تجلیل از هنرمندان صنایع دستی ایلام در روز جهانی صنایع دستی

به گزارش وبلاگ همه خوبا، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام به مناسبت روز جهانی صنایع دستی از هنرمندان صنایع دستی استان طی دیداری تقدیر و قدردانی کرد.

تجلیل از هنرمندان صنایع دستی ایلام در روز جهانی صنایع دستی

به گزارش وبلاگ همه خوبا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام، عبدالمالک شنبه زاده امروز 21 خرداد 99 گفت: به مناسبت روز جهانی صنایع دستی از 20 غرفه و کارگاه صنایع دستی در سطح شهر ایلام بازدید شد و از هنرمندان رشته های گلیم نقش برجسته، چرم دوزی، سفالگری، حصیربافی، چیت بافی، محرق سلقه گندم، جاجیم بافی، معرق، صنایع چوبی و ... ضمن تبریک روز جهانی صنایع دستی نیز قدردانی شد.

او اضافه کرد: در این بازدید از یکی از هنرمندان رشته گلیم نقش برجسته و گلیم ساده که در سال گذشته پیروز به دریافت نشان ملی مرغوبیت کالا شده بود به صورت ویژه تجلیل شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام توضیح داد: صنایع دستی از جمله عوامل مهم اشتغال زایی و توسعه مالی به شمار می رود، از این رو شناساندن صنایع دستی هر منطقه یکی از راه های مناسب و ارزان اشتغالزایی به شمار می رود که با سرمایه گذاری مناسب امکان پذیر است و حل مسائل اشتغال را به دنبال دارد.

او ادامه داد: صنایع دستی صندلی ویژه و نقش اساسی در معرفی فرهنگ و تمدن گذشته هر ملت دارد و انسان ها با آمیختن رنگ و طرح و خلق کردن اثری هنری، آداب، رسوم و سنت های پیشینیان خود را روایت می نمایند.

شنبه زاده گفت: استان ایلام با دارا بودن تمدن کهن 5 هزار ساله، سهم قابل توجهی از تولیدات صنایع دستی در کشور را به خود اختصاص داده است.

منبع: میراث آریا

به "تجلیل از هنرمندان صنایع دستی ایلام در روز جهانی صنایع دستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجلیل از هنرمندان صنایع دستی ایلام در روز جهانی صنایع دستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید