تازه ترین اخبار انتخاباتی آمریکا؛ ترامپ در پی تدارک جشن پیروزی

به گزارش وبلاگ همه خوبا، ایرنا نوشت: سه روز دیگر تا موعد انتخابات آمریکا باقی است؛ بایدن در فاکس نیوز یادداشت نوشت و طرفداران ترامپ بوق زنان گردهمایی این نامزد دموکرات را مختل کردند اما ترامپ انتقال جشن پیروزی از هتل شخصی به کاخ سفید را آنالیز می نماید.

تازه ترین اخبار انتخاباتی آمریکا؛ ترامپ در پی تدارک جشن پیروزی

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و جو بایدن نامزد دموکرات ها، روز آدینه با عبور از ایالات نبرد انتخاباتی غرب میانه، هر یک چندین نشست و گردهمایی را در منطقه بحرانی برگزار کردند. در تجمعات پشت سر هم در میشیگان و ویسکانسین، ایالت هایی که به وی در انتخابات ریاست جمهوری یاری کردند ، ترامپ همچنان به رد افزایش ویروس کرونا پرداخت و ادعای بی اساس مبنی بر سودآوری پزشکان از بیماری همه گیری را دوباره بیان کرد.

در مینه سوتا، بایدن از معترضان هوادار ترامپ که می خواستند تجمع اتومبیلی آنها را مختل نمایند، آزارده شد و از آنها به عنوان مردمان زشت که بوق می زنند نام برد.

وی اضافه نمود: آنها خیلی مودب نیستند، اما مانند ترامپ هستند.

هواداران ترامپ با در دست داشتن پرچم در نزدیکی محل گردهمایی بایدن در مینه سوتا ایستاده بودند و هرگاه او شروع به صحبت می کرد، بوق های ماشین را به صدا در می آوردند و شعار می دادند چهار سال دیگر.

هواداران ترامپ هم به سرعت این بخش از اظهارات بایدن را به صورت کلیپ در شبکه ها دست به دست کردند که نگاه کنید، بایدن به معترضان مینه سوتا می گوید زشت.

در ادامه فعالیت های انتخاباتی، مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا در آریزونا گردهمایی انتخاباتی برگزار کرد و سناتور کامالا هریس هم به کوشش خود برای تاثیرگذاری بر تگزاس ایالتی که ترامپ چهار سال پیش به راحتی پیروز شد، فعالیت انتخاباتی داشت.

عبور از 87 میلیون رای

شمار آرای پیش از موعد که به صندوق ها ریخته شده است از مرز 87 میلیون گذشت و تا ساعت 10 و نیم شامگاه آدینه به 87 میلیون و 009 هزار و 104 برگه رای ماخوذه رسید.

30 میلیون و 753 هزار و 285 رای به صورت حضوری و 56 میلیون و 255 هزار و 819 رای هم به صورت پستی بوده است و بنا به اعلام تارنمای پروژه انتخابات آمریکا، هنوز 34 میلیون و 648 هزار و 505 برگه رای بازگردانده نشده است.

رای گیری پیش از موعد، متناسب با ایالت های مختلف از 46 روز پیش شروع شده و تا یک روز پیش از 13 آبان ادامه خواهد داشت.

شامگاه سه شنبه هم با توجه به اختلاف ساعت بین ایالت ها، رای گیری به انتها خواهد رسید و باید منتظر اعلام شمارش آرا بود.

در ایالت هایی که ثبت نام رای دهندگان بر اساس حزب مورد علاقه آنها صورت گرفته است، تا به امروز 19 میلیون و 368 هزار و 211 دموکرات، 12 میلیون و 551 هزار و 125 جمهوریخواه و 9 میلیون و 700 هزار و 124 نفر هم کسانی هستند که وابستگی حزبی خود را تعیین ننموده اند.

بایدن در فاکس نیوز

نامزد حزب دموکرات روز آدینه یادداشتی را در شبکه خبری فاکس نیوز ارگان حامی ترامپ منتشر کرد که در آن به سوء عملکرد ترامپ برای مقابله با همه گیری کرونا پرداخته شده است.

در این یادداشت آمده است: امروز در سراسر کشور(آمریکا)، نزدیک به 230 هزار جایگاه خالی کنار میزهای غذاخوری وجود دارد ، جایی که فقط چند هفته یا چند ماه پیش عزیزانی در آنجا نشسته بودند، صحبت می کردند و می خندیدند.

بایدن اضافه نمود: 30 میلیون آمریکایی احساس اندوه یک شغل یا دستمزد از دست رفته را دارند و آرامش 10 میلیون نفر هم به خاطر برداشته شدن پوشش بیمه بهداشتی از بین رفته است.

وی با اشاره به آموزش مجازی دانش آموزان و مشکلاتی که برای والدین به خاطر متعادل کردن شغل خودشان ایجاد نموده است، ادامه داد: هیچ برنامه جامعی برای بازگشایی ایمن مدارس ما وجود ندارد. از هر پنج صاحب مشاغل کوچک، یک نفر مجبور به بستن رویاهای خود می شوند.

معاون اول رئیس جمهوری سابق آمریکا اضافه نمود: کیلومترها ماشین در شهری پس از شهری پر از خانواده های مغرور، برای نخستین بار در صف یاری های غذایی قرار گرفته اند.

بایدن تاکید نمود: به مدت هشت ماه، ما یکی از ویران نماینده ترین فاجعه های تاریخ آمریکا را تجربه نموده ایم. ما نمی توانیم بگذاریم که این زندگی ها فراموش شوند یا در آینده به یک آمار یا سر و صدای پس زمینه تبدیل گردد.

وی توضیح داد: ما می دانیم که اگر رئیس جمهوری فقط با واقعیت روبرو شده بود و زودتر دست به اقدام می زد، می توانست از این درد جلوگیری کند.

نامزد دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، اضافه نمود: تحقیقی که هفته گذشته توسط دانشگاه کلمبیا منتشر شد نشان داد که اگر رئیس جمهوری ترامپ حتی یک واکنش اساسی و شایسته به بیماری همه گیر ویروس کرونا می داشت، می توانست از مرگ 21 هزار آمریکایی جلوگیری کرد.

بایدن ادامه داد: انتخاب دروغ گفتن، تفرقه و قول دادن که بیماری همه گیری ویروس کرونا همچون یک معجزه از بین خواهد رفت، جان های بی بدیلی را هزینه کرد و سقوط مالی ما را نسبت به هر زمان دیگریی بسیار دردناک تر ساخت.

وی با بیان اینکه ترامپ در سال 2016 با وعده ارتقای مرد فراموش شده دست به مبارزات انتخاباتی زد اما پس از روی کار آمدن، او را فراموش کرد، گفت: او از نگاه به افراد کارگر غافل شد. اکنون، او نه تنها مبارزه با این ویروس را رها نموده است، بلکه در حال مبارزه برای کنار گذاشتن محافظت از 130 میلیون آمریکایی با بیماری زمینه ای فعالیت دارد.

نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اظهار کرد: او مبلغ 1.5 تریلیون دلار مالیات را برای شرکت های عظیم و میلیاردرها کاهش داد اما فکر می نماید 15 دلار در ساعت برای کارگران زیاد است.

بایدن در بخش انتهای این یادداشت خود به کسانی که به او رای نداده اند هم می گوید برای آنها هم به همان اندازه حامیانش کار خواهد نمود. این وظیفه یک رئیس جمهور است: نه تقسیم ما به ایالات قرمز و آبی، بلکه جمع کردن ما در یک هدف مشترک به عنوان ایالات متحده آمریکا.

وی مطرح نمود: این لحظه حزبی نیست. این یک لحظه آمریکایی است و وقت آن است که خودمان را از روی تشک برداشته و دور هم جمع شویم. اگر اعتقاد دارید که آمریکا از آنچه در این چهار سال گذشته دیده ایم بهتر گردد، امیدوارم که به من رای بدهید. در طول تاریخ، هیچ کاری نبوده است که در صورت اقدام جمعی، قادر به انجام آن نباشیم.

سوپر من؛ ترامپ یا کادر درمان؟

همانطور که ترامپ بار دیگر پزشکان را به افزایش نرخ مرگ ومیر ناشی از کرونا متهم کرد، جمعیت به خاطر بهبودی او از این بیماری، شعار سوپرمن را سر دادند.

ترامپ در گردهمایی های پیاپی در ایالت های میانه غربی، همچنان به رد افزایش ویروس کرونا به عنوان یک مساله سازی رسانه ای بیان کرد و ادعای بی اساس مبنی بر سودآوری پزشکان از بیماری همه گیری را دوباره بیان کرد.

ترامپ در ابتدا در میشیگان گفت که پزشکان آمریکایی از پس تعداد کشته شدگان کووید-19 برمی آیند اما ادعا کرد از این طریق درآمد بیشتری دارند.

وی مدعی شد: شما می دانید که پزشکان ما در صورت فوت کسی به وسیله کرونا، پول بیشتری دریافت می نمایند. سپس با تمسخر گفت: اگر شک دارید ، با ما کووید را انتخاب کنید.

رئیس جمهوری آمریکا در شرایطی این اظهارات را بیان کرد که تعداد مبتلایان شناسایی شده به کرونا در آمریکا از 9 میلیون نفر عبور کردند و بیش از 223 هزار نفر هم جان خود را از دست داده اند. علاوه بر آن تعداد جان باختگان کادر درمانی هم به خاطر این بیماری قابل توجه بوده است.

ترامپ با حمله به بایدن به دلیل ایجاد محدودیت های شدیدتر در زمینه ایمنی برای کاهش شیوع ویروس، گفت: جو بایدن می خواهد همه افراد حتی جوانان آمریکایی که به طور چشمگیری در معرض خطر کمتری از ویروس هستند را حبس کند، او می خواهد رویاها و آینده جوانترین شهروندان ما را بدزدد.

تگزاس؛ رویای دموکرات ها

دادگاه تجدیدنظر فدرال حکم داد که نمی توان رای دهندگان تگزاس و ماموران رای گیری را استفاده از ماسک در اماکن رای گیری ملزم کرد.

این تصمیم آخرین تحول در نبرد بر سر چگونگی برقراری تعادل بین امنیت عمومی و حقوق رای دهندگان در میانه یک بیماری همه گیر است.

دموکرات ها به همراه بسیاری از گروه های حقوق رای و هواداران اقلیت گفته اند که احتیاج به ماسک در نظرسنجی ها از حق رای دادن رای دهندگان آنها به ویژه برای ساکنان سیاه پوست و لاتین که بطور نامتناسبی تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته اند، محافظت می نماید.

اما بعضی از جمهوریخواهان این ایالت با پیروی از ترامپ در پوشیدن ماسک و کوچک جلوه دادن شدت بیماری همه گیر، استدلال می نمایند که این اختیار از رای دهندگانی که با پوشیدن ماسک راحت نیستند، محروم خواهد شد.

سر انجام دادگاه به توقف موقت لزوم استفاده از ماسک در اماکن رای گیری در تگزاس حکم داد.

علاوه بر آن، تگزاس در این دوره از رقابت های انتخاباتی رکود کل آرای ماخوذه در سال 2016 را با آرای پیش از موعد شکست به گونه ای که تا کنون بیش از 9 میلیون نفر رای داده اند.

دموکرات ها علاوه بر ایالت های رقابتی همچون فلوریدا، ویسکانسین، میشیگان و مینه سوتا بر روی تگزاس هم سرمایه گذاری سنگینی نموده اند که در انتخابات 2016 با 9 درصد اختلاف به ترامپ و در 2012 با 16 درصد اختلاف به میت رامنی رای دادند.

نظرسنجی های اخیر اختلاف بین ترامپ و بایدن را حدود 1.3 درصد نشون می دهد و همین طور اختلاف کم بتو ارورک با تد کروز جمهوریخواه در انتخابات سنای 2018، دموکرات ها را برای پیروزی در انتخابات این ایالت، بسیار امیدوار نموده است تا شاید رویای دست نیافتنی آنها، تعبیر گردد.

ترامپ در تدارک جشن پیروزی

ترامپ روز آدینه گفت با توجه به محدودیت های محلی در میزان اجتماعات به دلیل همه گیری ویروس کرونا، در حال آنالیز انتقال جشن شب انتخابات از هتل خود در واشنگتن به کاخ سفید است.

ترامپ هنگام خروج از کاخ سفید برای کارزار انتخاباتی در سه ایالت به وبلاگ همه خوبا گفت: ما هنوز به قطعیت نرسیدیم، شما می دانید که واشنگتن دی سی تعطیل شده است. نمی دانم اجازه استفاده از آن را دارید یا خیر.

با اینکه رئیس جمهوری آمریکا بهانه کرونا و مقررات بهداشتی پایتخت آمریکا را بهانه این تصمیم احتمالی قرار داده، نزدیکان وی از بیان دلیل این اقدام خودداری نموده اند.

310 23310

منبع: خبرآنلاین

به "تازه ترین اخبار انتخاباتی آمریکا؛ ترامپ در پی تدارک جشن پیروزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تازه ترین اخبار انتخاباتی آمریکا؛ ترامپ در پی تدارک جشن پیروزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید