ولایتی: آینده پزشکی ایران به افزایش اعتماد میان پزشک و بیمار بستگی دارد

به گزارش وبلاگ همه خوبا، رییس بیمارستان مسیح دانشوری گفت: آینده پزشکی ایران به افزایش اعتماد متقابل میان پزشک و بیمار و جلوگیری از خدشه به این اعتماد بستگی دارد.

ولایتی: آینده پزشکی ایران به افزایش اعتماد میان پزشک و بیمار بستگی دارد

به گزارش وبلاگ همه خوبا، دکتر علی اکبر ولایتی در حاشیه کارگاه آموزشی دستیاران تخصصی ورودی جدید دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پاسخ به سوال وبلاگ همه خوبا در خصوص حوادث اخیر مرتبط با امنیت پزشکان در برخی از مراکز درمانی و ارایه راهکاری برای تامین امنیت پزشکان، اظهار کرد: بدون تردید کشورما جزو امن ترین کشورهای دنیاست و به تبع تمام مشاغل امنیت دارند. مردم ما نیز قدردان پزشکان هستند و اگر گاهی اتفاقی می افتد، از طرف اشخاصی است که عزیز خود را از دست داده و اعصاب شان متشنج گردیده و بنابراین حرکات شان ممکن است از روی عصبانیت باشد. بنابراین هم بیمار و هم پزشک باید صبر و حوصله داشته باشند و مراقبت های لازم در این زمینه صورت گیرد.

وی همچنین در جمع وبلاگ همه خوبا در پاسخ به سوالی درباره آینده بازار کار پزشکان، اظهار کرد: البته موضوع بازار، لغت چندان مناسبی در شأن پزشک نیست و ضروری است به کار برده نشود.

وی با بیان اینکه بیماران بخش مهمی از مسائل خصوصی خود را با اعتماد به پزشکان مطرح می نمایند، اضافه نمود: پزشکان وظیفه دارند حافظ اسرار بیماران باشند. پزشک یک وسیله است و مهم ترین کارش تشخیص بیماری و تجویز داروست، خدا در این دارو شفا قرار داده و پزشک از روی دلسوزی و صبر و حوصله و دانشی که دارد به حرف بیمار گوش می دهد. بنابراین بخش اعظم مداوای بیماران به رابطه خوب میان پزشک و بیمار بازمی شود که روی این اصول پیاده سازی گردیده است. بنابراین آینده پزشکی ایران به افزایش اعتماد متقابل میان پزشک و بیمار و جلوگیری از خدشه به این اعتماد بستگی دارد.

رییس بیمارستان مسیح دانشوری همچنین در رابطه با مسائل ناشی از تحریم ها در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی و تاثیر آن بر فرایند پیوند اعضا در بیمارستان مسیح دانشوری، اظهار کرد: تجربه ثابت نموده که هر وقت ما به خودمان متکی بوده، اعتماد به نفس داشته و خودکفا بودیم، همچنین در زمینه انتقال دانش فعال بودیم، توانستیم کارهای خوبی انجام دهیم. بهترین مثال در این زمینه امکانات دفاعی است که از ابتدای انقلاب تا به حال کشورهای غربی حتی کوچک ترین شیء که با واسطه هم باشد، نتوانستند به ما بدهند و این محرومیت از دریافت امکانات دفاعی موجب گردیده که ایران جزو 10 قدرت جهانی صاحب امکانات دفاعی درجه یک باشد و ما به این خودکفایی رسیدیم. کارهای دیگر هم سخت تر از این نیست، اگر ما به خودمان اعتماد داشته و خودکفا باشیم، همچنین خودمان را از انتقال علوم و تکنولوژی محروم نکنیم، کارهای ارزشمندی انجام می دهیم. تکنولوژی تنها در آمریکا خلاصه نگردیده که با تحریم اتفاقی رخ دهد.

ولایتی در پایان با تاکید بر اینکه تحریم ها نشان داده که اگر تحریم شوندگان مقاومت نمایند، تحریم نمایندگان شکست می خورند، اضافه نمود: در کنار این مسایل با حفظ استقلال و عزت، کارهای ارزشمندی انجام خواهیم داد مانند فعالیت های هسته ای. در پزشکی هم باید علاوه بر جستجوی راه های مختلف، بیش از هر چیز به خودمان متکی باشیم.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در رابطه با تحریم داروهای سل و آسم، گفت: ما در داخل کشور هم داروی سل و هم آسم را فراوری نموده ایم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ولایتی: آینده پزشکی ایران به افزایش اعتماد میان پزشک و بیمار بستگی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ولایتی: آینده پزشکی ایران به افزایش اعتماد میان پزشک و بیمار بستگی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید