افزایش میلیونی کاربران اینترنت سیار در سه ماه

به گزارش وبلاگ همه خوبا، تهران (پانا) - تعداد مشترکان پهن باند سیار کشور از 90 میلیون و 354 هزار کاربر در شهریور 1400 به 91 میلیون و 844 کاربر در آذرماه رسیده است.

افزایش میلیونی کاربران اینترنت سیار در سه ماه

به گزارش ایرنا ، ارتباطات و فناوری اطلاعات اکنون بیش از هر زمان دیگری با فعالیت های روزمره مردم گره خورده است. قبل از شیوع کرونا معمولا کارهای اداری، آموزش، حمل و نقل به شیوه قبل مدیریت می شد، اما اکنون تا حد امکان همه فعالیت ها با استفاده از بستر اینترنت انجام می گردد.

آخرین آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور نیز بیانگر همین مساله است. آخرین آمار مربوط به اینترنت پهن باند سیار در سال 98 و شروع شیوع کرونا، بیش از 68 میلیون کاربر بود و اکنون که یک سال و نیم از آن موقع می گذرد، تعداد مشترکان پهن باند سیار در کشور نزدیک به 92 میلیون نفر است.

در پهن باند اینترنت ثابت نیز حدود یک میلیون افزایش مشترک داشتیم. مسائل توسعه اینترنت ثابت باعث شده نتوانیم در این زمینه شاهد رشد چشمگیری باشیم. مدت زیادی است که تعداد مشترکان پهن باند در کانال 10 میلیون کاربر مانده است و ضریب نفوذ را به 12.96 درصد رسانده است.

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز درباره کندی اینترنت ثابت بارها اعلام نموده که زیرساخت های ارتباطات ثابت در گذشته به میزان مناسب و همگام با ارتباط همراه توسعه پیدا ننموده است. دولت سیزدهم بنا دارد توسعه ارتباطات ثابت پرسرعت را در کشور به صورت ویژه دنبال کند و پروژه فیبرنوری منازل در اولویت برنامه های این وزارتخانه است.

در سه ماه شهریور تا آذر 1400، تعداد مشترکان پهن باند سیار کشور از 90 میلیون و 354 هزار به 91 میلیون و 844 کاربر رسید که حکایت از رشد بیش از یک میلیون و 500 هزار کاربر دارد. آخرین آمارها نشان می دهد ضریب نفوذ اینترنت سیار در کشور از 109 درصد نیز عبور نموده است و تعداد کل مشترکان اینترنت (مجموع ثابت و سیار) اکنون 102 میلیون و 740 هزار کاربر است. ضریب نفوذ اینترنت در کشور نیز اکنون بیش از 122 درصد است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "افزایش میلیونی کاربران اینترنت سیار در سه ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش میلیونی کاربران اینترنت سیار در سه ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید