عجیب ترین مدرسه های جهان!

به گزارش وبلاگ همه خوبا، فریبا خانی:چرا آدم مجبور است در فصل هایی که دوست ندارد زندگی کند؟ بگذارید سؤالم را عوض کنم. چرا نمی توانیم فصل هایی را که می خواهیم در آن ها زندگی کنیم، خودمان انتخاب کنیم.

عجیب ترین مدرسه های جهان!

دلم می خواست یک ساعت مخصوص داشتم، ساعتی که مرا پرت کند به سه چهار ماه پیش، درست زمانی که امتحان های آخر سال داشت تمام می شد! فکر می کردم تابستان تمام نگردد؛ اصلاً دلم نمی خواست تابستان تمام گردد. اما هم اکنون با مدرن ترین ساعت ها هم نمی گردد به عقب بازگشت. شاید بپرسید: چرا باید به اول تابستان برگردم؟ خب به خاطر این که مدرسه ها جالب نیستند و هیجان کافی را ندارند. راستش دلم می خواهد به یک مدرسه عجیب بروم؛ مدرسه عجیبی که شبیه مدرسه های دیگر نباشد. مثلاً جایی مثل برخی از مدرسه های هند که دانش آموزانش مجبورند در قطار درس بخوانند، یا مدرسه هایی که برای هیپنوتیزم کردن مارهاست.

اصلاً دلم می خواست به ایسلند بروم و در مدرسه ای که برای ارتباط با موجودات ماورائی و پریان ساخته شده ثبت نام کنم. این ها را از کجا می دانم؟ مقاله ای در یک سایت گردشگری درباره عجیب و غریب ترین مدرسه های جهان خواندم. در آن مقاله نوشته شده بود که در گوئیژو از استان های فقیر چین، بچه ها در یک غار بزرگ درس می خوانند. فکرش را بکن در یک غار بزرگ باشی و معلم در تاریکی غار به تو درس بدهد و خفاش ها از بالای سرت آویزان باشند و برایت زبان دربیاورند. چشم هایت را ببند و تصور کن در غاری یک خرس بزرگ با سر و صدای بچه های کلاس از خواب ناز زمستانی بیدار گردد و از قضا گرسنه هم باشد. معلم در آن لحظه چه احساسی دارد؟ می گوید: بفرمایید آقای خرس، لطفاً شیطان ها را اول میل بفرمایید! در بنگلادش بچه هایی هستند که در قایق درس می خوانند.

آخ چه خوب، می گردد طناب قایق یکهو پاره گردد و قایقِ مدرسه و بچه ها به وسط دریا و اقیانوس برود و معلم هم چنان درس بدهد و درس بدهد. تازه ما فکر می کنیم؛ فقط هری پاتر بود که در مدرسه جادوگری درس می خواند، اما در ایالت ماساچوست آمریکا هم مدرسه جادوگری ای هست که 200هزار دانش آموز در آن ثبت نام نموده اند. مادرم می گوید: خواب و خیال بس است به خاطر چند نمره ی 18 که در کارنامه داشتی، خدا را شکر کن که همین مدرسه هم ثبت نامت نموده! باید خودم را آماده کنم. باید کتاب خانه ام را مرتب کنم و جا برای کتاب های تازه باز کنم.

راستی کی این ساعت مخصوص ساخته می گردد تا آدم مجبور نباشد در فصلی که دوست ندارد، زندگی کند؟! مدام از اول پاییز برگردد به اول تابستان. زمستان را هم بی خیال گردد؛ برود در 15 روز اول فروردین بماند... نگران نباشید اگر مخترع شدم، خودم چنین ساعتی را اختراع خواهم کرد! اگر هم نتوانستم حتماً مدیر یک مدرسه عجیب می شوم و به بچه ها در یک بالن بزرگ رنگی رنگی درس می دهم و پرواز می کنم و آزادشان می گذارم از آن بالا زمین کوچک را ببینند؛ دریاچه ها، رودها، کوه ها و جنگل ها را ببینند و نفس بکشند و بخندند و شاد باشند و شادی نمایند!

منبع: همشهری آنلاین

به "عجیب ترین مدرسه های جهان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجیب ترین مدرسه های جهان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید