روحانی: کاراته کاهای ایران را باید فینالیست دانست، اتفاقات اینچئون تکرار نمی گردد

به گزارش وبلاگ همه خوبا، مربی تیم ملی کاراته معتقد است، اتفاقات تلخ اینچئون تکرار نمی گردد و باید هر چهار کاراته کای تیم مردان را فینالیست دانست.

روحانی: کاراته کاهای ایران را باید فینالیست دانست، اتفاقات اینچئون تکرار نمی گردد

حسین روحانی در گفت و گو با وبلاگ همه خوبا، با اشاره به شرایط خوب تیم ملی کاراته ایران برای حضور در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا، شرح داد: نخستین حسنی که این تیم نسبت به بازی های آسیایی 2014 اینچئون دارد، تجربه بالایی است که ملی پوشان از چهار سال گذشته تا به امروز کسب نموده اند. همه کاراته کاهای تیم مردان سابقه حضور در این میدان بزرگ را دارند و تنها بهمن عسگری بازی های آسیایی را تجربه ننموده است. با این حال او نیز کاراته کای خوبی است که در تورنمنت ها و رویدادهای مختلف حضور داشته و تجربه زیادی را به دست آورده است.

او اضافه نمود: تیم ایران با توجه به توانایی بالای کاراته کاهای خود و تجربه آن ها می تواند نتیجه خوبی را کسب کند اما، کار در بازی های آسیایی دشوار است چون همه کشورها بهترین های خود را اعزام می نمایند. با این حال من فکر می کنم تیم ما از شرایط بهتری نسبت به رقبای خود برخوردار است. اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، می توان هر چهار کاراته کای ایران را از فینالیست های این رقابت ها دانست.

مربی اسبق تیم ملی کاراته در مورد اتفاقات دور گذشته بازی های آسیایی شرح داد: در بازی های آسیایی اینچئون شرایط خوبی در تیم ملی کاراته حاکم نبود و اتفاقات بدی رخ داد. تمرکز کافی را در اینچئون نداشتیم و همه کوشش می کردیم تا تیم را جمع و جور کنیم. با وجود همه فشارهایی که بر روی کادرفنی وجود داشت حال کوشش ما دو مدال طلا بود که با توجه به شرایط موجود در آن زمان نتیجه قابل قبولی است. با این حال اتفاقات اتفاق افتاده برای چهار سال گذشته است و الان تیم کاراته با تجربه تر گردیده، من فکر نمی کنم آن اتفاقات دوباره رخ دهد و نتیجه ای که حاصل خواهد شد به احتمال خیلی زیاد بهتر از اینچئون است.

روحانی با اشاره به این که کاراته در پانزده سال اخیر از ثبات خوبی در کسب نتایج خوب برخوردار بوده است، در این باره شرح داد: به نظر من اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، می توانیم چهار فینالیست و حتی طلا را در مسابقات کاراته کسب کنیم، اما شرایط موجود در مسابقات تاثیر بسیار زیادی در کسب این نتایج دارد. در این چند دوره کاراته بین سه کشور برتر جهان بوده است و بزرگترین مشکل کاراته ایران وجود حواشی و جو ناآرام است که اگر آن را کنترل کنیم قطعا می توان پیشرفت های بیشتری را در آن شاهد بود.

او اضافه نمود: البته وجود حواشی و نقدهای جامعه کاراته می تواند باعث پیشرفت گردد، به شرطی که کنترل گردیده باشند و باعث ملتهب شدن جو کاراته نگردد. اگر قرار است نقدی صورت بگیرد بهتر است بیشتر جنبه سازندگی داشته باشد تا این که خراب کردن یک فرد خاصی یا خود کاراته مد نظر من باشد.

مربی تیم ملی کاراته در مورد پیش بینی خود از عملکرد تیم بانوان در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا، گفت : من خیلی زیاد در جریان تمرینات این تیم نبودم، ولی همه این را می دانند که کاراته بانوان ایران پتانسیل بالایی دارد و نسبت به سابقه ای که دارد پیشرفت چشمگیری در عرصه های بین المللی داشته است. تنها چیزی که می توانم در مورد آنها بگویم ابراز امیدواری برای کسب نتایج خوب در جاکارتا است، چرا که آنها لیاقت صندلی بالا در آسیا را دارند.

حسین روحانی در خاتمه این گفت وگو، اظهار کرد: در حال حاضر کنار تیم حضور ندارم، ولی همچنان حکم مربیگری تیم را دارم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "روحانی: کاراته کاهای ایران را باید فینالیست دانست، اتفاقات اینچئون تکرار نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روحانی: کاراته کاهای ایران را باید فینالیست دانست، اتفاقات اینچئون تکرار نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید