تئاتر لاکچری؛ این بار 255 هزارتومان، ارشاد فقط وعده نظارت می دهد

به گزارش وبلاگ همه خوبا، بحث قیمت گذاری بلیت تئاتر در ماه های گذشته بحث روز تئاتر و رسانه ها بوده که دامنه آن به مدیران و مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشیده شد و اظهارنظرها و وعده های آنها را به دنبال داشت و حتی قرار بود شورای صنفی نمایش با توضیح وظایفی چون کارشناسی قیمت گذاری بهای بلیت تئاتر ایجاد گردد.

تئاتر لاکچری؛ این بار 255 هزارتومان، ارشاد فقط وعده نظارت می دهد

با گذشت زمان و کمرنگ شدن بحث ها درباره قیمت های نامتعارف چند تئاتر و لزوم نظارت بر این روند دیگر خبری از شکل گیری شورای صنفی نمایش در تئاتر که قرار بود تلفیقی از چند نهاد از جمله اداره کل هنرهای نمایشی و خانه تئاتر باشد، نشد و به دنبال آن بار دیگر بازار کاذب معین بهای بلیت تئاتر در حال داغ شدن است.

اپرا-نمایش هفت شهر عشق به نویسندگی و کارگردانی محمد عبدی زاده قرار است در تالار بزرگ وزارت کشور که مکانی دولتی است، اجرا گردد؛ اثری که در پوستر منتشر شده آن در سامانه فروش بلیت اسامی و چهره بازیگران شناخته شده سینما و تئاتر شامل محمدرضا فروتن، ابوالفضل پورعرب، مریلا زارعی، پانته آ بهرام، نسیم ادبی، محمدعلی ساربان و اندیشه فولادوند دیده می گردد.

نادر رجب پور طراحی حرکت و محمد حاتمی بازیگردانی این اثر را بر عهده دارند و قرار است روزبه نعمت الهی، سالار عقیلی و روزبه بمانی نیز خوانندگان این اثر باشند و فریدون شهبازیان نیز رهبر مهمان ارکستر اپرا-نمایش هفت شهر عشق باشد. اسفندیار قره باغی، ودود موذن، عباس عابدین زاده، هادی قضات و شاهین آرین نیز سولیست های این اثر هستند.

اما نکته مهم اینکه این اثر در معین بهای بلیت خود از نمایش موزیکال بینوایان و نمایش می سی سی پی نشسته می میرد سبقت گرفته و بهای بلیت های آن از 60 هزار تومان شروع و به 255 هزار تومان ختم می گردد.

تعیین نیست بهای بلیت این کار بر چه اساسی معین شده و اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نظارتی بر این امر داشته یا نه زیرا اپرا-نمایش هفت شهر عشق هر چقدر هم مدعی بخش موسیقایی باشد ولی بخش نمایشی آن بسیار پررنگ است.

در کنار یادآوری رها ماندن تشکیل شورای صنفی نمایش و بی توجهی اداره کل هنرهای نمایشی به قیمت گذاری بلیت های تئاتر که در 2 ماه اخیر به مورد سوم رسیده است، به این مساله می توان اشاره نمود که طی سال های اخیر برخی افراد از عناوین موسیقی - نمایش، تئاتر موزیکال و به تازگی اپرا-نمایش استفاده می نمایند تا با این توجیه دست به قیمت گذاری بالای بلیت بزنند.

سامانه های فروش بلیت و تهیه نمایندگانی هم که به دنبال سود مالی هستند با استفاده از چهره های بازیگری و حضور خواننده و ارکستر موسیقی، توجیهی برای عملکرد خود پیدا می نمایند و بهای بلیت اثر را بالا می برند. نکته قابل تأمل این است که نه اداره کل هنرهای نمایشی و نه دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نظارتی کارشناسانه روی روند معین بهای بلیت ندارند و گویا دغدغه چنین امری در فعالیت هایشان وجود ندارد و حتی این موضوع به ذهن متبادر می گردد که دولت قصد دارد با استفاده از مفهوم خصوصی سازی و به جای حمایت از تئاتر، دست در جیب تئاتر نموده و هزینه های خود را تامین کند.

بلیت 255 هزار تومانی یک نمایش در حالی به فروش می رسد که عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی چندی پیش نسبت به تئاتر لاکچری موضع گرفته و در توئیتی نوشته بود: تئاتر لاکچری تیر خلاص به این هنر مردمی است. اداره کل هنرهای نمایشی با هم اندیشی و همیاری خانه تئاتر، حریم صحنه را از آن مصونیت دهد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تئاتر لاکچری؛ این بار 255 هزارتومان، ارشاد فقط وعده نظارت می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تئاتر لاکچری؛ این بار 255 هزارتومان، ارشاد فقط وعده نظارت می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید