ولتایر: هژمونی رو به خاتمه آمریکا، افغانستان برای واشنگتن گران تمام شده است

به گزارش وبلاگ همه خوبا، رسانه فرانسوی با اشاره به هژمونی رو به انتها آمریکا نوشت که از زمان حمله واشنگتن و سقوط رژیم طالبان، تا به امروز افغانستان به یکپارچگی دست نیافته و این جنگ طولانی برای مقامات واشنگتن گران تمام شده است.

ولتایر: هژمونی رو به خاتمه آمریکا، افغانستان برای واشنگتن گران تمام شده است

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ همه خوبا، رسانه فرانسوی ولتایر نوشت که سرنگونی رژیم طالبان توسط آمریکا کار مسئله ای بود اما تاسیس دولتی مقتدر در افغانستان ماموریتی به مراتب سخت تر بوده است.

این رسانه اضافه کرد: در حالی که 19 سال از حمله آمریکا به افغانستان و سقوط طالبان می گذرد افغانستان هنوز نتوانسته به یکپارچگی و وحدت دست پیدا کند و فساد، اختلافات قومی و ضعف نظامی، نشانه ای از آن است.همچنین دولت افغانستان که توسط کشورهای خارجی بویژه آمریکا حمایت می گردد، بدون حمایت های خارجی فرو می پاشد.

ولتایر در ادامه با اشاره به توافق آمریکا با طالبان برای خروج از افغانستان نیز نوشت که اکنون دنیا شاهد خاتمه هژمونی آمریکا است و واشنگتن این خاتمه را دوست ندارد، اما مردم آمریکا نمی خواهند بیش از این خود را درگیر مسائل کشورهای دیگر نمایند.

این رسانه فرانسوی با اشاره به هزینه بالای جنگ افغانستان برای آمریکا و تبعات آن برای واشنگتن نیز نوشت: افغانستان کشوری است که برای آمریکا، گران تمام شده و به عنوان یک فاجعه در طول تاریخ برای قدرتمندان آمریکایی محسوب می گردد.

اواخر پاییز سال گذشته نیز واشنگتن پست هزاران صفحه از اسناد محرمانه ای را منتشر کرد که فاش کرد مقامات برجسته آمریکایی ارزیابی های منفی را که در رابطه با جنگ افغانستان وجود داشته را در اختیار عموم قرار نمی دهند و اطلاعات گمراه نماینده ای را در این باره منتشر می نمایند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "ولتایر: هژمونی رو به خاتمه آمریکا، افغانستان برای واشنگتن گران تمام شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ولتایر: هژمونی رو به خاتمه آمریکا، افغانستان برای واشنگتن گران تمام شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید