سوزان رایس: عدم یاری دولت ترامپ برای انتقال قدرت به بایدن تهدیدی علیه امنیت ملی است

به گزارش وبلاگ همه خوبا، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا بر این باور است که مخالفت دولت ترامپ برای ملاقات با اعضای تیم انتقالی جو بایدن نامزد دموکرات ریاست جمهوری، امنیت ملی این کشور را در معرض خطر و تهدید قرار داده است.

سوزان رایس: عدم یاری دولت ترامپ برای انتقال قدرت به بایدن تهدیدی علیه امنیت ملی است

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ همه خوبا، سوزان رایس مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در دولت اوباما در مطلبی که در روزنامه نیویورک تایمز منتشر نموده است، نوشت: مخالفت مکرر دولت ترامپ برای ملاقات با اعضای تیم انتقالی جو بایدن، امنیت ملی ما را در معرض تهدید و خطر قرار داده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی وبلاگ همه خوبا بخوانید. (کلیک کنید)

سوزان رایس اضافه کرد: بدون دسترسی به اطلاعات مهم و حساس، هیچ تیم و گروهی قادر نخواهد بود با تهدیداتی که در آینده کشور را در معرض خطر قرار خواهد داد، مقابله کند.

وی در ادامه نوشت: آقای بایدن و تیم امنیت ملی اش تا به امروز از دسترسی به گزارش های روزانه اطلاعاتی محروم بوده اند و دولت ترامپ هیچ یاریی در این زمینه ننموده است. تیم آقای بایدن در شرایط فعلی اطلاعات طبقه بندی شده را دریافت نمی نماید. تیم انتقالی بایدن هیچ گونه دسترسی به اطلاعات حساس و مهم برای مقابله با شیوع ویروس کرونا و یاری به رشد و رونق اقتصادی کشور ندارد.

سوزان رایس طی سال های 2009 تا 2013 میلادی نیز نماینده آمریکا در سازمان ملل بوده است.

وی اضافه کرد: ترامپ و بسیاری از جمهوریخواهان به جای اقدامات مسئولانه برای حفاظت از امنیت ملی کشور و یاری به انتقال دموکراتیک قدرت به جو بایدن، شک و تردیدهای زیادی را درباره مآغازیت انتخاب بایدن مطرح نموده اند.

اظهارات سوزان رایس در حالی است که امیلی مورفی مسئول اداره خدمات عمومی دولت ترامپ از امضای نامه ای خودداری می نماید که اجازه می دهد تا تیم بایدن کار خود را به طور رسمی آغاز کند.

فرایند انتقال قدرت در کاخ سفید تا زمانی که مسئول خدمات عمومی دولت آمریکا بایدن را به عنوان رئیس جمهور منتخب تشخیص ندهد، نمی تواند آغاز گردد. اینکه چه شرایطی ضروری است تا مسئول خدمات عمومی نامزد پیروز را شناسایی کند از نظر قانونی معین نیست و ابهام دارد.

این مقام آمریکایی هنوز سندی را که در واقع نخستین گام از فرآیند انتقال قدرت در کاخ سفید به شمار می رود و به معنای پذیرش پیروزی بایدن در انتخابات از سوی دولت ترامپ است را امضا ننموده است.

امضای سند مذکور امکان دسترسی به بعضی ابزارهای امنیتی خاص برای آنالیز سوابق افراد و همچنین منابع اقتصادی اضافی برای استخدام و آموزش کارکنان را در اختیار تیم جو بایدن قرار خواهد داد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که بنابر اعلام رسانه های این کشور بازنده انتخابات ریاست جمهوری شده و باید 70 روز دیگر دولت را تحویل جو بایدن بدهد، با تأکید بر اینکه در فرآیند برگزاری انتخابات و شمارش آرا تخلف و تقلب گسترده انجام شده است، تا به امروز از پذیرش نتیجه اعلام شده از سوی رسانه ها خودداری نموده و چندین بار نیز خود را برنده انتخابات خوانده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "سوزان رایس: عدم یاری دولت ترامپ برای انتقال قدرت به بایدن تهدیدی علیه امنیت ملی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوزان رایس: عدم یاری دولت ترامپ برای انتقال قدرت به بایدن تهدیدی علیه امنیت ملی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید