پشتیبانی بازی های قدیمی روی ایکس باکس به خاتمه رسید؛ بازی نو اضافه نخواهد شد

به گزارش وبلاگ همه خوبا، چندی پیش بود که مایکروسافت به مناسبت 20 سالگی ایکس باکس 70 بازی به فهرست بازی های قدیمی پشتیبانی شده (Backwards Compatibility) افزود. حال این کمپانی اعلام نموده که دیگر بخش جدیدی به این فهرست اضافه نخواهد شد.

پشتیبانی بازی های قدیمی روی ایکس باکس به خاتمه رسید؛ بازی نو اضافه نخواهد شد

ایکس باکس این خبر را در سایت رسمی خود اظهار داشت. در این بیانیه نوشته شده:

سخنگوی مایکروسافت در این زمینه گفت که بحث توسعه نیافتن فهرست بازی های قدیمی پشتیبانی شده روی ایکس باکس قبلا هم مطرح شده است. او دقیقا همین موضوع مجوز و مسائل تکنیکی را علت اصلی این موضوع دانست. با این حال اظهار داشت که مایکروسافت تمام کوشش خود را نموده تا بتواند تعدادی از عناوین محبوب را روی کنسول های نسل تازه بیاورد.

آخرین چیزی که به این فهرست اضافه شدند به علت جشن گرفتن 20 سالگی ایکس باکس بود. عناوین بسیار محبوبی هم به بازی های قدیمی پشتیبانی شده روی ایکس باکس اضافه شدند. برای مثال مجموعه مکس پین (Max Payne)، اسکیت 2 و تمام بازی های زنده یا مرده (Dead or Alive) به این فهرست اضافه شدند. بعلاوه تعدادی از بازی های قدیمی مثل فال اوت (Fallout) بهبودهای گرافیکی و عملکردی مثل نرخ فریم داشتند.

سیستم بازی های قدیمی پشتیبانی شده روی ایکس باکس یکی از مهم ترین سرویس های این کنسول ها است. شما با این قابلیت می توانید بیشتر بازی های قدیمی را روی کنسول های تازه خود امتحان کنید. نکته جالب اینجاست که این قابلیت حتی به شما اجازه می دهد تا عناوین کنسول ایکس باکس اولیه را امتحان کنید. محبوبیت سیستم Backwards Compatibility باعث شد تا مایکروسافت تمام کوشش خود را برای توسعه آن انجام دهد.

مشکل اینجاست که بعضی از این بازی ها آن قدر قدیمی هستند که حتی امکان دارد استودیوهای سازنده آن ها از بین رفته باشد. به همین علت در زمینه مجوز مشکل پیدا خواهد نمود. حال مایکروسافت تصمیم گرفته تا به توسعه این سیستم سرانجام دهد. با این کار می تواند بیشتر روی عناوین حال حاضر و کنسول های تازه خود تمرکز کند.

مایکروسافت در حال حاضر در راستا بسیار درستی واقع شده است. بازی فورتزا هورایزن 5 بسیار عالی عمل نموده و از طرفی اشتراک گیم پس هم باعث شده تا بسیاری از گیمرها به خرید کنسول های ایکس باکس ترغیب شوند.

شاید بتوان سیستم پشتیبانی از بازی های قدیمی روی کنسول های تازه را یکی از نقاط قوت ایکس باکس دانست. به هر حال افراد زیادی هستند که علاقه به نوستالژی دارند و تعداد کثیری از بازی ها هستند که دیگر ریمستر یا ریمیک نخواهند شد. پس وجود این قابلیت به سود مایکروسافت است اما این طور که به نظر می رسد این کمپانی دیگر قابلیت توسعه آن را ندارد. با این حال پشتیبانی از بازی های قدیمی روی کنسول های تازه هنوز از بین نرفته است اما فهرست آن هم ثابت خواهد ماند.

منبع: IGN.com

منبع: دیجیکالا مگ

به "پشتیبانی بازی های قدیمی روی ایکس باکس به خاتمه رسید؛ بازی نو اضافه نخواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پشتیبانی بازی های قدیمی روی ایکس باکس به خاتمه رسید؛ بازی نو اضافه نخواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید