بدترین انواع غذا خوردن

به گزارش وبلاگ همه خوبا، دیرم شده است، یک ساندویچ از سرکوچه می خرم و در حال رانندگی در بزرگراه، از شرمندگی گرسنگی ام در میام بدو، بدو، فیلم آغاز شد، چیپس و ماست را بیار، تو این 90 دقیقه سرمان گرم باشد. امروز که مهمانی است و میز شام دوست داشتنی، همین یک شب را بی خیال رژیم، هرچه خواستیم بخوریم هر شب که مهمانی نمی رویم. تا به حال

بدترین انواع غذا خوردن

بدترین انواع غذا خوردن

دیرم شده است، یک ساندویچ از سرکوچه می خرم و در حال رانندگی در عظیمراه، از شرمندگی گرسنگی ام در میام بدو، بدو، فیلم آغاز شد، چیپس و ماست را بیار، تو این 90 دقیقه سرمان گرم باشد. امروز که مهمانی است و میز شام دوست داشتنی، همین یک شب را بی خیال رژیم، هرچه خواستیم بخوریم هر شب که مهمانی نمی رویم. تا به حال فکر نموده اید بدترین مکان ها و روش ها برای غذا خوردن، چه مکان ها و زمان هایی هستند؟

فکر می کنم تا به حال به این جنبه از غذا خوردن توجه ننموده باشید ولی در زندگی پرسرعت روزانه ما، این مکان ها و زمان ها بسیارند که زنگ خطری برای سلامت تغذیه شما هستند و اگر زیاد در آن مکان ها و زمان ها قرار گیرید باید منتظر یک اضافه وزن حسابی باشید. بیایید با هم یکی یکی این مکان ها و زمان ها را از غذا خوردن روزانه مان کم کنیم:

1) تاریکی: شب خسته از سرکار آمده اید و در تاریکی آشپزخانه به سراغ غذا می روید و آغاز به غذا خوردن می کنید. تاریکی به شما احساس راحتی می بخشد که کمتر به میزان غذایی که می خورید توجه می کنید چون تاریکی موجب می گردد کمتر در مقابل غذا خوردن واکنش نشان دهید. یک علت دیگرش هم این است که فکر می کنیم کسی ما را نمی بیند. پس می توانیم بیش از میزان عادی غذا بخوریم. بنابراین هنگام غذا خوردن چراغ ها را روشن کنید تا ببینید چه مدت غذا می خورید و چه میزان غذا می خورید؟ یک مطالعه نشان می دهد افرادی که به پرخوری تمایل دارند، بیش از هر مکانی به خوردن در فضای نیمه تاریک علاقه دارند.

2) آشپزخانه: آشپزخانه برترین مکان برای پختن و آماده کردن غذا است ولی برای غذا خوردن مکان مناسبی نیست. شما در آشپزخانه این امکان را دارید که در یخچال را باز کنید و خود را در میان مجموعه ای از خوراکی های خوشمزه ببینید و به راحتی وسوسه می شوید به یکی یکی آنها ناخنک بزنید. کنار اجاق گاز و قابلمه غذا هم مکان آشپزخانه را برای غذا خوردن نامناسب می نماید چون شما می توانید هر میزان که پرخوری به شما اجازه می دهد از غذاهای درون قابلمه بخورید بدون توجه به اینکه هر روز درون بشقاب چقدر غذا می خورید. این مکان به ویژه برای خانم های خانه دار مکان وحشتناکی برای غذا خوردن است چون در حین پختن غذا و هم هنگامی که سفره را جمع آوری می نمایند تا اضافات غذا را به سطل زباله بریزند، برای صرفه جویی یا با گفتن: حیف است بسیاری از مواد غذایی به جای مانده در ظروف فرزندان خود را می خورند.

3) در محل کار: محل کار شما کجاست؟ اداره، مدرسه، مطب، کارگاه، کارخانه... محل کار یکی از مکان های نامناسب برای غذا خوردن است چون در محل کار شما بیشتر به غذاهای حاضری دسترسی دارید، شیرینی، شکلات و تنقلات را به طور معمول می توانید همراه خود به محل کارتان بیاورید. خوراکی های موجود در محل کار اغلب خوراکی هایی پرکالری و شیرین هستند حتی گاهی اوقات ممکن است در محل کارتان هر چند ساعت یک بار برایتان چای و بیسکویت و یا کیک... بیاورند که همه خوراکی هایی چاق نماینده اند. از قلم نیاندازید که هرچه روی میز کار شما از تنقلات گوناگون انباشته تر باشد و یا با همکارانتان قرار داشته باشید که میان وعده های بیشتری رادر کنار یکدیگر صرف کنید، احتمال چاقی شما بیشتر است. از طرف دیگر، بیشتر اوقات در محل کار وسوسه می شوید، غذاهای حاضری را از بیرون سفارش دهید چون نمی توانید غذاهای رژیم غذایی تان را در محل کار پیدا کنید، چند لحظه فکر کنید ببینید در هفته گذشته و در محل کارتان چند بار غذای حاضری مصرف نموده اید؟

4) باعجله: خیلی اوقات خواب می مانید و ترجیح می دهید با عجله صبحانه بخورید و یا ظهر برای اینکه از محل کار اولتان به محل کار دومتان برسید، باید خیلی فوری و به اصطلاح جنگی! غذا بخورید. در یک مطالعه از داوطلبان خواسته شد که یک بشقاب پر، ماکارونی به سرعت بخورند. این افراد در مدت 9 دقیقه 646 کالری وارد بدن خود کردند. افرادی که قرار بود این میزان ماکارونی سر فرصت و به آرامی میل نمایند، در مدت 26 دقیقه 579 کالری مصرف کردند بنابراین آنها 20 دقیقه طولانی تر به غذا خوردن خود ادامه دادند ولی 67 کالری کمتر وارد بدنشان شد. فرمان سیری در مغز پس از مدت مشخصی از آغاز غذا خوردن صادر می گردد بنابراین اگر در این مدت سریع غذا بخورید، کالری زیادی را پیش از سیر شدن وارد بدنتان نموده اید.

5) در مقابل تلویزیون و مانیتور: وقتی تلویزیون نگاه می کنید و یا به صفحه مانیتور کامپیوترتان چشم دوخته اید، حواس تان پی آن است و به هیچ وجه توجه نمی کنید که چه می خورید و چقدر می خورید. به ویژه اینکه در مقابل تلویزیون خیلی ها به خوردن تنقلات و غذاهای پرکالری و چاق نماینده عادت دارند و یکی از علل اصلی ایجاد چاقی به ویژه برای بچه ها و نوجوانان است. شما باید در مکانی غذا بخورید که حواس تان از غذا خوردن پرت نگردد. وقتی هنگام غذا خوردن کار دیگری می کنید، به هر حال به آن کار می اندیشید و به غذایی که می خورید توجه ندارید.

6) در رستوران: می گویند غذا خوردن در رستوران کیف پول شما را لاغر و دور کمرتان را چاق می نماید. نتایج یک مطالعه نشان می دهد، رابطه مستقیمی میان غذا خوردن مکرر در رستوران با میزان چاقی مفرط، چربی های انباشته در بدن و افزایش شاخص توده بدنی وجود دارد. خانم هایی که در هفته بین 6 تا 13 مرتبه در رستوران غذا می خورند، هر روز به طور میانه 290 کالری اضافی مصرف می نمایند.

7) کم جویدن: چند بار هر لقمه غذایی خود را می جوید؟ این بار که یک لقمه غذایی را در دهانتان می گذارید، امتحان کنید و بشمارید برای خیلی از ما این تعداد حتی به 5 تا 6 مرتبه هم نمی رسد در حالی که باید حداقل 20 تا 25 مرتبه هر لقمه را بجوید. وقتی غذا را کم می جوید، تکه های عظیم تری از مواد غذایی وارد معده شما می شوند و هضم آن دشوارتر خواهد بود. در حالی که اگر این غذا را بیشتر بجوید به تکه های کوچک تری تبدیل شده و سطح تماس آنها با آنزیم های معده و روده افزایش می یابد و هضم آن آسان تر خواهد بود.

8) در حال رانندگی: وقتی رانندگی می کنید، حواس تان پی تصادف نکردن با اتومبیل های دیگر است و باز هم به غذایی که می خورید توجه ندارید. از طرف دیگر، غذاهایی که پشت فرمان میل می کنید، غذاهای حاضری مانند انواع ساندویچ و همبرگر است که کالری زیادی دارند و چاق نماینده اند.

برترین زمان و مکان برای غذا خوردن، کجاست؟

جایی است که حواس شما به طور کامل متوجه غذا خوردنتان باشد و حواس تان به چیزی جز غذا خوردن نباشد. برترین و ساده ترین مکان و زمان چیدن یک سفره روی میز غذاخوری یا روی زمین است که به آرامی آنجا بنشینید و سر فرصت غذا بخورید.

منبع:http://www.salamat.com

منبع: راسخون

به "بدترین انواع غذا خوردن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بدترین انواع غذا خوردن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید