خطرناک ترین گذرگاه دنیا

به گزارش وبلاگ همه خوبا، ال کامینیتو دل ری

به جرات می توان گفت که تور اسپانیا با تماشای های فراوانی که دارد از مجذوب کننده ترین تورهای دنیاست، جایی که مجذوب کنندهیت های بسیارش باعث شده تا هر توریست و توریستی مشتاق به تماشا آن جا گردد. از سواحل وسیع و زیبا و آرام گرفته تا تعدادی از هیجان انگیزترین فستیوال های دنیا که از آن ها تا حالا زیاد گفته ایم از جشن های معروف گاو بازی تا فستیوال لاتوماتینا که همان فستیوال پرتاپ گوجه یا به زبان عامیانه جنگ گوجه ای است. در این مطلب از خبرنگاران قصد داریم تا خطرناک ترین و ترسناک ترین گذرگاه دنیا به نام گذرگاه ال کامینیتو دل ری را به شما معرفی کنیم، جایی که هر ساله ماجراجویانی را به تماشا خود می کشاند، افرادی که برای تجربه هیجان، جان خود را به معنای واقعی کلمه به خطر می اندازند…

خطرناک ترین گذرگاه دنیا

ال کامینیتو دل ری نام گذرگاهی است که به آن راستا کوچک پادشاه هم می گویند. شاید خیلی ها نام این گذرگاه را به نام نشنیده باشند اما قطعا وقتی صحبت از گذرگاه کوچک پادشاه باشد به آن خطرناک ترین گذرگاه جهان را هم می گویند. این گذرگاه در دیواره های دل کورو در نیمه جنوبی اسپانیا و در نزدیکی روستایی به نام Álora قرار گرفته است.

ساخت این گذرگاه به گذشته های نه چندان دور و به سال 1901 برمی گردد، در آن دوران کارگرانی که در نیروگاه هیدروالکتریک بین آبشارهای کورو و آبشار گایتانئو کار می کردند احتیاجداشتند تا به نوعی راه بین این دوآبشار را برقرار نمایند و اتصالی را بین آن ها به وجود بیاورند تا به وسیله آن بتوانند مواد و مصالح مورد احتیاج را جابه جا نمایند و در صورت احتیاج به عبور و مرور بتوانند راحت رفت و آمد نمایند. ساخت این گذرگاه تقریبا 4 سال طول کشید و در سال 1905 به اتمام رسید که البته افتتاح آن تا چندین سال بعد و تا سال 1921 طول کشید تا این که یکی از پادشاهان آن موقع به نام آلفونسو از آن رد شد و از آن موقع بود که به آن لقب گذرگاه کوچک پادشاه داده شد.

گذرگاه ال کامینیتو دل ری عرضی 1 متری دارد و ارتفاع آن از روی سطح دریاچه بیشتر از 100 متر است و در جاهایی حتی نگاه کردن به این ارتفاع و تصور این که بخواهی از روی آن رد شوید واقعا ترسناک می گردد. این گذرگاه از بتن ساخته شده است و در جاهایی در زیر آن از فلز هم استفاده شده است. البته در جاهایی این گذرگاه کاملا فرو ریخته است و به نظر می رسد اصلا عبور از روی آن دیگر ممکن نیست و نتیجه هم به وجود آمدن فضاهای خالی بسیار در راستا ال کامینیتو دل ری است. البته در قسمت هایی که این گذرگاه کاملا فرو ریخته است، از نرده های استیل بسیار بسیار نازکی استفاده شده است طوری که انگار فقط می خواسته اند تا ارتباط قطع شده دوباره برقرار گردد و اصلا مهم نبوده که این ارتباط به شکل بسیار خطرناکی درست شده است.

در هر صورت، در قسمت هایی هم در روی صخره های کوه سیم های کشیده شده است و همین ها باعث شده تا این گذرگاه به یکی از ماجراجویانه ترین مقاصد سفر برای گردشگران جان در کف! تبدیل گردد. البته همان طور که امکان دارد بدانید نوعی ورزش به نام اکستریم اسپرت در جهان وجود دارد که در واقع همان ورزش های آدرنالین ساز است عده ای کوه نوردی و گذر از گذرگاه ال کامینیتو دل ری را یکی از انواع ورزش های اکستریم اسپرت معرفی نموده اند. جالب است بدانید که طول این گذرگاه خطرناک چیزی حدود 3 کیلومتر است و گردشگران مجبورند تا همه این راستا را بسیار آهسته و با احتیاط و قدم های کوچک بردارند و بی هیچ اغراقی، هر لحطه ای منتظرحادثه باشند! پس اگر شما هم سر نترس دارید و به عبارتی دلتان برای تماشا و تجربه کردن همچین جاهایی می لرزد، در سفر به اسپانیا می توانید به آن جا هم بروید و به نوعی روی لبه تیغ راه رفتن را تجربه کنید.

تا به حال افراد زیادی در جریان ماجراجویی در راستا گذرگاه کوچک پادشاه یا همان گذرگاه ال کامینیتو دل ری جان خود را از دست داده اند و یا حوادث بسیار ناگوار و ترسناکی مثل سقوط و از دست دادن اعضای بدن یا فلجی کامل برای آن ها اتفاق افتاده است. تا آن جا که دولت اسپانیا تصمیم گرفت تا این راستا را به عنوان یکی از راستاهای ممنوعه در نظر بگیرد و بنابراین در سال 2000 این راستا را کاملا بست.

اما حتی این کار هم مانع گردشگران شجاع نشد و آن ها از تمام موانعی که بر سر راهشان بود عبور کردند و باز هم راه خودشان را به این جا پیدا کردند.

به همین دلیل دولت اسپانیا تصمیم گرفت حالا که نمی تواند مانع ماجراجوها گردد، هزینه و بودجه ای 8.3 میلیون یورویی را به امن کردن آن اختصاص دهد و از این طریق هم گذرگاه امن تر گردد و افراد در امان باشند و هم افرادی که از عدم امن بودن آن می ترسند ترسشان را کنار بگذارند و از ال کامنیتیو دل ری تماشا دنمایند و از این راه به صنعت گردشگری اسپانیا هم یاری گردد.

گفته می گردد که پروژه بازسازی و بازسازی این گذرگاه 3 سال طول می کشد اما با این حال شاید که این مدت زمان طولانی به نظر برسد ولی بعد از آن باید انتظار امنیت کامل ال کامینیتو دل ری را داشت، جایی که دیگر درآن خبری از مردن انسان ها نیست و گردشگران می توانند با خیال راحت از آن تماشا نمایند. در طی این بازسازی قرار است تا علاوه بر بازسازی خود راستا، از نرده های محافظ و چراغ هایی برای روشنایی در بین راه استفاده گردد. علاوه بر این یک مرکز گردشگری هم در پایین آن ساخته می گردد تا افراد اجراجو بعد از گذری نفس گیر از این خطرناک ترین گذرگاه جهان، در آن استراحت نمایند و نفسشان را برگردانند…

منبع: amusingplanet.com

منبع: الی گشت

به "خطرناک ترین گذرگاه دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطرناک ترین گذرگاه دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید