فواید روغن خردل

به گزارش وبلاگ همه خوبا، روغن های مختلفی مانند روغن های خوراکی، روغن های مو، روغن های ضروری، روغن های ماساژ وجود دارد. روغن خردل روغنی با تمامی این خاصیت ها می باشد. روغن خردل در قسمت های مختلف جهان شناخته شده

فواید روغن خردل

مترجم: امین حسین پور

منبع:راسخون

روغن های مختلفی مانند روغن های خوراکی، روغن های مو، روغن های ضروری، روغن های ماساژ وجود دارد. روغن خردل روغنی با تمامی این خاصیت ها می باشد. روغن خردل در قسمت های مختلف جهان شناخته شده بوده و مورد استفاده قرار می گیرد. مردم شرق روغن خردل را روغنی بسیار مفید و سالم می دانند در حالیکه مردم غرب بر این باورند روغن خردل سمی و بی مصرف است. اگر جزء آن دسته افرادی می باشید که هنوز از فواید روغن خردل برای مراقبت از پوست و مو بی خبر هستید، در این مقاله مطالب جالبی برای شما ارائه خواهیم کرد. روغن خردل حاوی اسید اروکیک، اسید اولئیک، اسید لینولئیک و اسید های چرب دیگر است که آن را تبدیل به منبع غنی از آنتی اکسیدان ها و مناسب برای کاهش کلسترول می نماید. به علاوه، روغن خردل برای سلامت قلب بسیار مفید است و افرادی که به طور منظم از این روغن استفاده می نمایند با بهبود قابل ملاحظه ای در شرایط سلامتی خود روبرو خواهند شد.

فواید روغن خردل برای پوست

در شبه قاره هند به فواید روغن خردل برای مراقبت از پوست بیشتر اذعان شده است که زنان خود را با روغن خردل ماساژ می دهند تا از شر آفتاب سوختگی خلاص شوند و رطوبت پوست را در زمستان حفظ نمایند. روغن خردل برای افزایش تعریق پوست مفید است که به کاهش دمای بدن یاری می نماید و بدین ترتیب آب و نمک اضافی را از پوست دفع می نماید. روغن خردل بعلاوه گردش خون در بدن را افزایش می دهد به طوریکه پوست از خواص آن بهره مند می گردد. بعلاوه، ماساژ دادن پوست با روغن خردل قبل از حمام کردن می تواند یاری زیادی به خلاص شدن از دست خشکی و خارش پوست در زمستان کند زیرا، روغن خردل دارای خواص ضد عفونی نماینده و آنتی باکتریال است.

فواید روغن خردل برای موها

محصولات طبیعی معمولاً برای مسائل ریزش موها و نازک شدن موها مفید است. اگر از ریزش و نازک شدن موها رنج می برید، روغن خردل را با مقداری حنا مخلوط کنید و به طور منظم روی موهای خود بمالید. استفاده از این مخلوط نه تنها به تیره تر شدن موها یاری می نماید بلکه بعلاوه باعث افزایش سرعت رشد موها می گردد. توصیه می گردد شب هنگام موهای خود را با روغن خردل ماساژ داده و با حوله بپوشانید. صبح روز بعد، موهای خود را با شامپوی معمولی بشویید. این کار به نرم تر شدن و درخشان تر شدن موها یاری می نماید. به علاوه، روغن خردل حاوی ویتامین های A و E به همراه اسید های چرب امگا 3 و امگا 6 است که به تقویت و نرمی موها یاری می نماید. استفاده منظم از روغن خردل مطمئناً تأثیرگذار خواهد بود، هر چند ممکن است چند ماه طول بکشد تا تأثیر آن را ببینید.

فواید روغن خردل برای سلامت عمومی بدن

همانطور که گفته شد مهم ترین فایده روغن خردل برای سلامت قلب است. روغن خردل منبع غنی از اسید های چرب غیر اشباع است که به کاهش سطح کلسترول و افزایش سلامت قلب یاری می نماید. کاهش کلسترول به نوبه خود سطح چربی بدن را کاهش می دهد و بدین ترتیب به جلوگیری از چاقی و پرکاری تیروئید یاری می نماید. روغن خردل کلسترول بد را کاهش و کلسترول خوب را افزایش می دهد. از آنجایی که این روغن حاوی ویتامین E است به تقویت سیستم ایمنی و عملکرد مغز یاری می نماید و در درمان افسردگی هم مفید است. روغن حردل به خاطر وجود ترکیبات آنتی اکسیدانی و ترکیباتی مانند گلوکوزینولات ها و ایزوتیسیانات ها به کاهش خطر ابتلا به سرطان یاری می نماید و برای بیماران مبتلا به سرطان مفید است. از فواید دیگر روغن خردل می توان به درمان سردرد، کاهش علائم یائسگی، کاهش فشار خون و تحریک اشتها اشاره نمود. توجه داشته باشید بعضی افراد با مصرف روغن خردل دچار سوزش و خارش می شوند که در این صورت قبل از مصرف با پزشک مشورت کنید.منبع: راسخون

به "فواید روغن خردل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواید روغن خردل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید