مخالفان دولت صربستان خواهان برگزاری انتخابات شدند

به گزارش وبلاگ همه خوبا، بلگراد- احزاب مخالف دولت و رئیس جمهوری صربستان این هفته نیز با برگزاری تظاهرات ضددولتی با عنوان یک از 5 میلیون در بلگراد خواهان استعفای دولتمردان این کشور و برپایی انتخابات پارلمانی شدند.

مخالفان دولت صربستان خواهان برگزاری انتخابات شدند

به گزارش بامداد یکشنبه وبلاگ همه خوبا، تظاهرات نمایندگان شنبه شب با پیاده روی در خیابان های مرکزی بلگراد و تجمع در مقابل مجلس صربستان با سر دادن شعارهای ضددولتی مخالفت خود را با حکومت کنونی در این کشور و ناتوانی دولتمردان در اداره امور و بهبود وضعیت مالی و رفاهی مردم، نشان دادند.

چدومیر چوپیچ استاد دانشگاه صربستان دراین تجمع به تظاهرات مردم در شهرهای مختلف این کشور اشاره نمود و گفت که آلکساندر ووچیچ رئیس جمهوری صربستان علاوه بر وظایف خود به عنوان ریاست جمهوری، وظایف دیگر نهادهای کشور از جمله قانونگذاری را در دست گرفته است.

وی همچنین اضافه نمود که صربستان در پنج سال گذشته به شدت ویران شده و استخدامی در کشور متوقف و مالیات در این مدت افزایش یافته و این در حالی است که تعداد زیادی از شهروندان فقیر و تهیدست شده و تعداد کمی نیز به ثروت های بزرگی دست یافته اند.

زوران ایووشویچ یکی از قضات صربستان نیز در این تجمع رئیس جمهوری را به نقض قانون اساسی متهم کرد و گفت که ووچیچ با در اختیار دریافت سمت ریاست جمهوری، قدرت رئیس دولت را نیز در دست خود گرفته است.

وی همچنین رئیس جمهوری صربستان را به در اختیار دریافت نهادهای بزرگ و دخالت در سیاست های داخلی و خارجی که از وظایف مجلس و دولت به شمار می روند، متهم کرد.

نمایندگان تظاهرات نمایندگان همچنین گفتند که اگر به درخواست هایشان تا 6 روز دیگر پاسخ داده نشود، هفته آینده دوباره تظاهرات دیگری در بلگراد و دیگر شهرهای صربستان برگزار می نمایند.

تعداد تظاهر نمایندگان که در بلگراد با هدف برکناری دولت و استعفای ریاست جمهوری تجمع نموده بودند حدود 7 هزار و 500 نفر گزارش شده است.

حزب پیشرو (حزب حاکم) برای نشان دادن برخورداری از حمایت قشر وسیعی از مردم برای پنجشنبه 18(آوریل / 29 فروردین) فراخوان داده است.

نوزدهمین تظاهرات ضددولتی در صربستان با عنوان یک از 5 میلیون با هدف برکناری مقام های دولتی از جمله ووچیچ رییس جمهوری این کشور و برگزاری انتخابات مجلسی در بلگراد برگزار گردید.

شرکت نمایندگان در نوزدهمین تظاهرات ضددولتی خواهان برگزاری انتخابات عادلانه و آزاد، آزادی رسانه ها و برکناری مقام های ارشد دولتی شدند.

نخستین تظاهرات ضد دولتی علیه رئیس جمهوری صربستان در 8 دسامبر 2018 به دلیل حمله به رهبر چپ صربستان در بلگراد آعاز شد.

احزاب مخالف دولت و رئیس جمهوری صربستان در پنج ماه گذشته با ادعای نبود آزادی رسانه ای، رفاه و معضلات مالی در این کشور و با هدف برکناری دولت کنونی و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و مجلسی، تظاهرات متعددی برپانموده اند.

مخالفان با این ادعا که رسانه های جمعی در صربستان به طور یکجانبه اقدام می نمایند، رئیس جمهوری را به دراختیار دریافت رسانه های خبری متهم کردند. ووچیچ رئیس جمهوری صربستان اتهام های مطرح شده را رد نموده است.

شبد**اروپام**436**

منبع: ایرنا

به "مخالفان دولت صربستان خواهان برگزاری انتخابات شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفان دولت صربستان خواهان برگزاری انتخابات شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید