چگونه از توسعه سویه XE اومیکرون پیشگیری کنیم؟

به گزارش وبلاگ همه خوبا، سازمان بهداشت جهانی اخیرا گفته بود که سویه جهش یافته نو XE در بریتانیا شناسایی شده است و گفت که ممکن است بیشتر از زیر سویه امیکرون BA.2 قابل انتقال باشد.

چگونه از توسعه سویه XE اومیکرون پیشگیری کنیم؟

سویه هیبریدی امیکرون با نام XE در بعضی از نقاط دنیا در حال گردش است و محققان برای جلوگیری از توسعه آن پیشنهاداتی دارند.

به نقل از ایندیانا، به نظر می رسد که این بیماری بیشتر از سویه امیکرون قابل انتقال است، اما ممکن است شدت بیماری آن به شدت سویه دلتا نباشد.

دکتر ساچین قندهری، جراح مغز و اعصاب و مدیر عامل بیمارستان IBS هند گفت: اگرچه سویه XE در چند هفته اخیر معروفیت یافته است، اما جزئیات کامل آن هنوز ناشناخته است.

او در مورد علائم و شدت سویه نو گفت: با توجه به سناریوی بالینی فعلی موارد کووید، به نظر نمی رسد که علائم آن به مقدار سویه دلتا باشد اگرچه امکان انتقال بیشتر آن نسبت به امیکرون وجود دارد.

این پزشک با اشاره به اینکه هنوز تعداد مبتلایان و اندازه بستری در بیمارستان پایین است، گفت: زمان وحشت از این سویه فرا نرسیده است، اما تمام اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهید.

عاقلانه است که همه ما برای جلوگیری از بیماری شدید از جمله واکسیناسیون کامل، استفاده از ماسک، فاصله اجتماعی و رعایت منظم بهداشت دست، اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهیم.

سازمان بهداشت دنیای اخیرا گفته بود که سویه جهش یافته نو XE در بریتانیا شناسایی شده است و اعلام کرد که ممکن است بیشتر از زیر سویه امیکرون BA.2 قابل انتقال باشد. با این حال، چندین ویروس شناس در هند گفتند تعیین نیست که سویه آن به مقدار کافی قوی باشد که بتواند موج کووید دیگری را ایجاد کند.

تا به امروز یک مورد از سویه XE در بمبئی و دیگری در گجرات شناسایی شده است و گزارش ها حاکی از آن است که این سویه ممکن است در دهلی و هاریانا نیز در گردش باشد.

منبع: فرادید

به "چگونه از توسعه سویه XE اومیکرون پیشگیری کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه از توسعه سویه XE اومیکرون پیشگیری کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید