گیاه فیلانتوس نیروری چه خواصی دارد؟

به گزارش وبلاگ همه خوبا، این گیاه می تواند در فرایند درمان بسیاری از بیماری ها مفید واقع گردد. به اسم مثال، در ژاپن کارشناسان در حال آزمایش بر روی تاثیر این گیاه بر روی بیماران مبتلا به ایدز هستند

گیاه فیلانتوس نیروری چه خواصی دارد؟ خواص گیاه فیلانتوس نیروری شامل یاری به درمان بیماریهایی نظیر هپاتیت ب، عفونت مثانه و مجاری ادرار، دیابت، زخمها، سنگ کلیه و سنگ کیسه صفرا است.

گیاه فیلانتوس نیروری (Phyllanthus Niruri) نوعی گیاه دارویی بوده که استفاده از آن برای درمان انواع بیماری ها قدمت طولانی به ویژه در طب سنتی دارد و از انواع گونه های این گیاه به اسم درمان طبیعی برای تعدادی از مسائل سلامتی استفاده میگردد. یاری به درمان عفونت مثانه و مجاری ادرار، سرماخوردگی، دیابت و زخمها از خواص درمانی این گیاه بوده، مهمترین خاصیت دارویی این گیاه را درمان اختلالات کلیوی به اسم یک سنگ شکن طبیعی و درمان بیماری هپاتیت ب معرفی میکنند. بعلاوه گونه ای از این گیاه به منظور کاهش درد و بهبود سلامت کبد کاربرد دارد. برای آشنایی با خواص بی نظیر و متعدد گیاه فیلانتوس نیروری با ماهمراه شوید.

خواص درمانی گیاه فیلانتوس نیروری

1- برخی از مهمترین خواص درمانی گیاه دارویی فیلانتوس نیروری به توضیح زیر میباشد:

2- سلامت کبد

3- تحقیقات اخیر محققان نشان داده، برخی گونه های گیاه فیلانتوس نیروری به جلوگیری از آسیبهای کبدی یاری کرده، و دارای ترکیباتی است که سطح بالایی از فعالیت حفاظت از کبد را انجام میدهد. جالب است بدانید تاثیر ضد ویروس فیلانتوس نیروری به خصوص در برابر هپاتیت B همه دنیا را شگفت زده کرده و تحقیقات بر روی تاثیر این گیاه بر کنترل این بیماری همچنان ادامه دارد.

درمان سنگ کلیه و صفرا

این گیاه به اسم یک سنگ شکن طبیعی عمل کرده و استفاده از آن باعث از بین رفتن سریع سنگ کیسه صفرا و کلیه میگردد به طوریکه این گیاه را به اسم یک راه حل درمانی مطمئن و موثر برای بیمارن مبتلا به سنگ کلیه و سنگ کیسه صفرا معرفی کرده است. مطالعات بالینی بر روی این گیاه اثرات مصرف آن را بر روی کریستال های اگزالات کلسیم نشان داده است. اگزالات کلسیم جز اصلی سنگ های کلیه بوده و در واقع این گیاه، توانایی بسیار بالایی برای شکستن سنگ کلیه را دارا است. بعلاوه استفاده از این گیاه علاوه بر از بین بردن سنگها به به جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه یاری میکند.

ضد سرطان

از دیگر خواص درمانی شناخته شده گیاه فیلانتوس نیروری اثرات ضد سرطان و ضد تومور این گیاه است. مصرف این گیاه می تواند به کاهش رشد تومور یاری کند و آپوپتوز را تحریک کند (یک نوع مرگ سلولی برنامه ریزی شده برای توقف تکثیر سلول های سرطانی).

درمان ایدز

این گیاه می تواند در فرایند درمان بسیاری از بیماری ها مفید واقع گردد. به اسم مثال، در ژاپن کارشناسان در حال آزمایش بر روی تاثیر این گیاه بر روی بیماران مبتلا به ایدز هستند.

ترکیبات شیمیایی فیلانتوس نیروری

مطالعات پژوهشگران بر روی این گیاه نشان داده، این گیاه شامل ترکیبات زیادی با خواص تقویت کننده سلامت، از جمله آنتی اکسیدان ها، لیگناها (یک نوع فیتواستروژن) و تانن ها (یک دسته از مواد موجود برای کاهش التهاب) است.

گیاه شناسی فیلانتوس نیروری

فیلنتوس نیروری در ایالات متحده به طور کلی به اسم یک علف هرز مهاجم در نظر گرفته شده است، اما در بسیاری از نقاط دیگر دنیا این گیاه شفا دهنده است. این دارو برای صدها سال به وسیله پزشکان استفاده شده است و حتی در داروخانه ها در اروپا، آمریکای جنوبی و آسیا یافت می گردد. اندازه این گیاه بین 50 تا 70 سانتی متر بوده، دارای برگهایی به رنگ سبز روشن است. میوه های گیاه به شکل کپسولهای کوچک و حاوی دانه های گیاه میباشد.

اندازه و طریقه مصرف گیاه فیلانتوس نیروری

به منظور استفاده از اثرات درمانی این گیاه، کافی است که یک قاشق غذاخوری از این گیاه را درون 4 لیتر آب ریخته و اجازه دهید به مدت 20 دقیقه بجوشد. حال چای فیلانتوس نیروری شما با خاصیت فوق العاده آماده است. می توانید سه تا هشت لیوان از آن را روزانه بنوشید. به منظور درمان سنگ کیسه صفرا هم، کافی است سه لیوان از این چای را به مدت سه روز بنوشید.

عوارض فیلانتوس نیروی (موارد احتیاطی و منع مصرف)

تا به امروز، اطلاعات کمی درباره ایمنی مصرف طولانی مدت مکمل های حاوی عصاره فیلانتوس شناخته شده است. به طور کلی برخی از نگرانی ها وجود دارد که استفاده زیاد از این گیاه و مکمل های تهیه شده از آن، ممکن است اثرات برخی از داروها (مانند داروهای مورد استفاده در درمان دیابت و فشار خون بالا) را افزایش دهد.

علاوه بر این، ایمنی مکمل های گیاه فیلانتوس در زنان باردار، بچه ها و افرادی که دارای بیماری های خاص هستند تعیین نشده است. لذا توصیه میگردد قبل از استفاده از این گیاه حتما با پزشک متخصص مشورت نمایید.

منبع:سایت ستاره

منبع: راسخون

به "گیاه فیلانتوس نیروری چه خواصی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گیاه فیلانتوس نیروری چه خواصی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید