تخصیص اعتبار 20 میلیارد تومانی برای جامعه عشایر خراسان شمالی

به گزارش وبلاگ همه خوبا، خبرنگاران/خراسان شمالی استاندار خراسان شمالی از تخصیص اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان برای جامعه عشایر استان خبر داد و گفت: تصویب این اعتبار به معنای 10 برابر شدن بودجه جامعه عشایر استان است زیرا سال های گذشته سهم آنان از اعتبارات بسیار اندک بوده است.

تخصیص اعتبار 20 میلیارد تومانی برای جامعه عشایر خراسان شمالی

محمد علی شجاعی در همایش تجلیل از شبانان و گله داران عشایر استان اظهار کرد: استان بودجه مشخصی دارد اما متوجه شدیم بودجه اختصاص یافته برای پنج هزار خانوار عشایر استان بسیار اندک است و از سوی دیگر اعتبار برای امکانات رفاهی عشایر هم کم است.

وی اضافه نمود: با پافشاری های بسیار و برگزاری جلسات مختلف توانستیم اعتبار 20 میلیارد تومانی اخذ کنیم که 13 میلیارد تومان برای امسال و 7 میلیارد تومان تا سال آینده تخصیص می یابد.

به گزارش وبلاگ همه خوبا، شجاعی با بیان اینکه عشایر استان شایستگی های بیشتری دارند، شرح داد: بازدیدهای بسیاری از حوزه عشایر استان داشته ام بنابراین امور عشایر را به کسی واگذار نکردم بلکه به دلیل اهمیت بالا خودم پیگیر امور هستم زیرا نیازمند تغییر و تحول در این حوزه هستیم.

وی گفت: آیین نامه ساماندهی عشایر باید با نگاه تغییر و تحول رقم بخورد زیرا قرار نیست عشایر ما با مشقت های 30 سال گذشته زندگی کنند.

وی اضافه نمود: همان طور که زندگی عشایر خاص است ما مدیران نیز باید فکر ویژه و خاص برای جامعه عشایر داشته باشیم به طوری که جامعه عشاید استان باید از چرخش مالی حوزه تولیدات خود سود ببرند و دیگر شاهد تلخی زندگی خود نباشند.

شجاعی تشکیل تعاونی از سوی مردم عشایر را با اهمیت خواند و اضافه نمود: با تشکیل تعاونی می توان جهت تحول و تغییر را سریع تر پیش برد و برای تسریع در این کار نیازمند وحدت رویه جامعه عشایر هستیم.

وی اظهار کرد: وظایف مدیران در حوزه آیین نامه ساماندهی عشایر باید تعریف شود و همچنین آموزش مهارت فنی و حرفه ای هم در اولویت قرار گیرد زیرا به روز شدن این آموزش ها به معنای افزایش سطح درآمد خواهد بود.

شجاعی اضافه نمود: سه ونیم درصد جمعیت استان و بیش از 30 درصد تولیدات استان در دستان جامعه عشایر است عشایری که ویژگی های شاخص آنان سلحشور بودن، ولایت مداری،صداقت و پای کار بودن است لذا وظیفه داریم تا در تمام مراحل مسائل آنان و حل آن همراه و یاور آنان باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تخصیص اعتبار 20 میلیارد تومانی برای جامعه عشایر خراسان شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخصیص اعتبار 20 میلیارد تومانی برای جامعه عشایر خراسان شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید