برترین ساحل های مراکش را بشناسید

به گزارش وبلاگ همه خوبا، زندگی ساحلی در مراکش با آفتاب و دریا مرتبط است. آگادیر شهر تفریحی اصلی این کشور، تنها با یک پیاده روی کوتاه از اروپا، بسیاری از اروپایی ها را برای یک استراحت ساده ی تابستانی در زیر نور آفتاب و ماسه جذب می نماید، اما برای بسیاری از مسافران دیگر سواحل مراکش عظیم ترین مقاصد موج سواری هستند. سواحل وحشی و بادی که در ساحل اقیانوس اطلس قرار دارند برای موج سواری عالی هستند. کشور مراکش می تواند مقصد تفریحی جذابی باشد، فاصله شما با این سفر تنها یک بلیط است و با خرید آن از فلایتیو دیگر همه چیز مهیا است.

برترین ساحل های مراکش را بشناسید

از آنجا که بسیاری از شهرها و استراحتگاه های ساحلی مراکش در مجاورت بعضی از مشهورترین چشم انداز ها تاریخی این کشور قرار دارند، علاوه بر تفریحات دریایی، امکانات توریستی دیگری هم برای شما فراهم است. بنابراین اگر در پی تعطیلاتی هستید که ترکیبی از شنا، آفتاب گرفتن و سایر تفریحات دریایی با گشت وگذار فرهنگی باشد، مکان درستی را انتخاب کردید. برای ایده گرفتن در خصوص برترین مکان های تماشای ساحلی، این لیست را مطالعه کنید.

ساحل آگادیر (Agadir)

ساحل آگادیر در جنوب اقیانوس اطلس، مشهورترین شهر تفریحی ساحلی مراکش است. مسافران اروپایی که در پی تعطیلات آرام و با قیمت معقول و مناسب خانواده هستند، ده ها سال است که به این شهر سرازیر شدند. وسعت ساحل آگادیر با ماسه های طلایی اش به میزان مرکز شهر است، بنابراین فضای زیادی برای انتخاب مسافران وجود دارد.

اگر در پی امکانات کامل و دسترسی آسان به کافه ها و رستوران ها هستید و در عین حال دوست دارید که روی شن و ماسه ها تفریح کنید، به یکی از دو بخش خصوصی معروف یعنی ساحل پالم (Sunset Beach) یا ساحل غروب (Sunset Beach) بروید. این دو ساحل درست در مقابل منطقه ی توریستی مرکزی آگادیر قرار دارند و شما می توانید پس از شنا و آفتاب گرفتن، از مراکز تفریحی مدرن آن ها بهره ببرید.

هتل هایی که در ساحل قرار دارند، بخش های ساحلی مخصوص به خود را دارند. هتل پنج ستاره ی سوفیتل برترین انتخاب برای توریستانی است که در پی اقامتگاه تفریحی با ساحل، استخر، خدمات عالی و اتاق هایی شیک با طراحی های زیبای مراکشی هستند. اما اگر نمی خواهید به هتل پنج ستاره بروید، می توانید در ساحل ابرستار فانتی (Iberostar Founty) که برای فعالیت و تفریح بچه ها طراحی شده، از بازی فرزندان تان در یک استخر عظیم و شن و ماسه لذت ببرید.

ساحل میرلفت (Mirleft)

ممکن است میرلفت کوچک که در 129 کیلومتری جنوب آگادیر واقع شده است، به میزان ی همسایه ی شمالی اش معروف نباشد، اما این شهر جنوبی ساحل آتلانتیک برای مسافران مستقلی که نمی خواهند تعطیلات محدودی داشته باشند، بسیار بهتر و مناسب تر است. در میرلفت سواحل متعددی برای انتخاب وجود دارد که در بیشتر آن ها تکه سنگ های عظیم و صخره های زیبا در کنار شن و ماسه قرار گرفتند. در میان مراکز تفریحی ساحلی میرلفت، ساحل وسیع ایمین تورگا (Imin Tourga Beach) مرکزی ترین و محبوب ترین انتخاب است. طیف خوبی از مهمانسراهای کوچک و بوتیک هتل ها در میرلفت وجود دارد. از میان آن ها، برترین گزینه (دار نجمت) است که جلوی ساحل واقع شده و دارای هفت اتاق راحت و استخری با برترین چشم انداز اقیانوس اطلس در شهر میرلفت است.

میرلفت دارای امکاناتی برای فراگیری فعالیت های مختلف است و بیشتر مسافرانی که به اینجا می آیند تعطیلات شان را صرفاً برای استراحت در زیر نور آفتاب و یا رفتن به آب سپری نمی نمایند. بسیاری از توریستان برای یادگیری موج سواری به این شهر سر می زنند. مدرسه موج سواری بسته های آموزشی پنج روزه به توریستان ارائه می دهد. امکان اجاره ی تجهیزات هم از همین آکادمی میسر است. شما می توانید به ماهیگیری دریایی و سوار شدن بر پاراگلایدر هم بپردازید. در عین حال این شهر پایگاه مناسبی است که می توانید با استقرار در آن، به کاوش در منطقه ی آنتی-اطلس بروید.

ساحل اسائویرا (Essaouira)

اگر می خواهید در کنار تفریحات ساحلی بعضی از جاذبه های تاریخی مراکش را کشف کنید، به ساحل اسائویرا بروید. اسائویرا شهر کوچکی است که دیوارهای مرکزی شهر قدیمی، حصارهای محکم ساحلی که امواج اقیانوس اطلس را مهار می نماید و پیچ و خم کوچه های آن میراث جهانی یونسکو است. برای اقامت از میان بوتیک هتل هایی در عمارت های بازسازی شده در شهر قدیمی اسائویرا وجود دارند، انتخاب کنید. یکی از برترین های این بوتیک هتل ها مادادا مُنگادور است که با ترکیبی شیک از عناصر مدرن و سنتی تزئین شده و هم زمان چشم میزانای زیبایی از ساحل و هم از شلوغی شهر قدیمی را در خود دارد.

ساحل اسائویرا بیش از 5 کیلومتر مسافت داشته و در امتداد دیوارهای شهر قدیمی است. البته بادهای مرتب شدید اسائویرا را برای آفتاب گرفتن و دراز کشیدن در ساحل نامناسب می نماید. در عوض، در ساحل اینجا همه چیز مربوط به ورزش های آبی است. توریستان برای موج سواری و کایت سواری می توانند هم در خود اسائویرا و هم در سیدی کاوکی، در 25 کیلومتری جنوب این شهر اقامت نمایند و از دوره های آموزشی و بعلاوه اجاره تجهیزات استفاده نمایند.

ساحل لگزیرا (Legzira)

ساحل لگزیرا یکی از زیباترین سواحل ماسه ای در مراکش است که در 10 کیلومتری شمال سیدی ایفنی واقع شده است. این ساحل به میزان سایر سواحل مراکش توریست در خود جا نداده و خلوت تر از باقی آن ها است. ساحل لگزیرا با سنگ های شگفت انگیز و موج دارش بر روی شن ها تصاویر بی نظیری ایجاد می نماید. اگر به عکاسی علاقه دارید، غروب خورشید در لگزیرا را از دست ندهید، به ویژه زمانی که صخره ها در نور نارنجی رنگ می درخشند.

رستوران های معدودی در ساحل لگزیرا وجود دارند که غذاهای دریایی سرو می نمایند. شما می توانید یک بعدازظهر از سیدی ایفنی یا میرلفت به لگزیرا بروید و با خود غذا ببرید. اما پیش از آن باید پرواز خود را برای مراکش خریداری کنید.

ساحل آئوالیدیا (Oualidia)

آئوالیدیا یک ساحل بسیار کوچک در اطراف یک تالاب سرپوشیده است که این موضوع باعث شده آب آن بسیار آرام تر از سایر سواحل اقیانوس اطلس باشد. اینجا مکان مناسبی برای شنا و یک انتخاب خوب و مطمئن برای بچه هایی است که دوست دارند آب بازی نمایند.

خلیج هلالی شکل و ماسه طلایی، این ساحل آن را مقصدی محبوب برای مراکشی ها تبدیل نموده و بنابراین در تعطیلات آخر هفته ی تابستان بسیار شلوغ است. اجاره تجهیزات برای ورزش های آبی، نظیر قایق سواری برای کسانی که از خوابیدن در زیر آفتاب خسته می شوند، موجود است و محبوب ترین فعالیت در اینجا موج سواری (در موج شکن تالاب) است.

ساحل مولای بوسلهام (Moulay Bousselham)

بخش تفریحی و شنی مولای بوسلهام درست در انتهای این شهر واقع شده است که در تابستان جمعیت زیادی از مسافران محلی را به خود جذب می نماید. به یاد داشته باشید که این ساحل برای آفتاب گرفتن بهتر است تا غواصی و شنا در دریا، شناگران باید مراقب باشند، زیرا دریا در این ساحل دارای جریان های آب نامنظم است که ممکن است خطرآفرین باشد. در 15 کیلومتری جنوب شهرِ مولای بوسهام، می توانید به ساحل تمارا (Temara Beach) بروید. این ساحل هم برای شنای بچه ها یا افراد کم تجربه مناسب نیست، اما برای موج سواری عالی است.

اگر در فصلی به جز تابستان به این حوالی سفر کردید، می توانید به تماشای پرندگان در تالاب و باتلاق های پارک ملی مرجا زرگا بروید. این یک گزینه ی خوب به ویژه برای مسافران طبیعت دوست است که می توانند آن را با تفریحات دریایی ادغام نمایند.

ساحل آسیلاه (Asilah)

آسیلاه یک ساحل ارزان با جذابیت های متنوع است. دیوارهای شهر قدیمی آسیلاه مستقیماً جلوی ماسه است و امکان گشت و گذار فرهنگی را در کنار تفریحات دریایی فراهم می نماید. بنابراین شما می توانید وقت خود را صرف کشف کوچه پس کوچه های باریک و قدیمی شهر با ساختمان های شگفت انگیز سفید و آبی کنید و از عکاسی کردن لذت ببرید. در طول تابستان، آسیله و خطوط ساحلی اطراف آن بسیار شلوغ است، بنابراین بهتر است در بهار یا پاییز به اینجا بروید.

ساحل پارادایس (Paradise Beach)، در 7 کیلومتری شهر آسیلا هم یک انتخاب خوب برای شنا و آفتاب گرفتن است. در پارادایس آفتاب گیرهای رایگان در امتداد ساحل وجود دارد و نجات غریق ها در ماه های تابستان در همه جا هستند. توجه داشته باشید که امکانات موجود در ساحل پارادایس کمیاب هستند، بنابراین غذای تازه همراه خود داشته باشید.

ساحل مارتیل (Martil)

بندر مدرن مارتیل در 10 کیلومتری شهر قدیمی تتوان که در لیست میراث جهانی یونسکو ثبت شده، واقع است. اینجا محل مورد علاقه تابستانی مسافران محلی است. اگرچه توریستان خارجی بازدید چندانی از آن ندارند، اما اگر در منطقه ی کوهستان ریف در حال گشت وگذار هستید، به شهر ساحلی مارتیل هم سر بزنید.

از آنجا که مارتیل بر توریستی داخلی متمرکز است، تعداد زیادی آپارتمان برای تعطیلات وجود دارد، اما این شهر بعلاوه میزبان چند هتل میانه و ارزان هم هست که در مقابل ساحل ماسه ای باریک اما طولانی قرار دارند. این شهر از اواخر بهار تا آخر تابستان پر از خانواده های مراکشی است که کافه ها و رستوران های مارتیل را قرق نموده و در ساحل پیک نیک می نمایند. بنابراین اگر دوست دارید علاوه بر تفریحات دریایی، زندگی واقعی مردم مراکش را ببینید بلیط مراکش خود را از فلایتیو خریداری کنید و ساحل مارتیل را برای تفریح انتخاب کنید.

ساحل آچاکار (Achakar Beach)

ساحل آچاکار در 15 کیلومتری از شهر شلوغ طنجه شلوغ واقع شده است اما یک جهان با این شهر عظیم فاصله دارد. ساحل شنی اینجا فرصتی مناسب برای تفریحات تابستانی و دوری از همهمه و ازدحام شهری است. ساحل آچاکار نوار وسیعی از شن و ماسه طلایی و فشرده را در خود داشته و پشت سرش تپه های سبز رنگ و شیب ملایمی وجود دارد.

آفتاب گیرهای رایگان روی ماسه و کافه های مناسب ساحلی برای زمانی که گرسنه می شوید وجود دارد، اما تعداد آن ها محدود است. بنابراین نباید فراموش کنید که تمام وسایل ساحلی تان را با خود به همراه داشته باشید. نباید فراموش کنید که حتماً برای تماشا غارهای هرکول به انتهای جنوبی ساحل بروید. بر طبق افسانه های محلی این جایی است که هرکول در آن خانه داشته است.

ساحل میدیک و کابوی سیاه (MDiq & Cabo Negro)

پیشرفته ترین منطقه ساحلی ساحل مدیترانه، دو شهر همسایه ی میدیک و کابوی سیاه هستند که تنها با یک راستا سنگی پوشیده از درختان کاج از هم جدا شدند. در شهر میدیک منطقه وسیعی از شن و ماسه وجود دارد که به وسیله تپه های سبز احاطه شده است. در این شهر ساحلی کافه ها، رستوران ها و اقامتگاه های میانهی در مجاورت ساحل وجود دارند که برای توریستان امکان خوردن و آشامیدن را پس از شنا در آب های فیروزه ای فراهم می نمایند.

کابوی سیاه کمی شیک تر و مجلل تر از میدیک است. اقامتگاه های این شهر برای توریستان مناسب تر است، زمین گلف داشته و ساحل بهتری دارد. در اینجا چند کیلومتر در امتداد ساحل، ماسه ی نرم وجود دارد و قسمت های ابتدایی آب کم عمق و مناسب شنا است. این دو شهر دارای طیف وسیعی از اقامتگاه ها هستند، از هتل های کوچک میانه تا استراحتگاه های عظیمتر، بنابراین برای هر بودجه و سبک مسافری امکان انتخاب وجود دارد.

ساحل اوئد لائو (Oued Laou)

اوئد لائو یک شهر ساحلی مدیترانه ای نسبتاً ارزان و ارزان است. این ساحل بیشتر از آن که از ماسه پوشیده شده باشد، سنگ چین شده است، بنابراین برای قدم زدن و شنا بهتر است تا تفریح در خود ساحل. اما قایق های ماهیگیری رنگارنگ در آب درخشان آبی غرق می شوند و تصاویر بی نظیری را برای شما می سازند.

در اینجا کاری جز استراحت، شنا، قایق سواری و تماشای غروب خورشید از روی صخره ها وجود ندارد. اگر در پی تماشای از زندگی ساحلی قدیمی هستید، جایی خانوادگی پر از مهمانسراهای دنج، با غذاهای دریایی عالی در رستوران های زیبا و محلی، مکان مناسبی را انتخاب کردید.

ساحل سعیدیا (Saidia)

سعیدیا در مرز الجزایر با مراکش قرار داشته و ساحلی از دریای مدیترانه است. در اینجا 5 کیلومتر خط ساحلی واقع شده است که به تفریحات تابستانی اختصاص داده شده است. قسمت اعظم ساحل به توسعه ی ویلاهای شیک و آپارتمان های گران قیمت اختصاص یافته که مختص کسانی است که هر سال در تابستان به تعطیلات می آیند. اما در انتهای غربی این تفرجگاه، منطقه سعیدیا مد (Saidia Med) واقع شده است که بیشتر مخصوص مسافران معمولی است.

در سعیدیا مد، تعدادی استراحتگاه 5 ستاره را در امتداد ساحل خواهید یافت که پذیرای جمعیتی است که به مکان های لاکچری علاقه دارند و هزینه زیادی را برای اقامت صرف می نمایند. در سعیدا مد، یک زمین گلف و یک تفریحگاه قایقرانی وجود دارد. علاوه بر آن، در این ساحل امکانات خوبی وجود دارد، سایه بان و جایگاه های مخصوص آفتاب گرفتن و تجهیزات ورزش های آبی مانند کایاک و جت اسکی، همه برای اجاره موجود هستند. اما سعیدیا به جز فصل تابستان، مانند شهر ارواح است.

منبع: مجله سفر

به "برترین ساحل های مراکش را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین ساحل های مراکش را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید