معرفی گزینه های اقامتی در یک سفر

به گزارش وبلاگ همه خوبا، زمانی که عزم سفر می کنید، مهم ترین مسئله ای که پیش روی شما قرار می گیرد این است که شب را کجا بمانیم؟ یا بهتر بگوییم چه اقامتگاهی را برای استراحت انتخاب کنیم؟

معرفی گزینه های اقامتی در یک سفر

انتخاب اقامتگاه موقت در سفر بیش از سلیقه مسافران، به توانایی مالی و هزینه ای که برای مسافرت کنار گذاشته اند بستگی دارد. بهتر است پیش از آغاز مسافرت در این خصوص تصمیم بگیرید و از طریق سیستم رزرواسیون اقدام به معین اقامتگاه خود در سفر نمایید. این کار باعث می شود با خیالی آسوده راهی سفر شده و برنامه دقیق تر و جامع تری داشته باشید.

هتل

از سال های دور تا به امروز هتل ها محبوب ترین گزینه های اقامتی برای مسافران بوده اند. هتل ها با توجه به طراحی لوکس و امکانات ویژه ای که ارائه می کنند دارای یک تا پنج ستاره خواهند بود.

اصولا هتل های پنج ستاره، لوکس ترین فضای ممکن را برای مسافران در یک ناحیه خاص فراهم می کنند و امکانات رفاهی بسیار زیادی را نیز در اختیار آنان قرار می دهند.

هتل های یک ستاره به مسافرخانه ها شباهت بیشتری دارند و در اغلب موارد صرفا جای خواب را ارائه نموده و امکانات دیگری در اختیار مسافران نمی گذارند.

در اغلب هتل های لوکس برخی از خدمات همچون صبحانه را به صورت رایگان ارائه می کنند. هتل های ساده و ارزان قیمت ممکن است حتی آشپزخانه مرکزی نیز نداشته و هیچ گونه منوی غذایی را ارائه نکنند.

از همه این موارد که بگذریم هتل ها امن ترین اقامتگاه های ممکن در مسافرت هستند و تا به امروز گزارش خاصی که حاکی از عدم امنیت مسافران در هتل ها و بخصوص هتل های چهار و پنج ستاره باشد دریافت نشده است.

هتل بوتیک

هتل بوتیک یک هتل به معنای واقعی نیست و اصولا نمی توان آن را در زمره هتل ها دسته بندی کرد. این نوع اقامتگاه ها در زمره گران ترین و لوکس ترین اقامتگاه های جهان هستند و صرفا افراد خاص می توانند در آن ها اقامت داشته باشند.

هزینه اقامت در هتل بوتیک ها بسیار بالا است و صرفا می توانند پذیرای جمعیت محدودی از مسافران باشند به همین علت در صورت تمایل به اقامت در یک هتل بوتیک باید از طریق سیستم رزرواسیون اقدام نمایید. این هتل ها بیشتر ارزش فرهنگی و تاریخی دارند.

مسافرخانه

مسافرخانه در تعریف شباهت بسیار زیادی به هتل دارد، اما در واقعیت دو جهانی کاملا متفاوت دارند. مسافرخانه صرفا برای یک اقامت کوتاه و بخصوص شبانه مناسب است و خدمات رفاهی خاصی را ارائه نمی کند.

هرچند بسیاری از مسافرخانه هایی که در فیلم ها و سریال ها مشاهده می کنیم نشان از عدم رعایت بهداشت در چنین فضاهایی دارد، با این حال در این خصوص اندکی اغراق شده و تصویر واقعی مسافرخانه ها را مخدوش نموده اند.

مسافرخانه یا همان مهمان پذیر، به شما امکانات خواب و استراحت را در سطوح مختلفی ارائه می کند. برخی از مهمانسراها کاملا تمیز و بهداشتی هستند و افراد می توانند برای روزهای متوالی در آنجا اقامت کنند، با این حال برخی دیگر از مهمانسراها و بخصوص مسافرخانه های قدیمی دارای سرویس بهداشتی مشترک بوده و علی رقم عدم نظافت فضای عمومی، حتی برای خرید یک بطری آب معدنی هم باید راهی بازار شوید.

تبدیل مسافرخانه ها به هتل های تک ستاره

ذهنیت مخدوش و خراب شده ای که از مسافرخانه ها ایجاد شده بود برخی از صاحبان این اقامتگاه ها را ناگزیر به تغییر سبک و تبدیل مسافرخانه به هتل یک ستاره نمود.

این امر نتایج مثبت و مطلوبی را به دنبال داشت و باعث شد بسیاری از مردم با باور اقامت در یک هتل به سمت مسافرخانه های متعهد با فضاهایی تمیز و بهداشتی و در عین حال ساده و غیر تجملی بروند. این اقامتگاه ها نیز امنیت بالایی دارند و برای اقامت های موقت در مسافرت مناسب هستند.

اقامتگاه بومگردی

اگر به طبیعت علاقه دارید بدین معنا نیست که می توانید شب را در دل کوه ها و جنگل ها بگذرانید. گذشته از خطر برخی از حیوانات بسیاری دیگر از مسائل امنیتی شما و همراهانتان را تهدید می کند.

اگر به چنین اقامت هایی علاقه وافر دارید، می توانید به اقامتگاه های بومگردی رفته و در میان باغ های زیبایی که در اطراف اقامتگاه شما وجود دارد به تفریح بپردازید. امکان درست کردن چای ذغالی، کباب گوشت، مرغ و ماهی، انواع تفریحات مختلف و … برای شما مهیا شده است.

این اقامتگاه ها جای خواب، سالن غذا، محوطه و تمامی ارکان اقامتگاه را به شیوه های متفاوتی طراحی نموده اند و شرایط یک زندگی چند روزه در دامان طبیعت و در امنیت کامل را فراهم نموده اند.

این اقامتگاه ها امروزه در بخش های مختلفی از ایران و بخصوص شمال و غرب کشور رو به رشد هستند، با این حال بهتر است در چنین مکان هایی از حمل اشیای گران قیمت و یا اعتماد به سایر مسافران بپرهیزید.

کمپینگ

کمپینگ ها را به عنوان کمپ مسافران نوروزی یا کمپ مسافران تابستان می شناسیم، اما این کمپ ها در تمام ایام سال فعال هستند و شما می توانید برای اقامت به کمپ ها بروید.

کمپنیگ ها نیز مانند هتل ها به کمپ هایی با امکانات مناسب و کمپ های ساده دسته بندی می شوند. به عنوان مثال کمپ مسافران در شهر اصفهان که به باغ فدک معروف است در زمره یکی از برترین کمپ های ایران واقع شده است، چرا که یک محوطه زیبا و سرسبز با امکانات مناسب همچون سرویس های تمیز، سوپرمارکت، کانکس های محکم، چادرهای اجاره ای و … را ارائه می کند.

کمپ ها باعث می شوند هزینه مسافرت شما به شدت کاهش یابد، با این حال در تمام طول سال نمی توانید از آن ها استفاده کنید.

شب هایی که خیلی سرد هستند اقامت در کمپ ها را سخت ساخته اند، با این حال در برخی از کانکس ها از وسایل گرمایشی مناسب استفاده می شود که البته هزینه اقامت شما را افزایش می دهد، با این حال ارزش گذراندن یک شب گرم را خواهند داشت.

سوییت های اجاره ای

در چند سال اخیر استقبال بسیار زیادی از سوییت های اجاره ای به عمل آمده است. بسیاری از صاحبان املاک در شهرهای مختلف ایران و بخصوص شهرهای شمالی، سوییت های خود را برای اجاره به مسافران آگهی می کنند.

سوییت ها تمام امکانات مورد نیاز شما را همانند یک خانه شخصی ارائه می کند و علاوه بر فضای باز بیشتر، هزینه های غذا و خورد و خوراک را نیز کاهش می دهد، با این حال در صورت استفاده از این سوییت ها باید بسیاری از موازین امنیتی را رعایت کنید.

راهنمای سفرنکات سفرهزینه های سفر

منبع: الی گشت

به "معرفی گزینه های اقامتی در یک سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی گزینه های اقامتی در یک سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید