گوشی های پلاستیکی باید دوباره مورد توجه قرار بگیرند

به گزارش وبلاگ همه خوبا، پیکسل 3a گوگل و پوکوفون F1 شیائومی تفاوت زیادی با یکدیگر دارند اما حداقل در یک بخش، مشابه یکدیگر هستند و آن چیزی نیست جز بدنه پلاستیکی. طی سال های گذشته، شرکت های سازنده گوشی ها تصمیم گرفتند از بدنه های شیشه ای استفاده نمایند و به همین دلیل بدنه های پلاستیکی تا حد زیادی کنار گذاشته شدند.

گوشی های پلاستیکی باید دوباره مورد توجه قرار بگیرند

اما گوشی های دارای بدنه شیشه ای بسیار شنماینده هستند. اگرچه نمی توان ظاهر جذاب این نوع گوشی ها را کتمان کرد، ولی باید بگوییم که گوشی های پلاستیکی آن چنان هم بدقیافه نیستند و در کل می توانند طراحی جذابی داشته باشند. با توجه به اینکه گوشی هایی مانند پوکوفون F1 و پیکسل 3a تا حد زیادی مورد توجه قرار گرفته اند، تصمیم گرفتیم در این مطلب به مزایای چنین گوشی هایی بپردازیم و این که امیدواریم بار دیگر گوشی های پلاستیکی مورد توجه گسترده قرار بگیرند.

گوشی های پلاستیکی سبک و بادوام هستند

اگر پیکسل 3a را در دست خود بگیرید، از سبکی آن احتمالا غافلگیر می شوید. سبکی آن به خصوص در مقایسه با گوشی هایی مانند وان پلاس 7 پرو و گلکسی اس 10 پلاس بیشتر به چشم می آید. اگرچه باید اذعان کنیم که وزن گوشی برای بسیاری از کاربران یک موضوع سلیقه ای محسوب می شود و بعضی افراد گوشی های سنگین تر را ترجیح می دهند.

وزن گوشی البته ارتباط مستقیمی با دوام آن هم دارد. اگر گوشی پیکسل 3a از فاصله نه چندان زیادی از دست شما بیفتد، آسیب چندانی نمی بیند. این موضوع به خصوص برای کاربرانی که علاقه زیادی به استفاده از کیس محافظ ندارند، اهمیت بسیاری زیادی دارد. این روزها کاربران دوست دارند که طراحی گوشی خود را به رخ اطرافیان بکشند و در صورت استفاده از کیس محافظ، نمی توان چنین کاری را انجام داد. گفتنی است که به دلیل شنماینده بودن بدنه بسیاری از گوشی ها، تقریبا تمام کاربران از کیس محافظ استفاده می نمایند.

عملکرد بهتر در ازای پرداخت پول کمتر

امروزه تقریبا تمام گوشی های قدرتمند و رده بالا از بدنه های مبتنی بر شیشه و فلز بهره می برند. در این میان، گوشی های ارزان تر برای اینکه بتوانند حداقل از لحاظ ظاهری شبیه پرچم داران باشند، مشخصه های سخت افزاری را فدا می نمایند. اما گوشی هایی مانند پوکوفون F1 و پیکسل 3a این روند را به چالش می کشند و با بهره گیری از بدنه مبتنی بر پلی کربنات، می توانند از سخت افزارهای قابل توجهی بهره ببرند.

پوکوفون F1 که سال گذشته عرضه شد، از لحاظ ویژگی های سخت افزاری در برابر گران ترین پرچم داران حرف زیادی برای گفتن دارد و این در حالی است که با پرداخت حدود 30 درصد مبلغ چنین پرچم دارانی می توان پوکوفون F1 را خریداری کرد. قابلیت هایی مانند تراشه، ظرفیت باتری و حافظه رم در برابر ویژگی های ظاهری اهمیت بسیار بیشتری دارند و چنین قابلیت هایی عمر مفید گوشی را تا حد زیادی افزایش می دهند. همانطور که گفتیم، بیشتر کاربران در نهایت برای گوشی های خود از کیس محافظ استفاده می نمایند و به همین خاطر ظاهر گوشی آنچنان هم اهمیت خیلی زیادی ندارد.

گوشی های پلاستیکی می توانند از اینترنت 5G پشتیبانی نمایند

تقریبا تمام گوشی های دارای بدنه شیشه ای، از فریم فلزی بهره می برند. متأسفانه، تکنولوژی mmWave به دلیل اینکه مبتنی بر طول موج بسیار کوتاهی است، تقریبا نمی تواند از آلومینیوم و دیگر فلزها رد شود. بیشتر گوشی های 5G از 4 آنتن مختلف در لبه های بدنه استفاده می نمایند و گوشی های شیشه ای برای بهره گیری از این تکنولوژی باید ترفندهای خاصی را به کار بگیرند.

مدل 5G گلکسی اس 10 برای بهره گیری از اینترنت 5G به ناچار ضخامت فریم فلزی را بسیار کاهش داده تا سیگنال ها بتوانند از گوشی خارج شوند. این یعنی، گوشی مذکور از مقدار بیشتری شیشه بهره می برد و به همین خاطر شنماینده تر می شود. تکنولوژی 5G هنوز در اول کار به سر می برد و به همین خاطر گوشی های مجهز به این تکنولوژی بسیار گران تر هستند. اما در هر صورت، به زودی این فناوری همه گیر می شود و می تواند به گوشی های ارزان قیمت پلاستیکی هم راه پیدا کند.

بدنه پلاستیکی منجر به فدا شدن ویژگی های مهم نمی شود

قابلیت هایی مانند شارژ بی سیم و مقاومت در برابر آب معمولا گوشی های شیشه ای را به ذهن متبادر می نمایند. اما باید بگوییم که گوشی های پلاستیکی هم می توانند از چنین مشخصه هایی پشتیبانی نمایند. سال ها قبل گوشی معروف نکسوس 5 که مبتنی بر بدنه پلاستیکی بود، از شارژ بی سیم پشتیبانی می کرد. همچنین باید به گلکسی اس 5 سامسونگ هم اشاره کنیم که علی رغم بهره گیری از پنل پشتی پلاستیکی قابل تعویض، از استاندارد IP67 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار بهره می برد. این نشان می دهد حتی در صورت استفاده از بدنه پلاستیکی، همچنان می توان این قابلیت های محبوب را ارائه داد.

در نهایت، علاقه یا عدم علاقه به گوشی های پلاستیکی تا حد زیادی به سلیقه شخصی افراد برمی شود. بعضی افراد گوشی های سنگین وزن دوست دارند و بعضی دیگر می خواهند طراحی زیبا گوشی شیشه ای خود را به رخ دیگران بکشند. اما در نهایت، نمی توانیم مزایای ساخت گوشی مبتنی بر بدنه پلی کربنات را کتمان کنیم و امیدواریم که روزبه روز به شمار چنین گوشی هایی افزوده شود.

گوشی ایده آل از بدنه پلاستیکی و نمایشگر HD بهره می برد

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ

به "گوشی های پلاستیکی باید دوباره مورد توجه قرار بگیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشی های پلاستیکی باید دوباره مورد توجه قرار بگیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید