ایستگاه های راه آهن خاص و شگفت انگیز در دنیا

به گزارش وبلاگ همه خوبا، خبرنگاران: معمولاً ایستگاه های راه آهن، جزء مکان های مورد علاقه مردم برای گذراندن زمان نیستند. سر و صدا و جمعیت زیاد، این ایستگاه ها را برای مردم غیر قابل تحمل می کند.

ایستگاه های راه آهن خاص و شگفت انگیز در دنیا

با این وجود بعضی از ایستگاه های راه آهن وجود دارند که به علت معماری شگفت انگیز و زیبایی فوق العاده خود، محبوبیت بالایی در بین مردم دارند. در ادامه با وبلاگ همه خوبا همراه باشید تا به معرفی تعدادی از این ایستگاه های شگفت انگیز بپردازیم.

1. ایستگاه راه آهن کوالالامپور در مالزی

طراحی این ایستگاه توسط آرتور بنیسون هوباک انجام شد و ساخت آن در سال 1917 به سرانجام رسید. این مکان از طریق ترکیب سبک های مختلف معماری ساخته شده است. در این ایستگاه از معماری عربی، هندی و اروپایی استفاده شده است که این تلفیق معماری، زیبایی این ایستگاه راه آهن را دو چندان کرده است.

البته این مکان بیش از اینکه شبیه به ایستگاه راه آهن باشد، شبیه به کاخی مجلل است که بازدیدکنندگان و مسافران این ایستگاه را شگفت زده می کند. با افتتاح ایستگاه مرکزی جدید کوالالامپور، این ایستگاه از نظر مسافرتی استفاده چندانی ندارد، ولی سالانه هزاران گردشگر را به دلیل زیبایی و معماری خاص خود، به خود جذب می کند.

2. ایستگاه راه آهن کانازاوا در ژاپن

با بازگشایی این ایستگاه در سال 1898، توجه معماران زیادی در سراسر دنیا به این ایستگاه را ه آهن جلب شد. ایستگاه راه آهن کانازاوا یکی از بزرگ ترین و زیبا ترین ایستگاه های راه آهن دنیا است که امروزه نیز از آن استفاده می شود. این ایستگاه در سال 2005 بازسازی شد و ورودی گنبدی شکل و ستون های بزرگ بخش داخلی این ایستگاه در همان سال توسط معماران ژاپنی ساخته شدند.

3. ایستگاه راه آهن CFM در موزامبیک

تنها ایستگاه راه آهن قاره آفریقا در این لیست، ایستگاه CFM در پایتخت کشور موزامبیک قرار گرفته است که به شدت نیز تحت تأثیر معماری پرتغال ساخته شده است. طراحی این ایستگاه راه آهن توسط آلفردو آگوستو لیسبو دو لیما، ماریو ویا، و فریرا دا کاستا انجام شد و ساخت آن در سال 1916 به سرانجام رسید.

این ایستگاه مشرف به میدان معروف کارگران است. در این ایستگاه راه آهن مجموعه ای از لوکوموتیو های بخار برای جابه جایی مردم وجود دارد. همچنین از این ایستگاه به عنوان محلی برای برگزاری کنسرت ها و نمایشگاه ها نیز استفاده می شود.

4. ایستگاه راه آهن سیرکچی در ترکیه

این ایستگاه راه آهن که توسط معمار، آگوست جاسموند طراحی و ساخته شد در سال 1890 افتتاح شد. در ساخت این ایستگاه راه آهن که در شهر استانبول قرار گرفته است از تلفیق معماری غربی و شرقی استفاده شده است.

ایستگاه راه آهن سیرکچی در نزدیکی تنگه بسفر قرار گرفته است. پنجره های شیشه ای و برج های ساعت، این ایستگاه راه آهن را منحصر به فرد کرده اند. از این ایستگاه به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری معروف شهر استانبول نیز یاد می شود.

5. ایستگاه راه آهن گار دی نور در فرانسه

یکی از زیباترین ایستگاه های راه آهن دنیا در شهر پاریس واقع شده است. این ایستگاه که در سال 1864 افتتاح شده است دارای معماری بی نظیری است که زیبایی آن را چند برابر کرده است. این ایستگاه که ﺩﺭ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺩﻫﻢ ﭘﺎﺭﯾﺲ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺭﺩ ﺑﻪ ﺧﻄﻮﻁ ﺭﺍﻩﺁﻫﻦ ﮐﺸﻮﺭﻫﺎﯼ انگلیس، ﺑﻠﮋﯾﮏ، ﺁﻟﻤﺎﻥ ﻭ ﻫﻠﻨﺪ ﻣﺘﺼﻞ ﺍﺳﺖ و سالانه میلیون ها مسافر را جابه جا می کند.

6. ایستگاه راه آهن آنتورپ در بلژیک

در ساخت این ایستگاه راه آهن که در سال 1905 افتتاح شده است از تلفیقی از سبک های معماری استفاده شده است که بخش عمده طراحی آن توسط معمار معروف، لوئیس دلاکنسرای انجام شده است. سالن انتظار گنبدی شکل این ایستگاه قطار یکی از زیباترین ساختمان های اروپا به شمار می آید.

طراحی داخلی شیشه ای این ایستگاه توسط ژان ون آسپرن انجام شده است. معمولا در بیشتر نظرسنجی ها راجع به زیباترین ایستگاه راه آهن در دنیا، ایستگاه راه آهن آنتورپ در جایگاه نخست قرار می گیرد.

7. ایستگاه راه آهن آتوچا در اسپانیا

این ایستگاه راه آهن که در شهر مادرید قرار گرفته است در سال 1905 افتتاح شده است. نام این ایستگاه از نام کلیسایی به همین نام گرفته شده است که در مجاورت این ایستگاه قرار گرفته است.

طراحی این ایستگاه توسط آلبرتو دو پالاسیو الیساگن و گوستاو ایفل انجام شده است. آنچه ایستگاه آتوچا را بی نظیر می کند باغ بزرگی است که تقریباً شبیه جنگل کوچکی است که داخل این ایستگاه ساخته شده است.

این باغ توسط معمار اسپانیایی رافائل مونئو طراحی شده و صد ها گونه از گیاهان و حیوانات نادر را در خود جای داده است. همچنین در این ایستگاه یک بنای یادبود برای قربانیان انفجار های سال 2004 در مادرید وجود دارد.

8. ایستگاه راه آهن سنت پانکرس در لندن

این ایستگاه که در تاریخ 1 ﺍﮐﺘﺒﺮ 1868 ﺗﺄﺳﯿﺲ ﺷﺪﻩ است ﺩﺭ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﮐﻤﺪﻥ ﻟﻨﺪﻥ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺭﺩ. از زمان افتتاح، این ایستگاه چندین بار مورد بازسازی قرار گرفته است، اما با این حال معماری سنتی و قدیمی خود را حفظ کرده است.

در ساخت ایستگاه راه آهن سنت پانکرس از معماری ویکتوریا استفاده شده است و با آثار هنری زیادی نیز تزئین شده است. قطار قوسی این ایستگاه بزرگ ترین سازه تک قطبی در زمان خود به شمار می رفته است. این ایستگاه را ه آهن تعداد زیادی فروشگاه و رستوران را نیز در خود جای داده است.

9. ایستگاه راه آهن چاتراپاتی شیواجی

تنها ایستگاه راه آهن این لیست که در فهرست دنیای یونسکو نیز ثبت شده است، ایستگاه چاتراپاتی شیواجی است که در شهر بمبئی واقع شده است. طراحی این ایستگاه توسط فردریک ویلیام استیونز انجام شده است که ترکیبی از معماری سنتی مغول و ویکتوریا است و در سال 1888 افتتاح شده است.

البته در گذشته این ایستگاه با نام ویکتوریا ترمینوس شناخته می شده است. ایستگاه چاتراپاتی شیواجی یکی از شلوغ ترین ایستگاه های راه آهن در دنیا به شمار می آید که روزانه حدود 3 میلیون مسافر را جابه جا می کند.

10. ایستگاه راه آهن گرند سنترال در ایالات متحده

این ایستگاه ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺘﺮﯾﻦ ﺍﯾﺴﺘﮕﺎﻩﻫﺎﯼ ﻗﻄﺎﺭ ﺍﯾﺎﻻﺕ ﻣﺘﺤﺪﻩ ﻭ ﺷﻠﻮﻍﺗﺮﯾﻦ ﺍﯾﺴﺘﮕﺎﻩ ﻣﺮﮐﺰﯼ ﻗﻄﺎﺭ ﺷﻬﺮﯼ ﻧﯿﻮﯾﻮﺭﮎ ﺍﺳﺖ. ﺍﯾﻦ ﺍﯾﺴﺘﮕﺎﻩ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ 1913 ﺗﺄﺳﯿﺲ ﺷﺪﻩ ﺍﯾﺴﺘﮕﺎﻩ ﺍﺑﺘﺪﺍﯾﯽ ﺭﺍﻩﺁﻫﻦ ﺷﻤﺎﻝ نیویورک ﻣﺤﺴﻮﺏ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﻭ ﺳﺎﻻﻧﻪ ﺩﺭ ﺣدود 66 میلیون ﻧﻔﺮ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺍﯾﺴﺘﮕﺎﻩ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ.

این ایستگاه راه آهن یکی محبوب ترین جاذبه های گردشگری در دنیا به حساب می آید و سالیانه نزدیک به 20 میلیون گردشگر از این ایستگاه بازدید می کنند.

این ایستگاه با 67 راستا، بزرگ ترین ایستگاه راه آهن در دنیا به شمار می آید. ساختمان اصلی این ایستگاه در سال 1913 افتتاح شده است. از این ایستگاه در ساخت بسیاری از فیلم ها مانند سری فیلم های پدرخوانده نیز استفاده شده است.

منبع: wonderslist

منبع: برترین ها

به "ایستگاه های راه آهن خاص و شگفت انگیز در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایستگاه های راه آهن خاص و شگفت انگیز در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید