هشدار بورل درباره احتمال انحلال اتحادیه اروپا

به گزارش وبلاگ همه خوبا، ایرنا نوشت: جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هشدار داد که این اتحادیه با شکاف عمیق بر سر سیاست های مهاجرتی دست و پنجه نرم می نماید و مساله مهاجرت می تواند اتحادیه اروپا را به انحلال بکشاند.

هشدار بورل درباره احتمال انحلال اتحادیه اروپا

بورل با تاکید بر لزوم اتخاذ یک سیاست مهاجرتی مشترک از سوی همه اعضای اتحادیه اروپا، اعلام نمود که اعضای این اتحادیه تا به امروز بر سر مساله مهاجرت به اجماع دست نیافته اند.

وی اضافه کرد: علیرغم ایجاد یک مرز مشترک خارجی، اعضای اتحادیه اروپا همچنان در مورد چگونگی مدیریت موثر جریان های مهاجرتی به درون این اتحادیه اختلاف نظر دارند.

بورل این اختلاف را ناشی از اختلافات عمیق فرهنگی و سیاسی بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا دانست و گفت: بعضی از اعضای اتحادیه اروپا در مورد پذیرش مهاجران مقاومت نموده و مانند ژاپن رفتار می نمایند و می گویند ما نمی خواهیم افراد خارجی و مهاجر را بپذیریم و با آنها مخلوط شویم و می خواهیم خلوص نژادی خود را حفظ کنیم.

وی با یادآوری این موضوع که رشد جمعیتی اروپا راکد است و جمعیت سالخورده آن به شدت احتیاج به تکمیل نیروی کار دارد، تاکید نمود: ما رشد جمعیتی پائینی داریم و به همین علت به مهاجر احتیاج داشته تا از نظر نیروی انسانی با مشکل روبرو نشویم.

بورل در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در حالی که بعضی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا مانند اسپانیا، سابقه طولانی در استقبال و ادغام مهاجران در جوامع خود دارند، بعضی دیگر در برابر این امر مقاومت می نمایند.

311311

منبع: خبرآنلاین

به "هشدار بورل درباره احتمال انحلال اتحادیه اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار بورل درباره احتمال انحلال اتحادیه اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید