خبرنگاران هزار واحد مسکن مهر خراسان شمالی آماده افتتاح شد

به گزارش وبلاگ همه خوبا، بجنورد- خبرنگاران- مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: هزار واحد مسکن مهر در شهرستان های بجنورد، شیروان و اسفراین این استان آماده افتتاح شده است.

خبرنگاران هزار واحد مسکن مهر خراسان شمالی آماده افتتاح شد

سیدعبدالمجید نژادصفوی روز آدینه به خبرنگار وبلاگ همه خوبا گفت: با پیگیری های اجرا شده، 696 واحد مسکن مهر در بجنورد، 276 واحد در شیروان و 32 واحد در اسفراین آماده بهره برداری و تحویل به مالکان است.

وی با اشاره به اینکه در این استان تکمیل هزار و 515 واحد مسکن مهر در دست اقدام است گفت: 805 واحد در بجنورد، 558 واحد در شیروان و 152 واحد در اسفراین باقی مانده است که از این تعداد 748 واحد تا آبان ماه سال جاری قابل تحویل است و 403 واحد تا اسفند ماه و 256 واحد تا سال 1400 تحویل می گردد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در باره اجرای پروژه های بازآفرینی شهری در استان گفت: برای اجرای این پروژه ها 89 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار تخصیص یافته است.

وی اعلام نمود: عملیات اجرایی چهار پروژه در شهرهای بجنورد و شیروان در دستور کار نهاده شد که آسفالت محله صادقیه و باقرخان به بهره برداری رسید و ساخت سوله ورزشی باقرخان با پیشرفت فیزیکی 95 درصد، گود ورزشی جوادیه در بجنورد با پیشرفت فیزیکی 40 درصد و بهسازی معابر در شیروان با پیشرفت فیزیکی 80 درصد در دست اقدام است.

وی در باره پروژه توانمندسازی گفت: در این زمینه سه پروژه با اعتبار یک میلیارد و 250 میلیون ریال در دست اجرا است که شامل 2 مورد سرانجام نامه، 16 ساعت آموزش در جهاد دانشگاهی و 365 ساعت آموزش نیز در فنی و حرفه ای استان است.

نژادصفوی گفت: در مورد تخفیفات بافت فرسوده 74 واحد مسکونی برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی و تا به امروز 2 هزار و 352 میلیارد و 977 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: برای دریافت تسهیلات بافت فرسوده 39 نفر متقاضی در قالب 190 واحد به میزان هفت میلیارد و 600 میلیون ریال به بانک معرفی شده اند البته سهمیه استان 370 مورد است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: این تسهیلات با نرخ دوران مشارکت 9 درصد و بازپرداخت اقساط 18 درصد پرداخت می گردد.

وی در باره اجرای طرح اقدام ملی فراوری مسکن گفت: برنامه استان در این زمینه ساخت سه هزار و 684 واحد است که در این طرح هشت هزار و 80 نفر ثبت نام کردند، 2 هزار و 137 نفر حائز شرایط شده و هزار و 531 نفر مورد تایید نهاده شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: تا به امروز هزار و 505 نفر نسبت به افتتاح حساب اقدام نموده و 503 نفر نسبت به واریز وجه مربوط به آورده اولیه اقدام نموده اند و همچنین پنج هزار و 504 واحد تخصیص زمین اجرا شده است.

نژادصفوی با اشاره به اینکه میزان آورده اولیه برای هر متقاضی 400 میلیون ریال است گفت: در آنالیز های انجام شده، خراسان شمالی در تامین زمین برای اجرای پروژه اقدام ملی مسکن و همچنین معین تکلیف متقاضیان حائز شرایط طرح مذکور رتبه برتر را کسب نموده است.

وی در باره علت عدم اسقبال مردم به طرح اقدام ملی مسکن گفت: نوسانات قیمت مصالح ساختمانی و قطعی نبودن قیمت تمام شده احتمالا از دلایل عدم تکمیل واریزی وجه توسط متقاضیان تایید شده است که با آغاز عملیات اجرایی و جدیت اعتماد بیشتر عزیزان متقاضی شاهد رشد و اشتغال متقاضیان خواهیم بود .

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی اعلام نمود: طرح اقدام ملی مسکن در بجنورد در شهرک فرهنگیان در آینده نزدیک توسط مقامات کشوری به وسیله ویدئو کنفرانس کلنگ زنی خواهد شد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران هزار واحد مسکن مهر خراسان شمالی آماده افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هزار واحد مسکن مهر خراسان شمالی آماده افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید