سوروس: ترامپ حیله گر پدیده ای زودگذر خواهد بود

به گزارش وبلاگ همه خوبا، ایرنا نوشت: جورج سوروس میلیاردر آمریکایی و رئیس بنیاد سوروس روز چهارشنبه گفت: وی مطمئن است که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا پدیده ای گذرا و فانی است.

سوروس: ترامپ حیله گر پدیده ای زودگذر خواهد بود

سوروس میلیاردر لیبرال در مصاحبه با روزنامه ایتالیایی (La Repubblica) در خصوص پیش بینی های خود در خصوص انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا سخن گفت و اضافه کرد: در آمریکا حتی حیله گری مانند ترامپ می تواند رئیس جمهوری گردد و دموکراسی را از درون تضعیف کند. اما همواره در ایالات متحده پستی و بلندی هایی وجود دارد.

سوروس تاکید نمود: من اطمینان دارم که ترامپ پدیده ای زودگذر خواهد بود و امیدوارم در ماه نوامبر به خاتمه برسد.

رئیس بنیاد سوروس در ادامه به خطرات پیروزی مجدد ترامپ اشاره نمود و گفت: ترامپ برای زندگی خود می جنگد و هر کاری می نماید که در قدرت بماند.

سوروس اضافه کرد: در صورت عدم پیروزی ترامپ در انتخابات رییس جمهوری مسئول نقض قانونی اساسی خواهد بود.

سوروس 90 ساله همچنین در سخنان خود به بحران ویروس همه گیری کرونا اشاره نمود و گفت: این بدترین بحران زندگی من از جنگ دنیای دوم است.

سوروس از نظر سیاسی، یکی از سه بنیانگذار اصلی مرکز پیشرفت آمریکا و عضو هیات مدیره آن است. او بنیانگذار انقلاب رنگی (رز ، گل سرخ) در گرجستان بود. که در سال 1382 در گرجستان رخ داد و ادوارد شوارد نادزه رئیس جمهوری وقت را برکنار کرد.

سوروس پول هنگفتی را در مبارزات انتخاباتی سال 2004 علیه جورج دبلیو بوش اختصاص داد تا مانع دستیابی او به این کرسی برای دور دوم گردد که البته ناموفق بود.

وی در سال 2003 در مصاحبه با روزنامه آمریکایی واشنگتن پست، گفت: برکنارکردن بوش از مقامش تمرکز اصلی زندگی من و مساله مرگ و زندگی است . اگر کسی شکست بوش را تضمین کند همه ثروتش را وقف شکست دادن بوش می نماید.

سوروس، ترامپ را خطری برای دنیا می داند و معتقد است که او تا سال 2020 در سمتش به عنوان رئیس جمهوری آمریکا باقی نخواهد ماند.

او 13 میلیون دلار صرف حمایت از هیلاری کلینتون نامزد دمکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 کرد.

311311

منبع: خبرآنلاین

به "سوروس: ترامپ حیله گر پدیده ای زودگذر خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوروس: ترامپ حیله گر پدیده ای زودگذر خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید