوئد

ملان (Möllan)

مولان که محله بخصوصی برای تجربه چند فرهنگی است را می توان مالمو کوچک دانست. این شهر با داشتن هنر، سنت و زندگی جاری در آن قلب تپنده شهر شناخته می گردد. این جا جایی است که شما می توانید غذاهای بین المللی که عاشقش می شوید را به همراه موسیقی خیابانی، فروشگاه های محلی و مردم جالبی پیدا کنید که می توانید ساعت ها در کنارشان خوش بگذرانید. برترین راه برای لذت بردن از ملان پیاده روی درخیابان ها، تماشا مغازه ها و البته تست یک فلافل و یا … است.

لیمهم (Limhamn)

لیمهام در لبه دریا قرار گرفته است و محله نسبتا جدیدی است که از گذشته صنعتی شهر برخاسته و همچنان خانه های سنتی و جذابی دارد که خیابان های آن را پوشش می دهد. در حالیکه مردم زیبای مالمو را می بینید، این مکان برای دوچرخه سواری، دویدن و یا صرفا قدم زدن بسیار مناسب است. وقتی جایی را آرام تر و کم هیجان تر از محله های دیگر یافتید، باعث می گردد که آن برترین جا برای کمی ورزش کردن و دستیابی به آرامش باشد.

وسترا همنن (Västra Hamn)

خاص ترین محله در مالمو سوئد که جایزه هایی هم برده است، وسترا همنن است که آن هم از گذشته صنعتی شهر برخاسته است. بزرگ ترین اسکله دنیا در سده 1960 در اینجا ساخته شد و امروزه به عنوان شهر فردا شناخته می گردد. این جا نخستین ناحیه کربن خالص در اروپا است که از سیستم ذخیره انرژی آب حرارتی است که در زمستان خانه ها را گرم و در تابستان آن ها را سرد می نماید. در بعضی از رستوران ها و هتل های بزرگ در این محله مردم ثروتمند شهر را خواهید دید. این نیز جایی است که Turning Torso را پیدا خواهید کرد. برج پیچنده (Turning Torso) معروف شهر نیز در این محله واقع شده است.

گاملا استادن (Gamla Staden)

درست است که این منطقه، توریستی محسوب می گردد اما شما می توانید لیلا تورگ (Lilla Torg)، قسمتی هیجان انگیز را در کنار چندی از برترین بوتیک و رستوران های شهر داشته باشید. گاملا استادن که با تاریخ پر شده است برترین مکان برای کشف مالمو سوئد است. پیشنهاد می گردد که هر زمان که به این محله رفتید در یکی از رستوران هایی که جایگاه هایی خارج از محیط بسته داره بنشینید و قهوه ای سفارش دهید.

ریبرسبورگ (Ribersborg)

ریبرسبورگ در نزدیکی قلعه مالماهوس واقع شده است که به خاطر معماری های زیبا و موقعی خوبی که در نزدیکی ساحل دارد بسیار معروف است. رستوران ها و فعالیت های مختلفی در این محله از مالمو سوئد نهفته است که می توانید از آن ها نظیر حمام های محلی ریبرسبورگ لذت ببرید. برترین راه برای لذت بردن از این محله این است که ابتدا در خیابان ها پرسه بزنید سپس به دریا روید و تنی به آب بزنید.

سیبارپ (Sibbarp)

پل سیبببورگ، درست در جنوب ساحل مشهور ریبرگسبورگ، دارای یک حمام آب گرم و شگفت انگیز و بعلاوه یک حس خنده دار است - مردم محلی به علت تعداد بچه هایی که در آنجا ایستاده اند، به آن حا خلیج کوچک می گویند. در این منطقه چند کلیسای زیبا و بعلاوه مکان هایی عالی برای خوردن یک میان وعده وجود دارد. خانه اپرا مالمو سوئد نیز در این منطقه دیده می گردد.

آگستنبورگ (Augustenborg)

این آخرین محله مالمو سوئد است که تعمیرات اساسی شهر روی آن صورت گرفته است. در پی کوشش این شهر برای کسب نام پایدار ترین محله محیط زیستی در اروپا، پروژه شهر دوستار طبیعت آگستنبورگ بازسازی هایی را روی ان انجام داده اند که نامی تحت عنوان سازگار با محیط زیست به خود بگیرد. این پروژه در سال 1998 شروع شد و تقریبا یک دهه بعد، این ناحیه به 15 خانه زیست محیطی تبدیل شده است که در آن ها تمام زباله ها به انرژی تبدیل می شوند. نکته: به بعضی از هنرهای فوق العاده عالی که در اطراف خیابان ها و منطقه ها سبز پراکنده اند، نگاهی بیندازید.

خیابان سودرگاتان (Södergatan)

سودرگاتان اصلی ترین خیابان خرید در مالما سوئد است که در آن می توانید لباس های مد روز برای تمام سنین پیدا کنید. این خیابان برای پیاده روی آماده شده و امکانات متفاوتی علاوه بر فروشگاه ها دارد. می توانید در یکی از رستوران های اینجا بین خریدتان کمی استراحت کنید و دوباره به کشف مغازه ها ادامه دهید.

خیابان استورا نیگاتان (Stora Nygatan)

یکی دیگر از خیابان های مالمو سوئد که برای خرید مناسب است، استورا نیگاتان می باشد که پر از بوتیک های هنری است. در این جا صنایع دستی نیز پیدا خواهید کرد و بعلاوه رستوران ها و کافه های خوبی در استورا نیگاتان دیده می شوند. از لحاظ بصری نیز این خیابان بسیار زیباست زیرا نمای بیشتر خانه ها سنگی می باشد. در فصل های گرم سال، فستیوال های زیادی در این خیابان برگذار می گردد.

خیابان مولوانستورگت (Möllevångstorget)

این جا که البته می توان به جای خیابان به آن میدان گفت، قلب تنوع فرهنگی مالمو است که با زندگی و سنت های مردم مختلف پوشیده شده است. اگر به غذای خاورمیانه ای علاقه دارید در اینجا می توانید غذاهای با کیفیت و خوبی پیدا کنید. یکی از غذاهای خاورمیانه ای معروفی که در این جا بسیار محبوب است، فلافل می باشد که می توانید آن را در چندین رستوران متنوع پیدا نموده و نوش جان کنید. فروشگاه های کوچک خوب و مغازه های مواد غذایی در نیز از جمله جذابیت های این خیابان به شمار میرود.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت

به "محله های معروف مالمو سوئد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محله های معروف مالمو سوئد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید