هاموند: مذاکرات هسته ای سخت و شکاف ها همچنان عمده هستند

به گزارش وبلاگ همه خوبا، خبرنگاران: وزیر خارجه انگلیس گفت که گفتگوهای هسته ای گروه 1+5 و ایران سخت است، و شکاف های همچنان عمده هستند و اگر خواستار موفقیت هستیم انعطاف پذیری بیشتری مورد احتیاج است.

هاموند: مذاکرات هسته ای سخت و شکاف ها همچنان عمده هستند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ همه خوبا، فیلیپ هاموند، وزیر خارجه انگلیس با انتشار پیامی در صفحه توئیتری خود بیان کرد که گفتگوهای هسته ای گروه 1+5 و ایران سخت است، و شکاف های همچنان عمده هستند. و اگر خواستار موفقیت هستیم انعطاف پذیری بیشتری مورد احتیاج است.

وی در ادامه همچنین خبر سفر فردای خود به وین به منظور مشارکت در گفتگوهای هسته ای را تأیید کرد.

براساس گزارش ها از وین، در سومین روز از تازه ترین دور مذاکرات ایران و گروه 1+5 محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، دیداری سه جانبه با کاترین اشتون، نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات و ویلیام برنز، از مذاکره نمایندگان ارشد آمریکا داشته است.

وبلاگ همه خوبا حاضر در وین می گویند این نشست سه جانبه حدود دو ساعت طول کشیده و سومین باری است که در سه روز اخیر ایران و آمریکا بر سر میز مذاکره می نشینند.

طرفین تا روز دوشنبه، سوم آذر (24 نوامبر) برای نهایی کردن توافق هسته ای مهلت دارند، هر چند گزارش هایی تاییدنشده از تمایل طرف مذاکره با ایران برای تمدید مهلت مذاکرات منتشر شده است.

همزمان با مذاکرات هسته ای در وین، یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی خواستار همکاری بیشتر ایران با تحقیقاتی شده است که درباره فعالیت های هسته ای آن کشور انجام می گردد. او گفته است که هنوز به غیرنظامی بودن برنامه اتمی ایران اطمینانی وجود ندارد.

کشورهای غربی با طرح ادعاهایی بی پایه برای محدود کردن فعالیت های ایران در این زمینه، تحریم هایی را وضع نموده اند و لغو این تحریم ها یکی از محورهای مذاکرات کنونی ایران و گروه 1+5 است.

از ظرفیت غنی سازی در ایران و نیز جدول زمان بندی لغو تحریم های ایران به عنوان بزرگترین چالش های مذاکرات نام برده می گردد. در حالی که کشورمان بر ضرورت برخورداری از غنی سازی صنعتی در خاتمه دوره توافق نهایی (که خود محل مجادله است) تأکید دارد، آمریکایی ها، به عنوان طرف اصلی مذاکره با ایران، خواستار محدود شدن توان غنی سازی ایران به نوعی ظرفیت دکوری هستند.

در حوزه تحریم ها نیز تهران اصرار دارد که برچیده شدن آنها به صورتی مؤثر و محسوس انجام گردد اما هدف غربی ها این است که تا حداکثر زمان ممکن ساختار تحریم ها را حفظ نمایند، خواسته ای که با مخالفت مذاکره نمایندگان کشورمان رویارو شده است.

منبع: تسنیم

به "هاموند: مذاکرات هسته ای سخت و شکاف ها همچنان عمده هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هاموند: مذاکرات هسته ای سخت و شکاف ها همچنان عمده هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید