چشم خود را به روی این جاذبه های کنیا نبندید!

به گزارش وبلاگ همه خوبا، جاذبه های کنیا

بیشتر گردشگران حرفه ای تا نام کنیا می آید یاد سافاری می افتند و برایشان نام این کشور با سافاری پیوند خورده است. شاید هیچ جای دیگری در جهان تا این میزان الهامبخش حس ماجراجویی و خیالبافی نباشد. کسانی که برای اولین بار به کنیا می فرایند با تماشا این همه ماجراجوی نمی دانند گردشگری در این کشور را از کجا آغاز نمایند. البته که حیات وحش مهمترین جاذبه این کشور است؛ تماشای گله های کل یالدار که در میان علفزارهای ساوانا در حال مهاجرت هستند یکی از تماشایی ترین مناظری است که هر طبیعت دوستی می تواند در عمرش ببینند. چشم در چشم شدن با فیل ها در پارک ملی امبوسلی و یا تماشا هزاران فلامینگو در دریاچه ناکورو، از کنیا کشوری ساخته که بهشت علاقمندان به حیات وحش است. در این سرزمین گرم و آفتابی، قبایل باستانی ای مثل ماسایی، کیکویو و سامبورو را می بینید که همچنان پایبند به رسم و رسومات سنتی شان هستند و در هماهنگی کامل با طبیعت به زندگی ادامه می دهند. جالب است که در کنیا همه چیز در کنار هم وجود دارد؛ کیلومترها دورتر از پارک ملی های معروف، سواحل زیبایی را هم پیدا می کنید. می توانید در این سواحل در میان صخره های مرجانی غواصی کنید و ماهی های رنگارنگ ببینید و یا در سواحل مرواریدی لحظاتی آرام را بگذرانید. به شهرهای مومباسا و مالیندی بروید و ترکیبی فوق العاده از فرهنگ ها و غذاهای مختلف را در کنار هم ببینید. کنیا کشوری فوق العاده است که در احاطه رشته کوه ها و کوه های آتشفشانی است و دره ریفت این کشور را تقسیم نموده است. در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا از جاذبه های کنیا بیشتر بدانید.

چشم خود را به روی این جاذبه های کنیا نبندید!

پارک ملی و ذخیره گاه ماسایی مارا (Maasai Mara National Reserve)

این پارک در نواحی شمالی پارک سرنگتی تانزانیا قرار گرفته است و در جهت رفت و آمد حیوانات این دو کشور است. نام این پارک از مردم ماسایی گرفته شده، مردمی که قرن هاست در این پارک زندگی می نمایند و حیوانات خود را برای چرا به میان علفزارهای این پارک می برند. پارک ماسایی مارا به مهاجرت حیوانات معروف است و از ماه تیر تا مهر هزاران آهو، گورخر و کل یالدار بین این پارک و پارک سرنگتی مهاجرت می نمایند. در گوشه ای از این پارک رودخانه مارا کوروکودیل های زیادی دارد و جمعیت شیرها و یوزپلنگ های آن صحنه های جالبی از شکار را رقم می زنند.

پارک ملی امبوسلی (Amboseli National Reserve)

این پارک که یکی از محبوب ترین پارک های توریستی آفریقاست بلندترین قله آفریقا یعنی کلیمانجارو را در خود جای داده است. امبوسلی یعنی گردوغبار شور و کلمه مناسبی است که به خوبی شرایط خشک این پارک را توصیف می نماید. این ذخیره گاه یکی از برترین محل های آفریقا برای تماشای زندگی دسته جمعی فیل هاست. دیگر حیواناتی که در این پارک پیدا می شوند شامل شیر، یوزپلنگ، زرافه و … و بیش از 600 گونه از پرندگان هستند.

پارک ملی ساوو (Tsavo National Park)

ساوو بزرگ ترین پارک ملی کنیاست و به دو بخش شرقی و غربی تقسیم شده است. این پارک 4 درصد از مساحت کنیا را تشکیل داده و آبشارها، ساوانا، تپه های آتشفشانی، فلات ها و انواع حیات وحش را در خود جای داده است. ساووی شرقی در بین نایروبی و مومباسا قرار گرفته است و به فیل های بزرگش معروف است.

ذخیره گاه ملی شابا (Shaba National Reserves)

این پارک ملی در نواحی شمالی کنیا در کنار رودخانه Ewaso Nyiro قرار گرفته است. زندگی حیات وحش این پارک به این رودخانه بستگی دارد و خیلی از آن ها مثل گورخرها و شترمرغ ها به زندگی خشک اینجا عادت نموده اند.

پارک ملی دریاچه ناکورو (Lake Nakuru National Park)

پارک ملی دریاچه ناکورو در نواحی مرکزی کنیا به داشتن فلامینگوهای صورتی معروف است. این پارک در سال 1961 تاسیس شد و در آن بیش از 450 گونه از پرندگان و بعلاوه حیواناتی مثل شیر، کرگدن سفید و … زندگی می نمایند.

جزیره لامو (Lamu)

جزیره کوچک لامو در شمال شرقی مومباسا، منطقه ای تاریخی است. منطقه قدیمی لامو که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است قدمتش به قرن 12 برمی گردد و قدیمی ترین قسمت کنیاست که همچنان در آن کسانی زندگی می نمایند. با قدم زدن در میان خیابان های پرپیچ و خم این شهر به گذشته تجاری و ثروتمند این شهر که خودش را در ساختمان ها نشان داده پی می برید. در اینجا بناهایی را می بینید که در ساختشان از سبک معماری عرب ها، اروپایی ها و هندی ها الهام گرفته شده است.

دریاچه نایواشا (Lake Naivasha)

دریاچه نایواشا در بالاترین نقطه دره گریت ریفت قرار گرفته است و برای علاقمندان به پرندگان مثل بهشت می ماند. قسمت های مختلف این دریاچه در دوره خشکسالی آفریقا خشک شد اما هنوز هم باشکوه و تماشایی است. در اینجا یکی از برترین راه ها برای تماشا حیات وحش این است که سوار قایق شوید و به دریاجه بزنید. وسط این دریاچه می توانید بیش از 400 گونه از پرندگان مثل عقاب دریایی آفریقایی ببینید. زرافه، گورخر، بوفالو و گاو کوهی از حیوانات همیشگی ای هستند که در کناره این دریاچه آن ها را می بینید.

شهر نایروبی (Nairobi)

نایروبی مرکز و بزرگ ترین شهر کنیاست و با تاریخچه استعماری اش به شهری افسانه ای تبدیل شده است. مرکز سابق بریتانیا، در گذشته به محل رفت و آمد مهاجرانی تبدیل شده بود که برای کار کردن در صنعت چای و قهوه به این شهر می آمدند. امروز جاذبه های تاریخی معروفی در این شهر به جای مانده که در کنار حیات وحش استثنائی، شهری مجذوب کننده را به وجود آورده اند. اگر می خواهید تاریخ، طبیعت، فرهنگ و هنر معاصر کنیا را درک کنید به موزه ملی نایروبی بروید. از دیگر جاذبه های معروف این شهر موزه کارن بلیکسن است که در گذشته خانه این نویسنده معروف دانمارکی بوده است. اگر می خواهید بدون دور شدن از مرکز شهر، حیات وحش کنیا را تجربه کنید به پارک ملی نایروبی بروید پارکی که امروز به حفاظتگاه کرگدن سیاه تبدیل شده و حیوانات دیگری مثل شیر، بوفالو، گورخر و … هم دارد.

شهر مومباسا (Mombasa)

مومباسا دومین شهر بزرگ و بزرگ ترین بندر کنیاست و از آن شهرهایی است که مهاجرانی با فرهنگ های مختلف دارد. مهاجران بریتانیایی، پرتغالی، عربی، هندی و آسیایی این شهر را از نظر فرهنگی غنی تر نموده اند و این را می گردد از معماری و غذاهای متنوع این شهر کاملا حس کرد. مومباسا در واقع جزیره ای است که به وسیله پل ها، میانگذرها و قایق های مختلف به سرزمین اصلی وصل شده است. صخره های مرجانی که سواحل شهر را احاطه نموده اند مخصوصا در پارک ملی دریایی مومباسا و جزیره واسینی فرصت های عالی برای غواصی به وجود آورده اند.

منبع: planetware.com

منبع: الی گشت

به "چشم خود را به روی این جاذبه های کنیا نبندید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چشم خود را به روی این جاذبه های کنیا نبندید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید