کشور بوتان ؛ کشور شاد و شنگول ها (

به گزارش وبلاگ همه خوبا، کشور بوتان از نظر تکنولوژی چندان پیشرفته نیست. مثلاً آنها تا 1999 میلادی، تلویزیون نداشتند. با این حال شاد و سرزنده ترین مردم دنیا را دارد.

کشور بوتان ؛ کشور شاد و شنگول ها (

کشور بوتان را می شناسید؟ حق دارید اگر جواب تان به این سوال منفی باشد. بوتان یکی از آن کشورهایی است که ممکن است خیلی درباره آن چیزی ندانید. این کشور آسیایی، در سال 2006 به عنوان شادترین کشور دنیا انتخاب شد. می خواهید بدانید چرا باید به بوتان سفر کنیم؟ دل تان می خواهد با رمز و راز شادی بی پایان بوتان آشنا شوید؟ با مجله گردشگری دلتا همراه باشید تا سفری کوتاه به این کشور داشته باشیم.

بوتان کجاست؟

جایی در جنوب شرق آسیا. بوتان با هند، چین و نپال همسایه است. تیمفو پایتخت این کشور است. بوتان کشوری کمتر شناخته شده و توسعه نیافته است که در آن خبری از تکنولوژی های حیرت انگیز نیست. شاید برای تان جالب باشد اگر بدانید در بوتان تا مرز قرن جدید، یعنی سال 1999 تلویزیون وجود نداشت. با این وجود مردم بوتان در 2006 به عنوان شادترین کشور دنیا شناخته شدند. اینجااست که معلوم می گردد خوشبختی ربطی به امکانات و تکنولوژی ندارد. شاید دانستن اینکه بوتان زیر یک میلیون نفر جمعیت دارد، اما سالانه بیش از 8 میلیون نفر گردشگر به آن سفر می نمایند، شما را قانع کند که برای یک بار هم که شده به بوتان سفر کنید.

چرا باید به بوتان سفر کنیم؟

بیشتر مردم بوتان به آیین بودا اعتقاد دارند. از این رو معابد باشکوه و صومعه های حیرت انگیز از اصلی ترین دیدنی های بوتان هستند. بیش از 60 درصد مساحت بوتان، جنگل است. بخش بزرگی از کشور هم به عنوان پارک ملی و منطقه حفاظت شده به ثبت رسیده است، بنابراین پوشش گیاهی و فضای سبز، یکی از دیدنی های بوتان است. واقعاً هم طبیعت بوتان بی نظیر و زیبااست.

چرا مردم بوتان شاد هستند؟

بوتانی ها بنا به اعتقادات آیینی خودشان در لحظه حال زندگی می نمایند. بنابراین غصه فردا و فرداها را نمی خورند. شادمانی آنها درونی و معنوی است. ربطی به داشتن آخرین مدل گوشی آیفون و اینترنت فورجی پلاس ندارد. از نظر آنها زنده بودن اتفاق مهمی است و خودش ارزش این را دارد که بابتش بی نهایت راضی باشند. آنها از سرانه فضای سبز زیادی برخوردارند. از اینکه به محیط زیست و حیوانات اهمیت می دهند، احساس شادمانی و رضایت می نمایند و چه کسی است که نداند طبیعت چه انرژی و آرامشی به آدم ها می دهد؟

بوتان در کوه های هیمالیا واقع شده است. در واقع بخشی از رشته کوه هیمالیا در بوتان است. چشم اندازهای زیبای بوتان، هوای تمیز کوهستان و جنگل و همین طور دور بودن از آلودگی های صوتی و هوا، آنها را شاد و راضی نگاه می دارد. شاید برای تان جالب باشد اگر بدانید در پایتخت بوتان، حتی یک چراغ قرمز وجود ندارد.

جاهای دیدنی بوتان

در سفر به بوتان بازدید از صومعه چیمی را از دست ندهید. همچنین شهر پارو از دیگر جاهای دیدنی بوتان است. صومعه معروف آشیانه ببر که روی صخره های بزرگ و لابه لای کوهستان قرار گرفته است، از مهم ترین دیدنی های این شهر است. موزه ملی بوتان هم یکی دیگر از دیدنی های این کشور است. همچنین شاید جالب باشد اگر بدانید بلندترین کوه بوتان در فهرست بلندترین کوه های فتح نشده و ناشناخته دنیا واقع شده است. بنابراین اگر دل شیر و سر پرشوری دارید، فتح این کوه را هم در برنامه های خودتان بگذارید.

منبع: پیام دلتا

به "کشور بوتان ؛ کشور شاد و شنگول ها (" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشور بوتان ؛ کشور شاد و شنگول ها ("

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید