ترکیه: تروریست های مورد حمایت آمریکا به دنبال تغییر ترکیب جمعیت شمال سوریه اند

به گزارش وبلاگ همه خوبا، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه ضمن انتقاد از سیاست های آمریکا در شمال سوریه، گفت که عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه علیه تروریست هاست نه کردها.

ترکیه: تروریست های مورد حمایت آمریکا به دنبال تغییر ترکیب جمعیت شمال سوریه اند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ همه خوبا، سخنگوی رئیس جمهوری ترکیه از سیاست آمریکا در قبال شبه نظامیان کرد سوریه طی سال های گذشته انتقاد کرد و گفت که تروریست های مورد حمایت آمریکا دست به تغییرات در بافت جمعیتی منطقه شمال سوریه زده اند.

به گزارش شبکه تی .آر.تی ترکیه، ابراهیم کالین شامگاه چهارشنبه (24 مهر) طی نشست خبری گفت که بعضی کوشش می نمایند که عملیات نظامی این کشور در شمال سوریه را این گونه به تصویر بکشند که این عملیات علیه نمودها است که البته صحت ندارد.

کالین ادامه داد: عملیات چشمه صلح نه علیه نمودها، بلکه علیه گروه تروریستی ی.پ.گ/پ.ک.ک است و کشورهایی که این گروهک را متحد خود قرارداده اند، باید در محاسبات خود بازنگری نمایند.

دولت ترکیه شبه نظامیان یگان های مدافع خلق (ی.پ.گ) و نیروهای دموکراتیک سوریه (اس.دی.اف) را که مورد حمایت آمریکا است، تروریست و امتداد گروهک تروریستی حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) می داند.

سخنگوی رجب طیب اردوغان گفت، عملیات نظامی این کشور هرگز اجازه نخواهد داد در شمال سوریه، تغییرات دموگرافیک ایجاد گردد.

او به انتقادها از ترکیه به دلیل عملیات نظامی خود در سوریه نیز اشاره نمود و گفت کسانی که به دنبال تخریب این عملیات هستند، از این عملیات ناراحت هستند؛ چرا که آن ها پیاده نظام های خود را در این منطقه از دست داده اند.

ابراهیم کالین ضمن انتقاد از سیاست های آمریکا در قبال شبه نظامیان کرد در شمال سوریه گفت: غیرقابل قبول است که ایالات متحده آمریکا از گروهک تروریست با سلاح حمایت کند تا گروه تروریستی دیگری (به نام داعش) را از بین ببرد.

سخنگوی اردوغان بار دیگر بر موضع کشورش در قبال عملیات نظامی در شمال سوریه تأکید کرد و گفت که تحریم های آمریکا علیه ترکیه باعث نخواهد شد که این عملیات متوقف گردد. کالین مدعی شد که عملیات مذکور مجموعه ای از دسیسه ها را در آن واحد نقش بر آب کرد.

آمریکا سه شنبه این هفته در اعتراض به عملیات ترکیه، دو وزارت خانه ترکیه (دفاع و انرژی)، را به همراه سه وزیر، وزرای دفاع، انرژی و کشور تحریم نموده است (+).

کالین در خصوص روابط ترکیه با دولیت سوریه نیز گفت که آنکارا هیچ ارتباطی با دمشق ندارد چه رسمی و چه غیررسمی و پیغام های ترکیه به وسیله روسیه و ایران به سوریه می رسد.

ترکیه چهارشنبه هفته گذشته (17 مهر) گفت که در راستای ایجاد منطقه امن جهت اسکان بیش از دو میلیون پناهده سوری در این منطقه و دور کردن گروه های تروریست از مرز خود، عملیات نظامی تحت عنوان چشمه صلح شروع نموده است.

بعد از شروع این عملیات، شبه نظامیان کرد سوری، به توافق با دولت سوریه به منظور استقرار نیروهای ارتش این کشور در شرق رودخانه فرات، تن دادند. این توافق با وساطت روسیه حاصل شد.

نیروهای ارتش سوریه و نیروهای امنیتی روس (پلیس نظامی) از دوشنبه این هفته در شهرهای منبج، عین عیسی و بعضی مناطق مستقر شده اند و طی امروز نیز وارد شهرهای رقه و عین العرب (کوبانی) شدند.

ق

منبع: خبرگزاری فارس

به "ترکیه: تروریست های مورد حمایت آمریکا به دنبال تغییر ترکیب جمعیت شمال سوریه اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه: تروریست های مورد حمایت آمریکا به دنبال تغییر ترکیب جمعیت شمال سوریه اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید