توسعه گردشگری بدون حمایت مقامات محلی امکان پذیر نیست

به گزارش وبلاگ همه خوبا، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تأکید بر اینکه توسعه گردشگری بدون حمایت مقامات محلی و استانی امکان پذیر نیست، گفت: برای ایجاد اشتغال و رونق مالی، توجه به بخش گردشگری کم هزینه و پُربازده ترین راه است.

توسعه گردشگری بدون حمایت مقامات محلی امکان پذیر نیست

به گزارش وبلاگ همه خوبا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، ولی تیموری در جلسه شورای اداری این استان گفت: رشد و توسعه گردشگری تنها با عزم ملی و حمایت مقامات محلی و استانی امکان پذیر است.

تیموری خطاب به مدیران عالی استان خراسان شمالی اظهار کرد: اگر دغدغه این را داریم که برای مردم استان در بخش اشتغال و رونق مالی کاری انجام گردد، توجه به بخش گردشگری، کم هزینه و پُر بازده ترین راه است.

او اضافه نمود: خراسان شمالی دارای ظرفیت های ویژه ای در بخش گردشگری است که با دلسوزی مدیران این استان می توان منشأ خدمات شایسته ای در این حوزه باشیم.

او با اشاره به اینکه امروز به مقوله گردشگری نباید صرفا نگاه سرگرمی و پُر کردن اوقات فراغت داشت، توضیح داد: مأموریت گردشگری فراتر از این موضوعات رفته و امروز در حوزه های سیاسی، امنیتی، اجتماعی و مالی تأثیرگذار است.

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور مطرح نمود: هزینه ایجاد اشتغال در بخش گردشگری نسبت به حوزه های دیگر کمتر است و گستردگی و توزیع عادلانه درآمدها را در این بخش داریم.

تیموری اعلام کرد: در منطقه جنوب آسیا که ما در آن قرار داریم، به ازای هر گردشگر که وارد یک مقصد می گردد، یک هزار و 350 دلار درآمدزایی برای جامعه میزبان به همراه دارد.

او گفت: در شرایطی که شاهد فشار بدخواهان هستیم تا چهره واقعی جامعه اسلامی را در اذهان بین المللی نادرست جلوه دهند، ورود گردشگران خارجی، مسئولان این کشورها را که تصویری غیرواقعی از ایران ارائه می دادند، به چالش کشید.

او با اشاره به تأثیراتی که گردشگری در حوزه های مختلف دارد، نسبت به پیگیری و حل مسائل این بخش در خراسان شمالی که در جریان بازدیدها احصا می گردد، قول مساعد داد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طی سفر خود به خراسان شمالی، از کمپ گردشگری فاروج، اقامتگاه بومگردی ارشاد در روستای قره خان بندی و هتل داریوش بجنورد بازدید کرد و حضور در جلسه شورای اداری استان، نشست با فعالان حوزه گردشگری در محل مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم و بازدید از پروژه های گردشگری در حال ساخت بجنورد از دیگر برنامه های سفر معاون گردشگری کشور به خراسان شمالی است.

منبع: میراث آریا

به "توسعه گردشگری بدون حمایت مقامات محلی امکان پذیر نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه گردشگری بدون حمایت مقامات محلی امکان پذیر نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید