تنوع در فراوری محصولات، از اولویت های سازمان جهاد کشاورزی لرستان است

به گزارش وبلاگ همه خوبا، خبرنگاران/لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: تنوع در فراوری محصولات کشاورزی، از اولویت های سازمان است.

تنوع در فراوری محصولات، از اولویت های سازمان جهاد کشاورزی لرستان است

دکتر اسفندیار حسنی مقدم در بازدید از برداشت محصول بادام زمینی شهرستان دورود با اعلام این خبر گفت: یکی از مسائل کشاورزان برای فراوری محصول و امرار معاش عدم تنوع در محصولات فراوریی و کاهش عملکرد در واحد سطح گندم و جو و تنش های معمول در منطقه است.

وی ادامه داد: افزایش خشکسالی ها، تغییرات اقلیمی، افزایش درجه حرارت، کاهش بارندگی ها، کمبود منابع آب و در نتیجه کاهش حاصلخیزی و فرسایش خاک طلب می نماید دنبال کشت محصولات جایگزین باشیم که احتیاج آبی کمتری داشته و از فراوری واحد سطح بیشتری برخوردار باشند تا بتواند عایدی مالی بیشتری عاید کشاورزان نمایند.

این مسئول اضافه کرد: به همین دلیل سال گذشته در شهرستان دورود 11 هکتار بادام زمینی کشت شد و از هر هکتار 5 تن محصول برداشت شد و هر هکتار حدود 150 میلیون تومان نصیب بهره بردار کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان توضیح داد: در امسال نیز 45 هکتار به کشت این محصول اختصاص یافت و با توجه به اینکه به روش تیب آبیاری می گردد احتیاج آبی آن بسیار کمتر از برنج می باشد، از طرفی بادام زمینی از تیره نخود و لوبیا است که باعث تثبیت ازت در خاک شده و حاصلخیزی خاک را در پی دارد.

وی در خاتمه گفت: کشت بادام زمینی با استقبال کشاورزان منطقه روبرو شده و در سال های آینده شاهد افزایش کشت این محصول در سطح استان خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تنوع در فراوری محصولات، از اولویت های سازمان جهاد کشاورزی لرستان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنوع در فراوری محصولات، از اولویت های سازمان جهاد کشاورزی لرستان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید