ایده های فناورانه برای کاهش تبخیر سطحی آب توسعه می یابد

به گزارش وبلاگ همه خوبا، چالش نوآوری کاهش تبخیر آب های سطحی عنوان فراخوانی است برای شناسایی طرح های نوین تا بستری برای پرورش و تجاری سازی فناوری ها شود.

ایده های فناورانه برای کاهش تبخیر سطحی آب توسعه می یابد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ همه خوبا به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، چالش نوآوری کاهش تبخیر آب های سطحی عنوان فراخوانی است برای شناسایی طرح های نوین تا بستری برای پرورش و تجاری سازی فناوری ها شود.

دی ماه سال جاری بود که فراخوان چالش نوآوری کاهش تبخیر آب های سطحی توسط شتاب دهنده واتک و با همکاری ستاد توسعه فناوری های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منتشر شد. هدف آن بود تا بستری برای پرورش و تجاری سازی ایده ها و خلاقیت فناوری های مرتبط با حفظ منابع آب های سطحی در کشور فراهم شود و استارتاپ های فعال در این حوزه برای گسترش ایده هایشان حمایت شوند.

البته آموزش تیم های فناور، ایجاد و رشد فناوری ها و شرکت های دانش بنیان در حوزه توسعه فناوری های مرتبط با حفظ منابع آب های سطحی را باید از دیگر اهداف برگزاری این رویداد دانست.

در این رویداد شتابدهی ایده ها و طرح های نوین در این حوزه شناسایی می شوند و برگزیده ها با کمک آن در جهت توسعه و تجاریسازی این فناوری ها قرار می گیرند.

با توجه به ارسال بیش از 30 طرح به دبیرخانه رویداد، پس از داوری و ارزیابی ها 20 طرح به مرحله دوم این رویداد راه یافتند. جلسات نهایی داوری با حضور داوران و متخصصان این حوزه برگزار گشت. در نهایت نیز 3 طرح برگزیده همزمان با برگزاری اختتامیه این رویداد در صندوق نوآوری و شکوفایی معرفی می شوند.

آب به عنوان یکی از محورهای اصلی تمدن بشری از گذشته اهمیت بسکمک داشته است. توسعه فناوری ها در این حوزه اقدامی مهم به خصوص در کشور ما است که با کمبود آن روبرو هستیم. برگزاری این رویداد نیز اقدامی در این راستا است تا ایده ها تجاری سازی شوند و شاهد تقویت کاربرد فناوری ها در این حوزه باشیم.

منبع: خبرگزاری فارس

به "ایده های فناورانه برای کاهش تبخیر سطحی آب توسعه می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایده های فناورانه برای کاهش تبخیر سطحی آب توسعه می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید