نمکی: هیچ کارخانه دارویی ساعتی توقف در تولید ندارد

به گزارش وبلاگ همه خوبا، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هیچ کارخانه دارویی ساعتی توقف در تولید ندارد و هیچ اتاق عملی ثانیه ای تعطیل نمی شود.

نمکی: هیچ کارخانه دارویی ساعتی توقف در تولید ندارد

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ همه خوبا، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هیچ کارخانه دارویی ساعتی توقف در تولید ندارد و هیچ اتاق عملی ثانیه ای تعطیل نمی شود.

نمکی افزود: روزی که من سرکار آمدم برای برخی دارو ها 15 روز و در بهترین موارد یک ماه ذخیره داشتیم امروز و در سخت ترین شرایط تحریم با حمایت دولت، بانک مرکزی و صنعت دارویی کشور همه کارخانه های دارویی با تمام ظرفیت خود فعالیت می کنند.

وی افزود: سهم دارو از تولید ناخالص ملی 1.2 درصد است در حالی که در کشور های پیشرفته بین 6 دهم تا 7 دهم است؛ بنابراین در تلاشیم با اجرای راهنما های بالینی این هزینه ها را ساماندهی کنیم.

نمکی گفت: سه درصد دارو های کشور وارداتی است، اما این دارو ها 30 درصد سبد هزینه دارویی کشور را می بلعند به بیان دیگر 97 درصد دارو های تولید داخل سالانه 600 میلیارد تومان هزینه دارند، اما سه درصد داروی خارجی سالانه 1.4 میلیارد دلار بار مالی دارد.

وزیر بهداشت گفت: برای کاهش هزینه های اضافه و ساماندهی اقتصاد سلامت تاکنون 600 راهنمای بالینی برای خدمات پرهزینه تدوین و ابلاغ شده است و 600 راهنمای بالینی دیگر به زودی تدوین و ابلاغ می شود.

نمکی افزود: طرح تحول سلامت با وجود دستاورد های طلایی و بزرگی که داشت نقصان و کاستی هم داشت که بی توجهی و نپرداختن به اقتصاد سلامت بود. اجرای این طرح به مقدماتی نیاز داشت از جمله استقرار پرونده الکترونیک سلامت و استقرار پزشکی خانواده و نظام ارجاع و بقیه الزامات و بدون ریل گذاری این مقدمات به نتیجه مطلوب نمی رسید.

وزیر بهداشت گفت: همکاران برای استقرار پرونده الکترونیک سلامت وعده 3 و 4 ساله می دادند، اما با طرح جهادی توانستیم ظرف چهار ماه پرونده الکترونیک سلامت را مستقر کنیم.

وی گفت: با استقرار پرونده الکترونیک سلامت ایرانیان و اجرای نسخه نویسی الکترونیک انقلابی در نظام سلامت ایجاد شده است و تنها از این طریق می توانیم هزینه های نظام سلامت را مدیریت کنیم.

نمکی گفت: امروز با اجرای طرح پوشش اجباری بیمه سلامت امیدواریم بتوانیم 8 تا 9 میلیون نفر که هیچ بیمه ای ندارند، تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

وزیر بهداشت گفت: بی تردید یکی از دوره های طلایی بخش سلامت بعد از انقلاب دوره دولت دکتر روحانی است و باید از تلاش های دکتر هاشمی وزیر سابق بهداشت قدردانی کنیم. در این دوره سهم سلامت از GDP حدود سه درصد بیشتر شد. زیرساخت های نظام سلامت تقویت، پرداخت از جیب مردم و به خصوص هزینه های بیماران صعب العلاج کاهش یافت و ماندگاری پزشکان در مناطق محروم بیشتر شد.

وی گفت: امروز طرح بیمه سلامت اصلاح می شود، چون در بررسی که انجام شد معین شد در 25 کشوری که بیمه اختیاری سلامت داشتند، تجربه پیروزی نداشتند، اما کشورهاییکه پوشش بیمه اجباری سلامت داشتند از ساختار بیمه ای پیروز تری برخوردار بودند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "نمکی: هیچ کارخانه دارویی ساعتی توقف در تولید ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمکی: هیچ کارخانه دارویی ساعتی توقف در تولید ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید