وظیفه دانشگاه علمی کاربردی ایجاد شغل نیست

به گزارش وبلاگ همه خوبا، سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان قم گفت: وظیفه دانشگاه های علمی کاربردی ایجاد شغل نیست بلکه وظیفه ذاتی آنها فراوری دانش است.

وظیفه دانشگاه علمی کاربردی ایجاد شغل نیست

سیده شبنم فاطمی در گفت وگو با وبلاگ همه خوبا، اظهار کرد: دانشگاه ها نسبت به فراوری دانش مسئولیت دارند و نباید مسئولیتی غیر از این را بپذیرند، درحال حاضر دانشگاه ها یا مسئول فراوری اشتغال برای قشر نیازمند جامعه یا تبدیل به راهی برای تئوری حضور فن گرایان شده اند.

وی افزود: مسئولیت دانشگاه ها نسبت به فراوری دانش، مسئولیتی است که هرگز نباید فراموش شود، در صورت فراموشی، اعتماد جامعه نسبت به دانشگاه ها از دومنظر از بین می رود؛ اول اینکه مردم جامعه به علمی که از سوی دانشگاه فراوری می شود بی اعتماد می شوند چون لحظه به لحظه نتایج این علم در حال تغییر است و این دانش هیچ ضمانتی برای صحیح بودن ندارد. منظر دیگر اینکه بدون دانش دانشگاه ها نمی توانند بحران های موجود در کشور را حل نمایند، چون قبل از آن نسبت به فراوری دانش آن بی توجه بوده اند در نتیحه یا در این بحران ها مسئولیت قبول ننموده اند و یا در صورت تقبل مسئولیت، بیشتر ویران نموده اند.

فاطمی با بیان اینکه این اعتماد از دست رفته در صورتی بازمی شود که دانشگاه ها بدانند مسئولیت و وظیفه آنها فراوری دانش است، مطرح نمود: امروزه دانشگاه های علمی-کاربردی در معرض این خطر قرار دارند که از فراوری دانش به سمت فراوری شغل رفته و وظیفه اصلی خود را فراموش نمایند.

سرپرست مرکز علمی-کاربردی جهاددانشگاهی استان قم افزود: ضروری است در دانشگاه های علمی-کاربردی شعاری تحت عنوان شخصیت فراوریگر را رواج دهیم؛ به این معنا که به جای شغل و مهارت شخصیتی فراوریگر در دانشجو بپرورانیم.

وی با اشاره به اینکه شخصیت فراوریگر دارای مؤلفه های زیادی است بیان نمود: دو بازوی مهم در ایجاد موفقیت ایجاد فضای گفتمان اجتماعی و مواجهه انتقادی با جامعه است؛ هر زمان این دو بازو درست شوند، ما دانشگاه موفقی خواهیم داشت و هر دانشجو شخصیت و فردیت پیدا می نماید که بعدا می تواند به کار جامعه بیاید.

سرپرست مرکز آموزش علمی-کاربردی جهاد دانشگاهی استان قم ضمن اشاره به بعضی ظرفیت های جهاد دانشگاهی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی مسیری طولانی در پیش دارد، ادامه داد: وظیفه جهاد دانشگاهی چیدن استراتژی برای حل بحران های کشوراست که لازمه تحقق آن یاری سیاست های بالا دست به جهاد است، بر همین اساس استراتژی شخصیت فراوری گر می تواند با یاری جهاد و همت جهادگران محقق شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "وظیفه دانشگاه علمی کاربردی ایجاد شغل نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وظیفه دانشگاه علمی کاربردی ایجاد شغل نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید